Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/4/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/4/2006
Πρώτη επαφή
Audi Q7 4,2
Aπό το “Α” στο “Q”
Το νέο Q7 φτιάχτηκε σε μια νέα πλατφόρμα του ομίλου και διαθέτει νέο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης.
Όπως όλες οι ξεχωριστές προτάσεις της Audi, έτσι κι αυτή διαθέτει το δικό της γράμμα. Το νέο Q7 βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα και φιλοδοξεί να αποσπάσει μερίδιο αγοράς από τα πολυτελή SUV, προβάλλοντας ως κυρίαρχο χαρακτηριστικό του τη δυναμική φιλοσοφία της φίρμας, που περνά και σε αυτήν την κατηγορία.
Η πρώτη προσπάθεια για ένα SUV από την Αudi έγινε με το A6 Allroad quattro. Bλέποντας τον ανταγωνισμό -εγχώριο κυρίως- να παίζει το δικό του παιχνίδι μέσα σε μια κατηγορία που διαγράφει θεαματική άνοδο (SUV), η Audi όφειλε να απαντήσει. Και όφειλε να απαντήσει βάζοντας τη δική της σφραγίδα και σε αυτήν την κατηγορία. Έτσι εγένετο Q7.
Σκοπός
Όπως και με τις υπόλοιπες κατηγορίες, έτσι και σε αυτή η Audi αποσκοπεί στο να αποσπάσει μερίδιο αγοράς από τους βασικούς της ανταγωνιστές (Mercedes, BMW), προβάλλοντας το δικό της δυναμικό DNA. Ο στόχος βέβαια σε αυτήν την κατηγορία είναι πολύ πιο δύσκολος από τις υπόλοιπες και αυτό γιατί, το νέο Q7 έχει να συναγωνιστεί ονόματα θρύλους σε αυτήν την κατηγορία (ML, X5), αλλά και τα ομόσταυλα Porsche Cayenne και VW Touareg. Το νέο Q7 λοιπόν φτιάχτηκε σε μια νέα πλατφόρμα του ομίλου και διαθέτει νέο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, ούτως ώστε να μην υπάρξει σύγχυση στους κύκλους του ομίλου.
Εμφάνιση
Ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας πρέπει πρώτα απ' όλα να είναι επιβλητικό. Άλλοι το πετυχαίνουν στην κατηγορία μέσω των διαστάσεων ή και του αυξημένου ύψους και άλλοι μέσω της εμφάνισης. Το Audi Q7 ξεχωρίζει στο συγκεκριμένο τομέα γιατί, αν και όχι ιδιαίτερα ψηλό (1.737 χλστ.), είναι το μεγαλύτερο σε μήκος (5.086 χλστ.) αλλά, το βασικότερο, διαθέτει και περισσότερο δυναμική από εκλεπτυσμένη εμφάνιση, έτσι όπως διαμορφώνεται από το συμπαγές σχήμα με τις καμπύλες και τις έντονες ακμές.
"Q", όπως quattro
Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, που εφοδιάζει το Q7, βασίζεται στη φιλοσοφία quattro, με κεντρικό διαφορικό τύπου torsen και κατανομή της ροπής από 60:40 μέχρι και 40:60 (εμπρός / πίσω). Οδηγικά το Q7 παρουσιάζει δυναμική οδική συμπεριφορά, όντας σταθερό και άνετο σε πολύ υψηλές ταχύτητες, εμπνέοντας ασφάλεια. Επιπλέον, σε δρόμο με στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, ενώ ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου παραμένει ουδέτερος υπό όλες τις συνθήκες.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό του Q7 παραπέμπει στο Α6 αισθητικά. To Q7 διαθέτει κορυφαία ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης, με τα υλικά κατασκευής να είναι και εκείνα πολύ καλής ποιότητας. Η εργονομία απαιτεί εξοικείωση για άλλη μια φορά, αν και αυτό δεν οφείλεται ξεκάθαρα στο σύστημα MMI, αλλά περισσότερο στις λειτουργίες εκείνου, αλλά και γενικότερα στους διακόπτες του ταμπλό.
Εκτός δρόμου
Το Q7 δε διαθέτει συστήματα κλειδώματος των διαφορικών ή κοντές σχέσεις, με αποτέλεσμα να προορίζεται κυρίως για βατές χωμάτινες διαδρομές, επιδεικνύοντας σε τέτοια περίπτωση πολύ καλή συμπεριφορά, με το ESP να διαθέτει συγκεκριμένο τρόπο λειτουργίας σε τέτοιες καταστάσεις. Προαιρετικά, το Q7 μπορεί να εξοπλιστεί με σύστημα αερανάρτησης, το οποίο μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ εξασφαλίζει την καλύτερη ανά περίπτωση οδική συμπεριφορά. Μέσω αυτής, το αμάξωμα του Q7 μπορεί να αυξήσει -για την προσπέλαση δύσκολων εμποδίων- την απόστασή του από το έδαφος, φτάνοντας από τα 18 εκ. στο ανώτατο σημείο, τα 24 εκ.. Ως πολυτελές SUV, το Q7 διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό από τη βασική έκδοση, ενώ προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί με ό,τι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Για τη βασική έκδοση με τον 3λιτρο πετρελαιοκινητήρα θα χρειαστείτε 64.900 ευρώ, ενώ για τη βενζινοκίνητη έκδοση των 4,2 λίτρων 84.500 ευρώ.
Χώροι
Tόσο στην πενταθέσια, όσο και στην επταθέσια (προαιρετικά) διάταξη των καθισμάτων, το Q7 παρέχει υψηλά επίπεδα χώρων. Εκτός από τους χώρους όμως, το Q7 διαθέτει και εύκολη διαμόρφωση του εσωτερικού, ανάλογα με τις ανάγκες των επιβατών του. Πιο συγκεκριμένα, οι δυνατότητες διαρρύθμισης (στην επταθέσια έκδοση) ανέρχονται σε 28 συνδυασμούς. O χώρος αποσκευών έχει όγκο 330 λίτρων στην επταθέσια και 775 λίτρων στην πενταθέσια διάταξη και διαθέτει μεγάλο άνοιγμα.
Κινητήρες
To Q7 διατίθεται με κινητήρα 4,2 λίτρων βενζίνης FSI 350 ίππων, ενώ για τους… προνομιούχους (άκου τώρα) υπάρχει και 3λιτρος πετρελαιοκινητήρας, με απόδοση 233 ίππων. Ο V8 4,2 λίτρων κινητήρας, που είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε στο Q7, προβάλλει πολύ καλή ελαστικότητα και τράβηγμα, ενώ κινεί σε γοργούς ρυθμούς το αμάξωμα των 2.240 κιλών. Ο συνδυασμός του με το κιβώτιο Tiptronic των 6 σχέσεων αναδεικνύει τις δυνατότητές του, προσφέροντας γρήγορες εναλλαγές στη θέση Sport και στη σειριακή λειτουργία.
Υψηλή Τεχνολογία
Το Q7 εφοδιάζεται από τη βασική έκδοση με το πολυχειριστήριο λειτουργιών ΜΜΙ, που γνωρίσαμε στο Α8 και στο Α6 και με σύστημα αυτόματου ανοίγματος / κλεισίματος πορτ-μπαγκάζ. Η υψηλή τεχνολογία -με όλη τη σημασία της λέξεως- μπορεί να γίνει δική σας κατόπιν επιλογής, με το ανάλογο τίμημα φυσικά. Έτσι, το Q7 μπορεί να εξοπλιστεί με το σύστημα πλευρικής βοήθειας της Audi, που διαθέτει radar για την ασφαλή αλλαγή λωρίδας κατά την κίνηση, το προηγμένο σύστημα υποβοήθησης στο παρκάρισμα με χρήση οπτικοακουστικής καθοδήγησης, με την κάμερα οπισθοπορείας, αλλά και το τελευταίας γενιάς προσαρμοζόμενο αυτόματο σύστημα ελέγχου της απόστασης Adaptive Cruise Control +, το οποίο επιβραδύνει το αυτοκίνητο και σε περίπτωση ανάγκης ειδοποιεί τον οδηγό για άμεση ακινητοποίηση.