Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/3/2011
TEST
Nέα Mercedes CLS 350 CGI BlueEFFICIENCY
Αν ήμουν πλούσιος…
Διαβάστηκε από 17371 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:1/3/2011
Η νέα, πιο εκλεπτυσμένη, πιο οδηγοκεντρική και πιο ολοκληρωμένη Mercedes CLS ξαναγράφει τους κανόνες στην κατηγορία των τετράθυρων κουπέ που η ίδια δημιούργησε. Πώς να μην είναι λοιπόν στη λίστα με τα προς απόκτηση αυτοκίνητα όσων η λέξη
Η νέα, πιο εκλεπτυσμένη, πιο οδηγοκεντρική και πιο ολοκληρωμένη Mercedes CLS ξαναγράφει τους κανόνες στην κατηγορία των τετράθυρων κουπέ που η ίδια δημιούργησε. Πώς να μην είναι λοιπόν στη λίστα με τα προς απόκτηση αυτοκίνητα όσων η λέξη "κρίση" τους είναι άγνωστη;
Η νέα, πιο εκλεπτυσμένη, πιο οδηγοκεντρική και πιο ολοκληρωμένη Mercedes CLS ξαναγράφει τους κανόνες στην κατηγορία των τετράθυρων κουπέ που η ίδια δημιούργησε. Πώς να μην είναι λοιπόν στη λίστα με τα προς απόκτηση αυτοκίνητα όσων η λέξη
Με δυο λόγια, αν η σχεδίαση ενός αυτοκινήτου - πόσο μάλλον ενός κουπέ - είναι το γκολ από τα αποδυτήρια, τότε η Mercedes-Benz CLS έχει κάνει χατ τρικ!
Aς δούμε τα πράγματα ρεαλιστικά. Η τιμή της νέας Mercedes-Βenz CLS 350 αγγίζει αυτήν μισού διαμερίσματος. Αυτό σε κάποιους θα προκαλέσει οργή και φθόνο. Αυτοί είναι και όσοι βλέπουν την κρίση ακόμα και στον ύπνο τους. 
Για κάποιους άλλους που μπορούν ακόμα να αγοράσουν με ευκολία το προαναφερθέν μισό... διαμέρισμα, η CLS είναι ένα τετράτροχο κόσμημα που θα τους σαγηνέψει. Αν φυσικά στοχεύουν σε ένα πολυτελές τετράθυρο κουπέ. Ίσως να ακούγεται αντιφατικός ο όρος, αλλά μπήκε στη ζωή μας το 2003, όταν η Mercedes-Benz -χαρούμενα γενέθλια Mercedes για τα 125 χρόνια σου- παρουσίασε την πρώτη γενιά της CLS παίρνοντας ένα σημαντικό ρίσκο, εμφανίζοντας δηλ. ένα 4θυρο, 4θέσιο, πολυτελές αυτοκίνητο με γερές δόσεις κουπέ στο σχεδιαστικό του DNA. H επιτυχία της Mercedes, που έχει αποδείξει ότι έχει την καινοτομία στο… αίμα της, δεν αποδεικνύεται μόνο από τις 170.000 και πλέoν CLS, που βρήκαν μέχρι σήμερα θαλπωρή σε κάποιο πολυτελές γκαράζ, αλλά και από το ότι το χαραγμένο δρόμο ακολούθησαν πολλοί ακόμα κατασκευαστές, όπως η Audi με το A7, η Porsche με την Panamera, η VW με το Passat CC, ενώ η… φίλη από το Μόναχο BMW, έχει σχεδόν έτοιμη τη δικιά της πρόταση. Σε κάθε περίπτωση όμως, η Mercedes είναι αποφασισμένη να διατηρήσει τα σκήπτρα στην κατηγορία των πολυτελών τετράθυρων κουπέ. Και η νέα CLS το καταδεικνύει. 
Τόλμη και γοητεία 
Όπως τονίζει η γερμανική φίρμα, περίπου το 65% όσων αγόρασαν τη CLS πρώτης γενιάς, παρακινήθηκαν από το σχεδιασμό του μοντέλου. Με τη νέα CLS, η Mercedes στοχεύει να συγκινήσει ακόμη περισσότερους. Υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της φίρμας, το τετράθυρο κουπέ έχει χαρακτήρα που τονίζει ταυτόχρονα δυναμισμό, αλλά και έντονη πολυτέλεια. Βασισμένη στο πάτωμα της E-Class και με μήκος κοντά στα 5 μέτρα, η νέα CLS δε διαφέρει σε σχεδιαστική λογική από την προκάτοχο: 4 πόρτες, τρίτος όγκος πίσω, αλλά οροφή που μετά τη μεσαία κολόνα πέφτει απότομα. Το εμπρός μέρος δείχνει βαθειά επηρεασμένο από αυτό της SLS και καλά κάνει. Μας αρέσει ιδιαίτερα, όπως και η γενικότερη προσπάθεια εκλεπτυσμένου δυναμισμού. Το μακρύ καπό, οι αρμονικές αναλογίες, οι πόρτες χωρίς πλαίσιο, η μάσκα με το μεγάλο αστέρι, τα φώτα με λαμπτήρες LED ημέρας, όλα συνθέτουν ένα σύνολο που χαίρεσαι να το βλέπεις. Το αποτέλεσμα είναι τόσο επιτυχημένο, που αν και μεγαλύτερο σε διαστάσεις (+27 χλστ. σε μήκος, +8 σε πλάτος, +14 σε ύψος και +20 σε μεταξόνιο), το αμάξωμα ούτε που το δείχνει! Με δυο λόγια, αν η σχεδίαση ενός αυτοκινήτου - πόσο μάλλον ενός κουπέ - είναι το γκολ από τα αποδυτήρια, τότε η CLS έχει κάνει χατ τρικ!
Το χρήμα λέει να´ χαμε…
Θύμα του φόρου πολυτελείας, αλλά και τόσων άλλων, η νέα Mercedes CLS ξεκινάει από…92.500 ευρώ. Η τιμή αυτή για τους περισσότερους Έλληνες είναι απαγορευτική, πόσο μάλλον τώρα που… καιγόμαστε. Όσων όμως δεν ιδρώνει το αυτί τους, θα διαπιστώσουν πως αυτή η τιμή συνοδεύεται από ένα ελκυστικό πακέτο εξοπλισμού - αλίμονο άλλωστε- που περιλαμβάνει τα πάντα, τόσο όσον αφορά στην άνεση, όσο και στην ασφάλεια. Και με τις δύο, η Mercedes διατηρεί πάντα άριστες σχέσεις…
(+): Σχεδίαση. Ποιότητα. Κύρος. Άνεση. Οδική συμπεριφορά. Κινητήρας.  Επιδόσεις. Κατανάλωση.
(-): Τιμή αγοράς. Αέρας για τα κεφάλια πίσω. Το κλασικό ποδοχειρόφρενο της φίρμας. Αυστηρά διθέσια πίσω διάταξη
Διαστάσεις: Μήκος: 4.940 χλστ., πλάτος: 1.881 χλστ., ύψος: 1.416 χλστ. και μεταξόνιο: 2.874 χλστ. Κύκλος στροφής: 11,27 μ.

Εφαρμογή BlueEFFICIENCY
Η υιοθέτηση των εφαρμογών BlueEFFICIENCY (ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, βελτιστοποιημένη αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27 (0,26 για την έκδοση diesel), επιμέρους συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, εξελιγμένη διαχείριση βαλβίδων), σε συνδυασμό με την τοποθέτηση συστήματος Start/Stop για τον κινητήρα, επιτρέπει στη γερμανική φίρμα να ανακοινώνει μείωση της κατανάλωσης κατά μ.ο. 25% σε σχέση με ό,τι ισχύει στη σημερινή CLS.

 
 Nέα Mercedes CLS 350 CGI BlueEFFICIENCY
Εσωτερικό
Κινητήρας
Βιτρίνα τεχνολογίας
Χώροι
Στη δίαιτα…
Στο δρόμο
Συμπέρασμα
Εγγυήσεις- Εξοπλισμός- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Βαθμολογία