Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  15/11/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/11/2005
Πρώτη επαφή
Mazda MX-5 3ης γενιάς
Symbol!
Το νέο MX-5 θα διατεθεί επίσημα στην ελληνική αγορά από τις αρχές του νέου έτους.
Εδώ και 16 χρόνια αποτελεί το σημείο αναφοράς για τα ανοιχτά αυτοκίνητα. Το πιο επιτυχημένο ρόουντστερ του κόσμου, το MX-5, περνάει στην 3η φάση της σταδιοδρομίας του και εμφανίζεται πιο ώριμο και ολοκληρωμένο από ποτέ.
Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει!" Απλά με το πέρασμα του χρόνου "κάνεις" τις απαραίτητες "τονωτικές ενέσεις" και έχεις εξασφαλισμένη την επιτυχία για μεγάλο χρονικό διάστημα. Κάπως έτσι πρέπει σκέφτηκαν οι άνθρωποι της Mazda οι οποίοι εξέλιξαν την 3η γενιά του MX-5 σε οδική συμπεριφορά, ποιότητα και χώρους, διατηρώντας όμως αναλλοίωτα όλα εκείνα τα "συστατικά" που κατέστησαν το μοντέλο άκρως επιτυχημένο και σύμβολο της αυτοκίνησης. Συμπαγείς διαστάσεις, κινητήρας εμπρός, κίνηση πίσω!
Αρεστό … σε όλους
Όσοι λένε ότι το νέο MX-5 δεν φέρει ριζοσπαστικές αλλαγές σε σχεδιαστικό επίπεδο… έχουν δίκιο! Αυτός όμως ήταν και ο στόχος των σχεδιαστών της Mazda. Το νέο μοντέλο να είναι αναγνωρίσιμο, αρεστό και στις 3 ηπείρους (Ευρώπη, Αμερική, Αυστραλία - Ιαπωνία) και να συνδυάζει τη μεγάλη παράδοση του μοντέλου με το σύγχρονο πνεύμα της εποχής μας. Πάντως εμείς που το είδαμε από κοντά σας λέμε πως το νέο MX-5 εκπέμπει δυναμισμό, είναι πιο επιθετικό και με άκρως "αθλητικό" στυλ.
Jinba Ittai…
Που σημαίνει άλογο και αναβάτης ως ένα. Με αυτήν ακριβώς τη λογική εξελίχτηκε η 3η γενιά MX-5. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο οδηγός και η απόλαυση που πρέπει να λαμβάνει από το αυτοκίνητό του. Έτσι λοιπόν το νέο μοντέλο με το μεγαλύτερο μεταξόνιο (κατά 6,5 εκ.), τα φαρδύτερα μετατρόχια, τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο (13,5 εκ. πιο πίσω σε σχέση με τη 2η γενιά), το πιο στιβαρό κατά 47% αμάξωμα και το τέλειο ζύγισμα (50%-50%) στον εμπρός και πίσω άξονα δημιουργεί τις ιδανικές προϋποθέσεις για οδήγηση στα όρια, πάντα όμως με ασφάλεια και ευχάριστα χαρακτηριστικά.
H μαλακή υφασμάτινη οροφή σε σχήμα "Ζ" εξακολουθεί να είναι χειροκίνητη όπως πριν, αλλά ανοίγει πλέον μέσω ενός κεντρικού -και όχι με δυο- κλιπ και "κάθεται" άψογα πίσω από τα κεφάλια των 2 επιβατών.

Κινητήρες
Το μοτέρ των 1,6 λίτρων το θυμάστε; Ανήκει πλέον στο παρελθόν! Βασικός από δω και πέρα κινητήρας είναι ο 1.800άρης με τους 126 ίππους, ενώ την γκάμα συμπληρώνει ο 2,0 λίτρων με τους 160 ίππους. Οι Ιάπωνες έδωσαν μεγάλη σημασία στα δυο αυτά μοτέρ, επικεντρώνοντας την προσοχή τους σε 3 τομείς. Ακουστική, επιδόσεις και βάρος. Έτσι χρησιμοποιήθηκαν αλουμινένια και πλαστικά "εξαρτήματα" σε πολλά μέρη του κινητήρα, βελτιώθηκε η ροπή, το 90% της οποίας διατίθεται από τις 2.500 σ.α.λ., ενώ έγιναν ουκ ολίγες ρυθμίσεις μέχρι να βρεθεί ο κατάλληλος ήχος. Όσον αφορά τα κιβώτια (5άρια και 6άρια), τι να πούμε! Ο γνωστός μεταλλικός ήχος, οι κοντές διαδρομές και οι άμεσες αλλαγές παραμένουν τα κύρια χαρακτηριστικά των μηχανικών κιβωτίων.

 
 Mazda MX-5 3ης γενιάς
Εσωτερικό - Χώροι
Οδική συμπεριφορά