To μοντέλο δείχνει αλλά και είναι πιο ώριμο και ολοκληρωμένο από ποτέ.
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

To μοντέλο δείχνει αλλά και είναι πιο ώριμο και ολοκληρωμένο από ποτέ.

Oδηγούμε τη νέα Mercedes ML

(9/9/2011)

Η τρίτη γενιά του πολυτελούς SUV του Γερμανού κατασκευαστή μόλις παρουσιάστηκε. Ταξιδέψαμε ως τις Αυστριακές ¶λπεις για να σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.

Αεροδυναμικά μελετημένη

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Το νέο μοντέλο έχει φρέσκια σχεδίαση με την έμφαση να έχει δοθεί στην αεροδυναμική και τον αντίστοιχο συντελεστή (0,32) να αποτελεί ένα από κορυφαία παραδείγματα της κατηγορίας. Αυτό έχει επιτευχθεί με προσοχή στις αεροδυναμικές λεπτομέρειες (καθρέπτες), αλλά και με νέες τεχνολογίες, όπως το αυτόματο κλείσιμο των αεραγωγών στο βεντιλατέρ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το αυτοκίνητο, που βασίζεται στην βελτιωμένη, κατά 80%, πλατφόρμα του προηγούμενου μοντέλου, έχει το ίδιο βάρος με αυτό. Αυτό έχει επιτευχθεί με χρήση ελαφρών υλικών (αλουμίνιο σε καπό και φτερά, μαγνήσιο πίσω από το ταμπλό) που αντισταθμίζουν τα κιλά που προστέθηκαν με τις νέες τεχνολογίες (επιπλέον μπαταρία για το Start&Stop κ.α).
Όσον αφορά στην εμφάνιση, αυτή στο σύνολό της δείχνει λιγότερο καθηλωτική από το μοντέλο δεύτερης γενιάς, με το εμπρός μέρος να «φοράει» το μοτίβο που θα δούμε σε όλες της μελλοντικές Mercedes και κύριο φορέα σχεδίασης τα φωτιστικά σώματα. Πίσω το αποτέλεσμα διχάζει, σε πρώτη, τουλάχιστον, θεώρηση, για την αρρενωπότητα που ένα τέτοιο μοντέλο οφείλει να εκπέμπει.

Πάνω από όλα η χαμηλή κατανάλωση
Φυσικά, η Mercedes έχει ασχοληθεί πιο σοβαρά με το οικολογικό υπόβαθρο της ML με δύο σύγχρονους κινητήρες πετρελαίου τεχνολογίας BlueTEC (ML 250 & ML 350), και έναν κινητήρα βενζίνης με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού (ML 350 Blue Efficiency), που όλοι συνδυάζονται με το σύστημα Eco Start&Stop. Σύμφωνα με την εταιρεία η μείωση της μέσης κατανάλωσης στο νέο μοντέλο σε σχέση με το παλιό είναι της τάξης του 25% κατά μέσο όρο. Και εμείς δεν έχουμε κανένα λόγο να μην την πιστέψουμε αφού οδηγώντας τις 2 diesel εναλλακτικές που έχουν (και όπως φαίνεται αυτό θα ισχύσει και για την Ελλάδα) το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, τα 6,0 λτ./100 χλμ. (ML 250 BlueTEC) και τα 6,8 λτ./100 χλμ. (ML 350 BlueTEC) που ανακοινώνει ως μέση κατανάλωση η Mercedes, καθίστανται απόλυτα εφικτά με προσεκτική οδήγηση σε μικτές συνθήκες. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι όλα τα μοντέλα προσφέρονται με δύο μεγέθη ρεζερβουάρ πετρελαίου και βενζίνης, 70 και 93 λίτρων, με το 2ο να αντιστοιχεί σε 1.500 χιλιόμετρα αυτονομίας, όταν πρόκειται για την ML 250 BlueTEC! Σε κάθε περίπτωση οι κινητήρες, εκτός από οικονομικοί είναι ιδιαίτερα πολιτισμένοι στη λειτουργία τους, αλλά και εξαιρετικά ικανοί να κινήσουν άνετα το βαρύ αμάξωμα του νέου μοντέλου. Ειδικά ο βασικός πετρελαιοκινητήρας, με τους 4 κυλίνδρους και το χαμηλό κυβισμό, επιδεικνύει ιδιαίτερη προθυμία από τις χαμηλές στροφές, αποτέλεσμα του διπλού τούρμπο, με τη μικρή τουρμπίνα να φροντίζει ακριβώς γι΄ αυτό.

¶νετη διαβίωση
¶νετη είναι και η διαβίωση στο νέο εσωτερικό του μοντέλου, με τους χώρους να έχουν μεγαλώσει αισθητά, ειδικά για τους επιβαίνοντες πίσω, και την ποιότητα να κινείται στα επίπεδα του μοντέλου 2ης γενιάς. Το οποίο, παρόλα αυτά, έδειχνε ένα κλικ πιο προσεγμένο. Σε κάθε περίπτωση η σχεδίαση εκτός από σύγχρονη είναι και πιο εύπεπτη, αφού έχουν «μαζευτεί» τα ανοικονόμητα μοτίβα του παρελθόντος. Με πρώτο και καλύτερο το τιμόνι, η στεφάνη του οποίου έγινε πιο μικρή σε διάμετρο και πολύ πιο χρηστική.
Πράγμα το οποίο μας φέρνει και στο δια ταύτα της οδικής συμπεριφοράς. Με τον κύκλο στροφής να αποτελεί τον μικρότερο της κατηγορίας, η νέα ML έκανε ένα αισθητό βήμα εμπρός στον τομέα της οδηγικής συμπεριφοράς. Το ηλεκτρικό τιμόνι της είναι πιο άμεσο και ακριβές, δίνοντας, επιτέλους, στον οδηγό, μια καλή ιδέα του τι γίνεται με τους τροχούς του. Οι κλίσεις στις στροφές και οι πλεύσεις έχουν περιοριστεί και το αυτοκίνητο δεν δείχνει ούτε τον όγκο, ούτε τα κιλά του, στο βαθμό που το έκαναν οι παλαιότερες γενιές. Μάλιστα η προσθήκη των ενεργών αντιστρεπτικών (Active Curve System) στον προαιρετικό εξοπλισμό, δείχνει τις νέες προτεραιότητες της Mercedes για την ML. Η κύλιση είναι κορυφαία και η ευθυβολία εξασφαλισμένη με την άνεση από την ανάρτηση και την ηχομόνωση της καμπίνας να εξασφαλίζουν ένα άνετο ταξίδι, αντάξιο των προσδοκιών από ένα τέτοιο μοντέλο.

Τετρακίνητη κληρονομιά
Από εκεί και πέρα, η μόνιμη τετρακίνηση (4MATIC) είναι παρούσα, όπως και το προηγμένο ESP (4ETS), που παρέχουν σταθερότητα και πρόσφυση ασχέτως οδικών συνθηκών. Σε συνδυασμό με το σύστημα υποβοήθησης της εκκίνησης σε ανηφόρα (start-off assist) και το σύστημα ελέγχου της ταχύτητας στην κατάβαση (DSR) η ML θέτει εαυτόν έτοιμο και για εκτός δρόμου εξορμήσεις. Αυτό καθίσταται μια ευχάριστη πρόκληση για τον οδηγό, εφόσον επιλεγεί το πακέτο On&OffRoad. Αυτό προσφέρει επιλογή μεταξύ 6 προγραμμάτων, συνδυάζεται με «κοντό» κιβώτιο υποπολλαπλασιαμού των σχέσεων μετάδοσης, προσφέρει κλείδωμα του διαφορικού, με τη βοήθεια της αερανάρτησης ανεβάζει την ML κατά 285 χλστ. από το έδαφος, προσφέροντάς της δυνατότητα προσπέλασης υδάτινου κολλήματος βάθους 60 πόντων και, τέλος, τη βοηθάει να ανέβει και να κατέβει κλίσεις μέχρι 80ο. Αν όλα αυτά δεν ακούγονται αρκετά, μπορούμε να διαβεβαιώσουμε ότι είναι και με το παραπάνω, όπως ανακαλύψαμε στην ειδική εκτός δρόμου πίστα που τη δοκιμάσαμε στις Αυστριακές ¶λπεις. Εκεί, δηλαδή, που είναι πολύ πιο πιθανό να τη δει κανείς με off road περιβολή σε extreme περιβάλλον.

Ή καλύτερα, εκεί που είναι πιο πιθανό να τη δει κανείς. ¶λλωστε, στη Γερμανία η τιμή της ξεκινάει, με τους φόρους, από τα 55.000 ευρώ, φανερώνοντας ότι στην Ελλάδα η αξία τέτοιων μοντέλων δεν ανταμείβεται, αλλά καθίσταται είδος προς εκμετάλλευση…
peugeot
citroen