Το BMW xDrive Swiss Challenge πραγματοποιήθηκε φέτος για τρίτη συνεχή χρονιά, ενώ για 1η φορά συμμετείχαν δημοσιογράφοι από όλη την Ευρώπη. Μεγάλος σταρ ήταν η BMW i8 (φωτό).

Ξεκίνημα και briefing για τις ομάδες πάνω στον παλιό Πύργο Ελέγχου του αεροδρομίου της Ζυρίχης με φόντο τους χιονισμένους αεροδιαδρόμους.

Με 2λιτρο diesel 184 ίππων και άφθονη ροπή 380 Nm στις 1.750 στροφές, η 120d xDrive ήταν η μικρότερη τετρακίνητη BMW του event.

Το τέλος της πρώτης ημέρας δόθηκε σε υψόμετρο 1.400 μέτρων και σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο το οποίο αντί για δωμάτια διέθετε ειδικές σκηνές-ιγκλού.

Μέχρι και -13 βαθμούς κελσίου έδειξαν τα θερμόμετρα των αυτοκινήτων, σε ένα διήμερο με πολύ χιόνι, κρύο, αλλά και αρκετή ηλιοφάνεια, που κράτησε τη θερμοκρασία σε... ανεκτά για τους Ελβετούς επίπεδα.

Στο έλκηθρο δεν είμαστε συνηθισμένοι όπως οι αντίπαλοί μας. Μοιραία η τελευταία θέση σε αυτή τη δοκιμασία.

Οι BMW που πήραν μέρος στο φετινό BMW xDrive Swiss Challenge, παρατεταγμένες στην πόλη του Φρίμπουργκ και στο εντυπωσιακό μεσαιωνικό της τμήμα.

Η τελετή λήξης δόθηκε σε ένα ειδικά διασκευασμένο βαγόνι στο τρένο από τη Βέρνη προς τη Ζυρίχη.

Το ελληνικό πλήρωμα ποζάρει με το βραβείο της τρίτης θέσης. Δεξιά ο Σπύρος Χώτος από το auto Τρίτη και αριστερά ο έτερος Έλληνας, Ντίνος Παπαγιαννόπουλος από το Drive.

Παρούσα και η νέα, τετρακίνητη εκδοχή της BMW Σειρά 2 Active Tourer, η πρώτη που βασίζεται πάνω σε προσθιοκίνητο πλαίσιο.

Η τετρακίνηση xDrive της BMW είναι διαθέσιμη σήμερα σε πάνω από 100 εκδόσεις μοντέλων. Σε χώρες όπως η Ελβετία, είναι και η πιο δημοφιλής επιλογή των αγοραστών.

Κάνοντας χρήση της πλέον πρόσφατης τεχνολογίας, η νέα BMW i8 είναι ένα υβριδικό plug-in sportscar, με βάρος μόλις 1.485 κιλά, κορυφαίες επιδόσεις και κατανάλωση μίνι αυτοκινήτου.

Ευκολοδήγητη και ακραία, πολιτισμένη και εκρηκτική, η νέα i8 στο δρόμο ξεδιπλώνει απλόχερα τις αρετές της πλέον high-end υβριδικής τεχνολογίας.

2015 BMW xDrive Swiss Challenge

6.507 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/2/2015

Οδηγούμε 8 διαφορετικές 4κίνητες BMW, μεταξύ των οποίων και τη μοναδική i8, παίρνοντας μέρος σε ένα μοναδικό παιχνίδι προσανατολισμού και δεξιοτήτων μεταξύ πληρωμάτων από όλη την Ευρώπη.

Οι BMW που συμμετείχαν στο 2015 xDrive Swiss Challenge
120d xDrive (πετρέλαιο, 1.995 κ.εκ., 184 PS/4.000 σ.α.λ., 380 Nm/1.750-2.750 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 7,2 δλ., μέση κατανάλωση: 4,7 λτ./100 χλμ.)
220d xDrive Active Tourer (πετρέλαιο, 1.995 κ.εκ., 190 PS/4.000 σ.α.λ., 400 Nm/1.750-2.500 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 7,3 δλ., μέση κατανάλωση: 4,6 λτ./100 χλμ.)
328i xDrive Touring Steptronic (βενζίνη, 1.997 κ.εκ., 245 PS/5.000 σ.α.λ., 350 Nm/1.250-4.800 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 6,1 δλ., μέση κατανάλωση: 6,9 λτ./100 χλμ.)
435i xDrive GranCoupe Steptronic (βενζίνη, 2.979 κ.εκ., 306 PS/5.800-6.400 σ.α.λ., 400 Nm/1.200-5.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 5,0 δλ., μέση κατανάλωση: 7,8 λτ./100 χλμ.)
X1 xDrive25d Steptronic (πετρέλαιο, 1.995 κ.εκ., 218 PS/4.000 σ.α.λ., 450 Nm/1.500-2.500 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 6,7 δλ., μέση κατανάλωση: 5,5 λτ./100 χλμ.)
X4 xDrive35d (πετρέλαιο, 2.993 κ.εκ., 313 PS/4.400 σ.α.λ., 630 Nm/1.500-2.500 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 5,2 δλ., μέση κατανάλωση: 6,0 λτ./100 χλμ.)
X6 xDrive30d (πετρέλαιο, 2.993 κ.εκ., 258 PS/4.400 σ.α.λ., 560 Nm/1.500-3.000 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 6,7 δλ., μέση κατανάλωση: 6,0 λτ./100 χλμ.)
i8 (υβριδικό 362 ίππων που φορτίζει από πρίζα, 0-100 χλμ./ώρα: 4,4 δλ., μέση κατανάλωση: 2,1 λτ./100 χλμ.)

Το
BMW xDrive Swiss Challenge πρωτοξεκίνησε πριν από 2 χρόνια στην Ελβετία ως ένα οδηγικό event για τις νεότερες τετρακίνητες BMW, συνοδευόμενο από διάφορα «παιχνίδια» προσανατολισμού και δεξιοτήτων (όχι οδηγικών), που στόχο είχαν να γνωρίσουν οι αποκλειστικά Ελβετοί δημοσιογράφοι-συμμετέχοντες ακόμη καλύτερα τη χώρα τους. Η μεγάλη του επιτυχία την πρώτη και τη δεύτερη χρονιά διεξαγωγής του, οδήγησε τη BMW ώστε για πρώτη φορά φέτος να καλέσει σε μια διάρκεια 3 εβδομάδων, δημοσιογράφους αυτοκινήτου από όλη την Ευρώπη για να πάρουν μέρος ανά διήμερο σε αυτή την ιδιότυπη οδηγική παρουσίαση-δοκιμασία. Από τη χώρα μας, συμμετείχαν μόνο δύο μέσα, ένα εκ των οποίων ήταν και το auto Τρίτη με τον
 Σπύρο Χώτο. Στη διάθεσή μας και για αυτές τις σχεδόν δύο ημέρες είχαμε 8 διαφορετικές τετρακίνητες BMW, μεταξύ των οποίων και την εντυπωσιακή i8, για να τις οδηγήσουμε σε 8 προκαθορισμένες διαδρομές συνολικής απόστασης 572 χλμ., κάθε μια εκ των οποίων περιείχε παράλληλα τις δικές της δοκιμασίες-παιχνίδια. Σε κάθε διαδρομή και ανάλογα με την επιτυχία των δοκιμασιών μας, όλοι οι συμμετέχοντες βαθμολογούμασταν, ώστε τελικά στο τέλος της δεύτερης ημέρας να διαμορφωθεί μια τελική κατάταξη μεταξύ 5 πληρωμάτων από διάφορες χώρες. Στο δικό μας Group, απέναντί μας είχαμε 4 πληρώματα δύο ατόμων, ένα από την Τσεχία και τρία με δημοσιογράφους από 6 διαφορετικά κράτη, έναν Σλοβένο και έναν Κροάτη, έναν Ρουμάνο και έναν Σλοβάκο, αλλά και έναν Βούλγαρο με έναν Ούγγρο.


Οι κανόνες του παιχνιδιού
Με βάση τα όσα είχε διοργανώσει η
BMW, όλα τα πληρώματα έπρεπε να βρουν μόνα τους την κάθε μια διαδρομή, μέσω ενός roadbook οδηγιών. Το μήκος της κάθε διαδρομής διέφερε κατά περίσταση (από 52 έως 95 χιλιόμετρα) και το είδος της ήταν μια μίξη μεταξύ δρόμων που διέσχιζαν μικρά χωριά και κωμοπόλεις της Ελβετίας, μαζί με διάφορες ορεινές διαδρομές που μας έφερναν από τα 400 στα 1.500 μέτρα υψόμετρου και ανάποδα. Πόντοι χάνονταν εάν κάποιο πλήρωμα χανόταν και αναγκαζόταν να καταφύγει σε οδηγίες μέσω του Συστήματος Πλοήγησης του αυτοκινήτου. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της κάθε διαδρομής το πλήρωμα έπρεπε να απαντήσει σε 4 διαφορετικές ερωτήσεις που αφορούσαν στη BMW, να βρει μέσω αναγραμματισμού διάφορες λέξεις στα αγγλικά, αλλά και να εντοπίσει συγκεκριμένα σημεία στη διαδρομή και να τα φωτογραφήσει, μέσω μια ειδικής Polaroid μηχανής μιας χρήσης. Όλες οι σωστές απαντήσεις μαζί με τις φωτογραφίες έδιναν πόντους στο πλήρωμα. Επιπλέον αυτού, έξτρα πόντοι δίνονταν εάν το πλήρωμα έλυνε έναν ειδικά διαμορφωμένο κύβο του Ρούμπικ, εάν τραβούσε συγκεκριμένες fun φωτογραφίες, αλλά και εάν αγόραζε ένα τοπικό προϊόν με τιμή έως 15 φράγκα. Δυνατότητες για έξτρα πόντους υπήρχαν και στο τέλος της πρώτης ημέρας, σε ένα άτυπο οδηγικό πρωτάθλημα με δύο BMW σε… παιδικό αυτοκινητόδρομο, αλλά και σε ένα μίνι-δίαθλο, που περιείχε κατέβασμα πλαγιάς με έλκηθρο και σκοποβολή.

Η Ελλάδα στο βάθρο…
Ο κύβος του Ρούμπικ ουδέποτε μας προξένησε κάποιο ενδιαφέρον, οπότε μετά από μια 3λεπτη εξέταση του κύβου που βρισκόταν στα αυτοκίνητα, δεν ασχολήθηκαμε ξανά με το να το λύσουμε. Σε συνεννόηση με το Ντίνο Παπαγιαννόπουλο από το Drive, τον έτερο Έλληνα δημοσιογράφο-συμμετέχοντα, αποφασίσαμε να πετάξουμε τους 60 πόντους που θα μας έδινε το λύσιμό του και να επικεντρωθούμε στις υπόλοιπες δοκιμασίες. Μια από αυτές ήταν και ο παιδικός αυτοκινητόδρομος, εκεί όπου κάναμε τον καλύτερο χρόνο, φέρνοντας το ελληνικό πλήρωμα στην πρώτη θέση. Στο δίαθλο από την άλλη, η σκοποβολή ήταν για… κλάματα και μαζί με μια μίνι τούμπα του Ντίνου στο έλκηθρο (στη σκοποβολή τα πήγε καλύτερα από εμάς, πετυχαίνοντας έναν στόχο), μας έφερε στην τελευταία θέση της βαθμολογίας. Κάπως έτσι λοιπόν και λίγο πριν τις διαδρομές της δεύτερης ημέρας, το ελληνικό πλήρωμα ολοκλήρωσε την πρώτη ημέρα του event στην... τιμητική 4η θέση, με τον «άλυτο» κύβο του Ρούμπικ αλλά και λόγω ενός μικρού λάθους κάποιων δοκιμασιών στην πρώτη ειδική, να τους φέρνει μακριά από την κορυφή. Ωστόσο, στις 3 διαδρομές που είχαν απομείνει, το ελληνικό πλήρωμα έδειξε πνεύμα νικητή και αφού κατάφερε να συγκεντρώσει τους περισσότερους βαθμούς από όλα τα πληρώματα τη δεύτερη ημέρα, κερδίσαμε μία θέση στην τελική κατάταξη ώστε τελικά να ολοκληρώσουν το 2015 BMW xDrive Swiss Challenge στην τρίτη θέση. Πρώτοι ήταν το πλήρωμα από τη Σλοβενία/Κροατία και δεύτεροι, με πολύ μικρή διαφορά από τους Έλληνες, το πλήρωμα από τη Βουλγαρία/Ουγγαρία, έχοντας σαν κοινό χαρακτηριστικό τους ότι ήταν τα μοναδικά πληρώματα που στο αυτοκίνητό τους συνοδεύονταν από τις υπεύθυνες Τύπου των τοπικών BMW. Εμείς από την πλευρά μας, οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τη BMW Hellas για την πρόσκληση και την ευκαιρία που μας έδωσε να συμμετάσχουμε σε ένα τέτοιου είδους event, αλλά και να οδηγήσουμε τις 8 τετρακίνητες BMW σε πολικές συνθήκες (-4 βαθμούς είχε ως μέση θερμοκρασία στην Ελβετία τη διάρκεια της παραμονής εκεί με άφθονο χιόνι αλλά και κρύο), μεταξύ των οποίων και την εντυπωσιακή i8 για την οποία θα σας μιλήσουμε εκτενέστερα στη συνέχεια.

BMW και τετρακίνηση: 30 χρόνια επιλογών για πάνω από 100 διαφορετικές εκδόσεις
Μπορεί από πολλούς Έλληνες φίλους της μάρκας η τετρακίνηση να θεωρείται κάτι σαν... ιεροσυλία, ωστόσο σε αγορές όπως η Ελβετία, όπου το 70% των αυτοκινήτων που πωλούνται είναι τετρακίνητα, μια BMW με σύστημα 4Χ4 είναι εξαιρετικά δημοφιλής. Αλλωστε, η BMW διαθέτει στο στόλο της τετρακίνητες επιλογές των μοντέλων της εδώ και μια 30ετία, όταν και το 1985 παρουσιάστηκε η πρώτη BMW Σειρά 3 με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Σήμερα, ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει μεταξύ από πάνω από 100 διαφορετικές τετρακίνητες εκδόσεις μοντέλων της BMW, σε μια γκάμα που ξεκινά από τη μικρότερη Σειρά 1 και απλώνεται μέχρι και την κορυφαία Σειρά 7. Το σύστημα τετρακίνησης xDrive που χρησιμοποιεί η BMW σε όλα αυτά τα αυτοκίνητά της είναι αυτόματο, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, ο οποίος φροντίζει ώστε να μοιράζει τη ροπή μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα ανάλογα με τις οδικές συνθήκες. Σε περίπτωση που «αντιληφθεί» οποιαδήποτε τάση υπό- ή υπέρ-στροφής, τότε το σύστημα στέλνει αυτόματα ροπή στους τροχούς που απαιτείται, ώστε το όχημα να διατηρηθεί στην πορεία του. Στην πράξη και σε συνδυασμό και με τα ειδικά χειμερινά ελαστικά που φορούσαν τα μοντέλα του event, η τετρακίνηση BMW xDrive μας εντυπωσίασε με τις δυνατότητές της, αφού ακόμη και σε δρόμους στρωμένους με χιόνι, οι BMW που είχαμε στη διάθεσή μας δεν έχασαν την πρόσφυσή τους και πρόσφεραν τη μέγιστη ασφάλεια, χωρίς τάσεις... εξόδου από το δρόμο.

Πίσω από το τιμόνι της BMW i8: High-Tech εθισμός!
Δίχως αμφιβολία, ο φετινός σταρ του BMW xDrive Swiss Challenge ήταν το μοναδικό, υβριδικό που φορτίζει και από πρίζα (plug-in hybrid) supercar, η περίφημη νέα BMW i8. Θα μου πείτε «τι δουλειά έχει η αλεπού στο παζάρι;», αλλά ωστόσο, με τον 1,5 λτ. turbo βενζινοκινητήρα του να στέλνει τη δύναμή του πίσω και με τον ροπάτο ηλεκτροκινητήρα να στέλνει τη δύναμή του εμπρός, το i8 θεωρείται και είναι ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο. Ωστόσο, το χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου δεν μπορεί να είναι η τετρακίνηση, αλλά η μακροσκελής λίστα των τεχνολογιών που εφαρμόζει, όπως π.χ. η κατασκευή του πλαισίου από ειδική μίξη ανθρακονημάτων και πλαστικού (το αμάξωμα είναι πλήρως αλουμινένιο), κάτι που του χαρίζει από τη μια εξαιρετική ακαμψία, ενώ από την άλλη το βοηθά να μειώσει το βάρος του σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Έπειτα, το σύστημα κίνησής του έχει και αυτό εντυπωσιακά χαρακτηριστικά, με τον 1,5 turbo βενζινοκινητήρα να αποδίδει 231 ίππους και τον ηλεκτροκινητήρα να προσθέτει άλλους 131, σε ένα συνδυασμό κορυφαίων επιδόσεων και κατανάλωσης για όσκαρ. Από κοντά έρχεται και η αεροδυναμική, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να πέφτει στο cd: 0,26, ενώ στοιχεία όπως τα laser εμπρός φώτα (το πρώτο αυτοκίνητο στην ιστορία) ή το high-tech εσωτερικό, έρχονται για να τονίσουν περαιτέρω τον τεχνολογικό χαρακτήρα του sportscar της BMW.

Εκρηκτικά ηλεκτρική
Αντικρίζοντας τη νέα BMW i8 δεν μπορείς παρά να εντυπωσιαστείς από τις μοναδικές, αεροδυναμικές και άκρως επιθετικές της γραμμές. Το αμάξωμα, έχει το κατάλληλο χαμηλό ύψος ενός sportscar (μόνο 1.297 χλστ.), οι πόρτες ανοίγουν μόνο προς τα επάνω, ενώ για να μπεις στο εσωτερικό, πρώτα πρέπει να χώσεις τα πόδια πάνω στα πεντάλ και έπειτα να ακολουθήσει το υπόλοιπο σώμα για να... πέσει πάνω στη χαμηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης. Πατώντας το κουμπί της εκκίνησης δεν ακούγεται κανένα «γουργουρητό» από τον κινητήρα, αφού το σύστημα κίνησης του αυτοκινήτου εμπλέκει αποκλειστικά την αθόρυβη, ηλεκτρική λειτουργία. Στο ίδιο μοτίβο έρχεται και η οδήγηση στα normal προγράμματα «Comfort» και «Eco Pro», ενώ ακόμη και όταν εμπλέκεται και ο βενζινοκινητήρας, το i8 θα διατηρήσει έναν εξαιρετικά πολιτισμένο και παράλληλα, εκπληκτικά ευκολοδήγητο χαρακτήρα. Με την επιλογή του προγράμματος «Sport» όμως, όλα αλλάζουν και η i8, από μια... γατούλα, μεταμορφώνεται σε τίγρη, έτοιμη να καταπιεί χιλιόμετρα και διεκδικητές χρόνων. Με τον ηλεκτροκινητήρα να παρέχει αγόγγυστα και κυρίως, συνεχώς τη ροπή του, αλλά και τον βενζινοκινητήρα να σιγοντάρει κινούμενος στα... κόκκινα, η BMW i8 βρυχάται και μέσα σε μια ηχητική πανδαισία, έστω και τεχνητή, γράφει νούμερα αντάξια των γρηγορότερων τετράτροχων κατασκευών. Κάπως έτσι λοιπόν το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε μόλις 4,4 δλ., ενώ το 80-120 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται στον ακόμη πιο εντυπωσιακό χρόνο των 2,6 δλ. Την ίδια στιγμή, ο οδηγός διατηρεί απόλυτα τον έλεγχο του αυτοκινήτου μέσω του πολύ καλού τιμονιού, ενώ και η ανάρτηση που σφίγγει παραπάνω, φροντίζει να εκμηδενίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Με απενεργοποιημένο μάλιστα το Σύστημα Ελέγχου της Πρόσφυσης, η νέα BMW i8 μπορεί να χαρίσει και μοναδικές στιγμές πλαγιολίσθησης, δίνοντας έτσι μια χορταστική αίσθηση από τις κορυφαίες «M» κατασκευές της BMW.