Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

H Hyundai «πέρασε» τη Volkswagen σε κερδοφορία

(27/11/2025)
H Hyundai «πέρασε» τη Volkswagen σε κερδοφορία

Πώς η Hyundai κατάφερε να ξεπεράσει τη Volkswagen.
Πώς οι Κορεάτες έφτασαν στη 2η θέση παγκοσμίως, πίσω από την Toyota.
Volkswagen: Σε φάση πίεσης και επαναπροσδιορισμού.
Τι σημαίνει αυτό για την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου

autotriti team

Πώς η Hyundai κατάφερε να ξεπεράσει τη Volkswagen

Η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου αλλάζει ταχύτητα και το 2025 είναι το έτος της Hyundai Motor Group. Ο κορεατικός κολοσσός, πέτυχε μια ιστορική ανατροπή: ξεπέρασε τη Volkswagen σε λειτουργικά κέρδη, καταλαμβάνοντας τη 2η θέση παγκοσμίως, πίσω μόνο από την Toyota.
Σύμφωνα με τα επίσημα οικονομικά στοιχεία, τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου για το πρώτο εξάμηνο του 2025 ανήλθαν σε 13,01 τρισεκατομμύρια γουόν, δηλαδή περίπου 7,7 δισεκατομμύρια ευρώ, έναντι 6,6 δισ. ευρώ της Volkswagen. Πρόκειται για μια διαφορά που επιβεβαιώνει ότι η Hyundai είναι πλέον ένας από τους πιο αποδοτικούς κατασκευαστές στον κόσμο.

Πώς οι Κορεάτες έφτασαν στη 2η θέση παγκοσμίως, πίσω από την Toyota

Η επιτυχία της Hyundai δεν προέκυψε τυχαία. Με συνδυασμό σωστής στρατηγικής, τεχνολογικών επιλογών και ευελιξίας στην παραγωγή, οι Κορεάτες κατάφεραν να εκμεταλλευτούν την αστάθεια της παγκόσμιας αγοράς.
 
Η Hyundai προχώρησε σε έξυπνη διαχείριση αποθεμάτων, προβλέποντας την επίδραση των αμερικανικών δασμών και προσαρμόζοντας γρήγορα τον ρυθμό παραγωγής της. Παράλληλα, επέλεξε να επενδύσει δυναμικά στα υβριδικά μοντέλα (HEV), μια κατηγορία που παρουσιάζει ραγδαία αύξηση παγκοσμίως, σε αντίθεση με τη Volkswagen που προχώρησε πιο μονοδιάστατα στην ηλεκτροκίνηση. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η ισχυρή παρουσία της Hyundai στις ΗΠΑ και τη Νότια Κορέα, δύο αγορές που στήριξαν την κερδοφορία της σε μία περίοδο μεγάλων διεθνών αναταράξεων.

Volkswagen: Σε φάση πίεσης και επαναπροσδιορισμού

Η Volkswagen, από την άλλη πλευρά, βρίσκεται σε δύσκολη περίοδο. Η χαμηλότερη του αναμενόμενου ζήτηση για τα ηλεκτρικά της μοντέλα οδήγησε σε μειώσεις ή και διακοπές παραγωγής σε εργοστάσια της Γερμανίας (VW ID.4, ID.7, Audi Q4 e-tron).
Ταυτόχρονα, ο όμιλος αντιμετωπίζει ανταγωνισμό από Ασία και Κίνα, ενώ οι εμπορικοί περιορισμοί στις ΗΠΑ έχουν επηρεάσει σημαντικά τη στρατηγική του. Το αποτέλεσμα είναι ένα περιθώριο κέρδους αισθητά χαμηλότερο από της Hyundai, γεγονός που συμπαρασύρει την παγκόσμια κατάταξη.

Τι σημαίνει αυτό για την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου

Η άνοδος της Hyundai και η υποχώρηση της VW σηματοδοτούν μια βαθύτερη αλλαγή στο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι ισορροπίες δεν κρίνεται πλέον στον όγκο πωλήσεων, αλλά στην αποδοτικότητα, στη σωστή μίξη τεχνολογιών (ICE, HEV, EV) και στην ικανότητα προσαρμογής.

Η ευρωπαϊκή «παλιά φρουρά», με κυριότερο εκφραστή τη Volkswagen, καλείται πλέον να επαναπροσδιορίσει το μοντέλο εξέλιξής της. Αντίθετα, οι Κορεάτες αποδεικνύουν πως η ευελιξία και ο σωστός συγχρονισμός με τις ανάγκες της αγοράς μπορούν να φέρουν θεαματικά αποτελέσματα.

Autotriti.gr
daily