
Νέο εμπόδιο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Απαγορεύσεις στάθμευσης σε όλο τον κόσμο.
Φόβοι για πυρκαγιές: Το περιστατικό που άλλαξε τα δεδομένα.
H έλλειψη υποδομής, πρόληψης και τεχνολογικών προτύπων είναι το πρόβλημα.
Για την ώρα δεν υπάρχει τέτοια απαγόρευση στην Ελλάδα.
autotriti team
Νέο εμπόδιο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Απαγορεύσεις στάθμευσης σε όλο τον κόσμο
Ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται -και η Κίνα σπάει κάθε προηγούμενο ρεκόρ με πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις τον μήνα- μια νέα πραγματικότητα κάνει την εμφάνισή της, πιο «φλέγουσα» από ποτέ: οι απαγορεύσεις στάθμευσης ηλεκτρικών οχημάτων σε υπόγεια και δημόσια πάρκινγκ λόγω κινδύνου πυρκαγιάς.
Φόβοι για πυρκαγιές: Το περιστατικό που άλλαξε τα δεδομένα
Το πρόσφατο περιστατικό στη Σεούλ, όπου ένα σταθμευμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες, αφήνοντας πίσω του ζημιές σε 880 οχήματα και προβλήματα σε 1.600 νοικοκυριά, λειτούργησε ως ξυπνητήρι. Από εκεί και πέρα, περιοχές όπως η Νingbo στην Κίνα και το Λίβερπουλ στο Ηνωμένο Βασίλειο άρχισαν να εφαρμόζουν περιοριστικά μέτρα με το νοσοκομείο Alder Hey, μάλιστα, να δηλώνει δημόσια πως τα EVs «θα μπορούσαν να εκραγούν».
H έλλειψη υποδομής, πρόληψης και τεχνολογικών προτύπων είναι το πρόβλημα
Το θέμα δεν είναι τα ίδια τα οχήματα. Είναι η έλλειψη υποδομής, πρόληψης και τεχνολογικών προτύπων γύρω τους. Πολλά υπόγεια πάρκινγκ σχεδιάστηκαν δεκαετίες πριν για μικρότερα αυτοκίνητα και χωρίς σκέψη για τεράστιες μπαταρίες λιθίου, υψηλές θερμοκρασίες και ανάγκες ψύξης ή εξαερισμού. Και κάπου εδώ δημιουργείται το παράδοξο: Η Ευρωπαϊκή Ένωση πιέζει τους πολίτες να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές, ελεύθερη διέλευση σε δακτύλιους κ.λπ.. Αλλά όταν πάει να παρκάρει το νέο του «πράσινο» αυτοκίνητο, τον σταματά μια πινακίδα που λέει «Απαγορεύεται η στάθμευση ηλεκτρικών αυτοκινήτων». Επιπλέον, στη χώρα μας αν θέλει κανείς να ταξιδέψει με πλοίο και έχει ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πρέπει η μπαταρία του να είναι κάτω από 40%, αλλιώς σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Ναυτιλίας το πλήρωμα του πλοίου μπορεί να αρνηθεί τη μεταφορά.
Για την ώρα δεν υπάρχει τέτοια απαγόρευση στην χώρα μας
Ας είμαστε ειλικρινείς. Αν θέλουμε μια πραγματικά βιώσιμη μετάβαση, πρέπει να υπάρξει συντονισμός: πιο ασφαλείς χώροι φόρτισης, σύγχρονα συστήματα κατάσβεσης, ξεκάθαρη νομοθεσία και -γιατί όχι- ένα ρεαλιστικό manual διαχείρισης κινδύνου για κάθε τύπο αυτοκινήτου. Αν και στην χώρα μας η μόνη απαγόρευση σε σχέση με την στάθμευση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων περιορίζεται στην ναυσιπλοία, δεν θα μας έκανε εντύπωση η εμφάνιση της απαγόρευσης εισόδου των ηλεκτρικών οχημάτων σε υπόγεια πάρκινγκ και στη χώρα μας. Η τεχνολογία εξελίσσεται, αλλά αν δεν εξελιχθεί και η κοινωνική και θεσμική υποστήριξη γύρω της, η «επανάσταση» της ηλεκτροκίνησης κινδυνεύει να καεί κυριολεκτικά και μεταφορικά.