Επιτρέπονται ή όχι οι «σφήνες» από τα μηχανάκια;

Επιτρέπονται ή όχι οι «σφήνες» από τα μηχανάκια;

7.909 Επισκέψεις στο άρθρο (6/3/2024)

- Όλοι έχουμε ένα άγχος παραπάνω αν τυχόν θέλουμε να αλλάξουμε λωρίδα
- Ειδικότερα όταν έχει κίνηση και περνούν τα μηχανάκια με... «χίλια»
- Ο νόμος είναι ξεκάθαρος και δεν το επιτρέπει & σε ατύχημα φταίει ο οδηγός της μηχανής
- Ωστόσο μειώνει την κίνηση και γι`αυτό πολλές χώρες αρχίζουν να το επιτρέπουν

Προσπέραση με γκάζια ανάμεσα στα αυτοκίνητα μες την κίνηση

Το ζούμε καθημερινά, όλοι όσοι κυκλοφορούμε με αυτοκίνητο στις μεγάλες πόλεις και πέφτουμε σε μποτιλιάρισμα ή κίνηση. Τι ζούμε; Μα προφανώς τις προσπεράσεις από τα μηχανάκια. Ένα από τα 100άδες θύματα αυτής της συνήθειας ένας 57χρονος οδηγός μηχανής που έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια αντίστοιχου ελιγμού.

Είτε από αριστερά είτε από δεξιά, είτε σε δρόμο μονής είτε σε διπλής κατεύθυνσης, ακόμα και από το αντίθετο ρεύμα, καθημερινά μας προσπερνούν δεκάδες μηχανάκια και μοτοσυκλέτες, με αποτέλεσμα να πρέπει να είμαστε μόνιμα «alert», ακόμα και αν «τσουλάμε» με 5-10 χλμ. μες την κίνηση.

Η προσπέραση αυτή έχει όνομα και παρότι απαγορεύεται από το νόμο αποτελεί θέμα συζήτησης εδώ και πολύ καιρό μεταξύ «αυτοκινητάδων» και «μηχανάκιδων».

Λέγεται «διήθηση» & απαγορεύεται από τον Κ.Ο.Κ.!

Η κίνηση λοιπόν των 2τροχων ανάμεσα στις λωρίδες και ενώ αυτές καλύπτονται ήδη από άλλο όχημα ονομάζεται διήθηση. Ο Κ.Ο.Κ. δεν διαχωρίζει αυτοκίνητα ή μοτοσυκλέτες και απλώς καθιστά υποχρεωτική την κυκλοφορία των «οχημάτων» εντός της λωρίδας τους.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Αρθρο 16 του Κ.Ο.Κ. «σε οδοστρώματα που είναι χωρισμένα σε δύο ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας, κατά κατεύθυνση με κατά μήκος διαγραμμίσεις, οι οδηγοί οχημάτων υποχρεούνται να οδηγούν αυτά μέσα στα όρια μιας λωρίδας και κατά το δυνατόν στο μέσο αυτής… Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ».

Παράνομη αλλά δίνει λύσεις

Όπως είδαμε λοιπόν, η διήθηση είναι παράνομη. Ωστόσο εκτός από τους οδηγούς των δίτροχων, υπάρχουν και έρευνες που την υποστηρίζουν. Σύμφωνα με αυτές, στην περίπτωση που τα δίτροχα οχήματα στεκόντουσαν πίσω από τα αυτοκίνητα, οι ουρές στα μποτιριαρίσματα θα ήταν πολλά χιλιόμετρα μεγαλύτερες, ενώ όλοι οι οδηγοί θα έπρεπε να περιμένουν χιλιάδες φανάρια επιπλέον.

Μάλιστα τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να επιτρέπεται σε κάποιες χώρες, υπό συγκεκριμένους περιορισμούς. Πιο συγκεκριμένα στην πολιτεία της Καλιφόρνια στις ΗΠΑ, η διήθηση επιτρέπεται από τις μοτοσυκλέτες, με πολύ συγκεκριμένους όρους. Αρχικά, επιτρέπεται αποκλειστικά σε δρόμους με τουλάχιστον 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και μόνο ανάμεσα σε αυτές (όχι δηλαδή από την αριστερή της διπλής διαχωριστικής ούτε από τέρμα δεξιά που βρίσκεται η ΛΕΑ ή παρκαρισμένα οχήματα). Η χρήση της επιτρέπεται μόνο όταν τα οχήματα είναι σταματημένα ή κινούνται με μικρή ταχύτητα, έως 50 χλμ./ώρα, ενώ η ταχύτητά των 2τροχων δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 25χλμ./ώρα επιπλέον αυτής των αυτοκινήτων.

Μέχρι πάντως να γίνει κάτι τέτοιο στη χώρα μας, η διήθηση παραμένει παράνομη και σε περίπτωση ατυχήματος, ο οδηγός του δίτροχου έχει τη ευθύνη.

Hyundai
vw