Non-Paper

Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις
Πάνω ή κάτω από 120.000 χλμ. στο κοντέρ είναι «OK» για μεταχειρισμένο;
Η ΕΕ θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να φτιάξουν φθηνότερα ηλεκτρικά. Πως;
Με 6 Β-SUV & τώρα τη Junior, τι άλλο θες για να πάρεις SUV Stellantis;
«Κουλομαρίες» με 1.000 άλογα που δεν ξέρουν ούτε να αλλάζουν ταχύτητες
Εν έτει 2024, γίνεται μικρό με 65 άλογα και 18 χιλιάρικα;
περισσότερα »
non paper an off-the record or unofficial presentation of (auto) policy 3κύλινδρο turbo ή 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό;
Διαβάστηκε από 3527 αναγνώστες

Η μόδα επιβάλλει μικρά turbo μοτέρ, αλλά η «ατμόσφαιρα» και μάλιστα με περισσότερους κυλίνδρους δείχνει πολύ σκληρή για να πεθάνει. Υπάρχει τελικά ξεκάθαρη απάντηση στο ερώτημα; Η μόδα επιβάλλει μικρά turbo μοτέρ, αλλά η «ατμόσφαιρα» και μάλιστα με περισσότερους κυλίνδρους δείχνει πολύ σκληρή για να πεθάνει. Υπάρχει τελικά ξεκάθαρη απάντηση στο ερώτημα;
Η ερώτηση του αναγνώστη από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής ήταν κοφτή και απόλυτα συγκεκριμένη: «Να πάρω το Kia Stonic με 3κύλινδρο turbo κινητήρα ή με 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό;» Πιο χαρακτηριστικό δίλημμα δε θα μπορούσε να τεθεί μιας και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει ακριβώς η ίδια απόδοση των 100 ίππων.
 
Είναι αλήθεια πως ο αρκετός  κόσμος  εξακολουθεί να είναι επιφυλακτικός απέναντι στα 1000άρια 3κύλινδρα turbo μοτέρ έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού λανθασμένες σκέψεις για την αξιοπιστία και την αντοχή του στο χρόνο. Η πράξη τους διαψεύδει, ενώ το μεγάλο πλεονέκτημα της υψηλής αποδοτικότητας και των μειωμένων εκπομπών ρύπων -επιτυγχάνονται λόγω των μειωμένων τριβόμενων επιφανειών- τονίζεται σε κάθε νέα εφαρμογή. Βάλτε τώρα παράγοντες όπως το μειωμένο κόστος συντήρησης σε σχέση με ένα 4κύλινδρο μοτέρ (1 λιγότερο μπουζί, λιγότερο λάδι, μικρότερες ανάγκες ψύξης κτλ) και θα βρείτε ακόμη ένα σημείο υπεροχής.

Μα θα μπορεί ένα 1000άρι μοτέρ να κινήσει με άνεση το ίδιο αμάξωμα σε σχέση με το 1400άρι; Η απάντηση είναι εμφατικά ναι και αυτό έχει να κάνει με το πλεόνασμα ροπής που εξασφαλίζει το turbo στις χαμηλές στροφές. Στην περίπτωση του Stonic μιλάμε για 172 Nm στις 1.500-4.000 σ.α.λ., όταν το 100 επίσης ίππων 1.400άρι, 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ αναπτύσσει μόλις 133 Nm στις 4.000 σ.α.λ.

Το καλύτερο τράβηγμα του turbo κινητήρα πέρα από την καθημερινότητα θα φανεί σε μια ανηφορική διαδρομή με φορτίο ή σε ένα προσπέρασμα, όπου δε θα χρειάζεται να ξεζουμίζεις το μοτέρ για να κινηθείς άνετα.

Ακόμα ένα (σοβαρό) πλεονέκτημα λοιπόν για το 3κύλινδρο turbo μοτέρ. Η ίδια η Kia θέλει το ατμοσφαιρικό 1.400άρι μοτέρ πιο λαίμαργο με μέση κατανάλωση 5,7-5,8 λτ./100 χλμ., όταν για το 1.000άρι turbo κάνει λόγο για 5,0-5,2 λτ./100 χλμ. Βέβαια στην πράξη όλα τα turbo μοτέρ έχουν την τάση να τσιμπάνε παραπάνω, ειδικά σε συνθήκες συνεχούς πίεσης. Μικρή διαφορά υπέρ του 3κύλινδρου υπάρχει και στα τέλη κυκλοφορίας με 113 ευρώ έναντι 157.

Βέβαια εκ κατασκευής ένα 3κύλινδρο μοτέρ δεν μπορεί να συναγωνιστεί το 4κύλινδρο σε πολιτισμένη λειτουργία μιας και η απουσία ενός κυλίνδρου συνεπάγεται την μη άσκηση ομοιόμορφων δυνάμεων και ροπών, όπως στους τετρακύλινδρους όπου όταν ένα έμβολο κινείται προς μία κατεύθυνση, κάποιο άλλο κινείται με ίδια ταχύτητα και αντίθετη φορά δημιουργώντας ισορροπία στο σύστημα.

Το 1400άρι ατμοσφαιρικό μοτέρ έχει επίσης και μικρότερο κόστος κατασκευής κάτι το οποίο φαίνεται και στην τιμή των 2 εκδόσεων: 15.390 το Kia Stonic 1,4 100 PS Uptown και 16.290 ευρώ  το 1.000άρι 3κύλινδρο turbo στο ίδιο επίπεδο εξοπλισμού. Είναι προφανές πως υπάρχουν συγκεκριμένα πλεονεκτήματα σε κάθε επιλογή.

Εσείς λοιπόν τι θα επιλέγατε; Θα δίνατε ψήφο εμπιστοσύνης στον μικρό 3κύλινδρο turbo «ήρωα» ή θα επιλέγατε πιο παραδοσιακά τον 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα; Τι λέτε;
Σχολιάστε την είδηση
Σχόλια...
ferra... (29/6/2019, 01:19) ...4κύλινδρο και ας είναι με ΚΑΡΒΟΥΝΟ!!!
geogo... (27/6/2019, 13:16) 3κύλινδρο turbo.(π.χ. 1.5 200hp fiesta st). Πάνε οπι εποχές των ατμοσφαιρικών. Τα περί μη αξιοπιστίας, απλά για γέλια. Αλλιώς μείνετε στα 90s.
vgeor... (27/6/2019, 11:34) Ατμοσφαιρικό χωρίς συζήτηση. Στο θέμα της κατανάλωσης είναι απίθανο κάποιος καθημερινός οδηγός να μη δελεαστεί να πιέσει τον τουρμπίσιο. Τα κινητά μέρη που έχει παραπάνω ο 4κύλινδρος, ισοβαθμίζονται από τα κινητά μέρη που έχει η τουρμπίνα στον 3κύλινδρο (και γνωρίζουμε πόσο κόστος έχει μια τουρμπίνα αν, έστω μια φορά αν, χρειαστεί κάτι). Πιο πολιτισμένη λειτουργία ο 4κύλιδρος και όταν "γράφεις" χιλιόμετρα είναι κάτι που το θέλεις. Τα μόνα θετικά του 3κύλινδρου είναι το κόστος τελών και η μεγαλύτερη άνεση λόγω ροπής. Τέλος, πιο σίγουρα θα ζορίσεις τον ατμοσφαιρικό από τον τουρμπισμένο. Πες τε με και old school, αλλά Ελλάδα είμαστε, παίρνουμε -ακόμη- αυτοκίνητα για πάνω από 5ετία.
ta.da... (27/6/2019, 11:09) 4κύλινδρο χωρίς 2η σκέψη. Δείτε και συγκρίνατε σε βλάβες και αστοχίες 4κυλινδρα ατμοσφαιρικά με πιεσμένα turbo.. Όποιος θέλει μπελάδες στο κεφάλι του, πάει στα turbo. Και με τα ατμοσφαιρικά πάς σε ανηφόρες γρήγορα άμα θέλεις. Και προσπεράσεις ωραίες και ασφαλείς κάνεις και όλα..
geome... (26/6/2019, 22:10) Θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε συγκριτικά τις καμπύλες ροπής τους.
korah... (26/6/2019, 22:07) Εννοείτε τετρακύλινδρο ούτε συζήτηση για τρικυλινδρο