Αν ήμασταν Διευθυντές, τότε σίγουρα θα διαλέγαμε ένα από αυτά τα 4...

Το Lexus μπορεί να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά, όχι όμως για πολύ.

Ο μεγάλος στρόγγυλος πίνακας οργάνων κερδίζει τον θαυμασμό. Η απεικόνιση του Head Up Display τρεμοπαίζει…

Εξαιρετική επιλογή υλικών και συναρμογή. Χώρος για τα πόδια υπάρχει, στο κεφάλι θα θέλαμε λίγο αέρα παραπάνω.

Το touchpad παίζει με τα νεύρα σου. Πρέπει να έχεις αρκετή υπομονή μαζί του.

Πατώντας το κουμπί του Comfort Plus, η 7άρα μοιάζει σαν να κινείται στα... σύννεφα, πάνω σε μαγικό χαλί.

Πολλές πινελιές αλουμινίου, αναλογικός πίνακας οργάνων. Ο χειρισμός με χειρονομίες δεν είναι 100% επιτυχής.

Ευρύχωρη και ιδανική για τους τηλεορασόπληκτους. Στις πίσω οθόνες μπορείς να δεις μέχρι και τηλεόραση.

Αυτός ο περιστροφικός διακόπτης είναι ο πιο εργονομικός. Ο επιλογέας ταχυτήτων καταλαμβάνει χώρο.

Το A8 παραείναι υπερβολικό κάποιες στιγμές, και αυτό δεν είναι πάντα χρήσιμο.

Μα πόσες οθόνες! Το A8 θέλει να φωνάξει πως είναι το πιο high tech μοντέλο.

Θα μπορούσατε να βλέπετε τις αναπαυτικές πολυθρόνες ενός κλειστού ιδιωτικού club. Το δέρμα εξαιρετικό, υπάρχει μέχρι και λειτουργία μασάζ για τα πόδια.

Βέβαια, δεν είναι μόνο το μασάζ. Είναι και η απόλυτη ησυχία, αφού στην καμπίνα περνούν ελάχιστοι θόρυβοι, και αυτό όταν τα χιλιόμετρα έχουν αυξηθεί πολύ.

Η S-Class φροντίζει τους επιβάτες της έτσι ώστε χωρίς αυτοί να χρειαστεί να επιδεικνύονται.

Η κινηματογραφική οθόνη εδώ ανήκει στον βασικό εξοπλισμό. Οι διακόπτες (αφής) στο τιμόνι είναι εξαιρετικοί στην αφή.

Τα καθίσματα είναι αεριζόμενα. Περισσότερη άνεση και χλιδή θα βρείτε μόνο σε μια Maybach.

Περιστροφικός διακόπτης και touchpad συνδυάζουν το κλασικό με το μοντέρνο.

Όμορφα πλάνα σε πραγματικά όμορφα αυτοκίνητα...

4 limo για διευθυντές σε κόντρα!

Διαβάστηκε από 6357 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/6/2018
 

Οδηγάμε και καθόμαστε στο πίσω κάθισμα των αυτοκινήτων που τα έχουν όλα: δύναμη, πολυτέλεια, image και απόλυτη επιρροή. Αν ήμασταν Διευθυντές, τότε σίγουρα ένα από αυτά θα διαλέγαμε…

Η δουλειά του Διευθυντή δεν είναι εύκολη. Μην σας φαίνεται περίεργο. Βρίσκεσαι όλη την ώρα σε πίεση για να προλάβεις τα ραντεβού, το Διοικητικό Συμβούλιο έχει συνεχώς ενστάσεις ή απαιτήσεις, οι μέτοχοι σου κάθονται στο σβέρκο. 

Μα δεν μπορεί να έχει κανείς, έστω και λίγο την ησυχία του; Και όμως! Στο κενό μεταξύ των παραπάνω στιγμών, όταν δηλαδή βρίσκεσαι στο πίσω κάθισμα του «προεδρικού» οχήματός σου, το οποίο έχει παραχωρήσει η εταιρεία και που άλλοτε πρέπει να εξυπηρετήσει ανάγκες γραφείου, και άλλοτε ενός αναπαυτικού χώρου ηρεμίας και ανάπαυλας…

Όσο για το τι κατηγορίας πρέπει να είναι ένα τέτοιο αυτοκίνητο; Και βέβαια όχι SUV! Πρέπει να είναι μια θεόμακρη λιμουζίνα, είθισται σε μαύρο χρώμα, όπως και το κουστούμι το οποίο ανήκει και αυτό στα προαπαιτούμενα της καθημερινότητάς σου. Αν και βέβαια, εδώ που τα λέμε, το μαύρο χρώμα δεν είναι υποχρεωτικό. Όπως, άλλωστε, και των τεσσάρων λιμουζίνων που επιλέξαμε για αυτό το συγκριτικό. Το… luxus Lexus από την Ιαπωνία, και τις τρεις γερμανικές ναυαρχίδες: το νέο Audi A8 και τις φρεσκαρισμένες BMW Σειρά 7 και Mercedes S-Class. Πάμε να τις οδηγήσουμε, αλλά και να τις συνοδηγήσουμε λοιπόν! 

Ουάου! Τι «επίπλωση» και τι εξοπλισμός σε αυτό το Lexus; Η ιαπωνική ναυαρχίδα είναι κατασκευασμένη σχεδόν στο χέρι, από τα χέρια των μαστόρων στο εργοστάσιο της Kyushu. Η επιβλητική μάσκα μπροστά κραυγάζει «έει, κοίταξέ με», στο εσωτερικό το ξύλο και το δέρμα ψιθυρίζουν «είμαι εξωτική κατασκευή…». Στο πάτημα του μπουτόν της εκκίνησης λαμπάκια ανάβουν, ένα γραφικό του αυτοκινήτου προβάλλεται στην 8 ιντσών οθόνη και τίποτα δεν ακούγεται. Το υβριδικό LS έχει μπει σε λειτουργία, όμως ο κινητήρας είναι ακόμη σβηστός. Στο ελαφρύ πάτημα του γκαζιού η ιαπωνική λιμουζίνα ξεκινά μεγαλοπρεπώς και αθόρυβα, το ίδιο συμβαίνει και μέσα στην κίνηση. Όταν όμως πατήσεις λίγο παραπάνω το γκάζι, τότε ο κινητήρας παίρνει εμπρός. Σημειώστε, το υβριδικό σύστημα δεν συνδυάζεται με κάποιον V8 όπως στο παρελθόν, αλλά με έναν 6κύλινδρο, ο οποίος σπάει άγαρμπα την απόλυτη ησυχία. 

Φανταστείτε πως το υβριδικό σύστημα της LS δουλεύει όπως και στο Toyota Prius. Δεν υπάρχει δηλαδή κανένα κενό μετάδοσης, η επιτάχυνση είναι απόλυτα γραμμική και μόνο μετά τη 7η επιβράδυνση από τα 100 χλμ./ώρα παρατηρούμε ένα μικρό κόμπιασμα στη μετάδοση. Περιμένουμε ελάχιστα να κρυώσει και συνεχίζουμε.

Αφού τελειώσουμε από τις μετρήσεις και τη θέση του οδηγού, αφήνουμε τον Διευθυντή να απολαύσει το πίσω κάθισμα. Το μοντέλο της δοκιμής φορά το πακέτο Luxury Line, στο οποίο υπάρχει ένα «μαγικό» κουμπί. Το πατάς και αμέσως το κάθισμα του συνοδηγού πάει μπροστά, η πλάτη του καθίσματός σου πέφτει και δημιουργείται μια επίπεδη θέση, σαν καναπές. Όμως ο καναπές αυτός είναι 2θέσιος και όχι 3θέσιος, αφού επιβάτες άνω του 1,70 μ. θα σου πουν πως θα ήθελαν λίγο παραπάνω χώρο για το κεφάλι. Επίσης και από την αερανάρτηση περνάει ένα ελαφρύ τρέμουλο, με αποτέλεσμα ο Διευθυντής να προστάξει στον σοφέρ: «βάλε τη ρύθμιση Comfort».

Και ο σοφέρ, όμως, έχει να πει πράγματα για τις «ιδιορρυθμίες» των Γιαπωνέζων. Το τιμόνι δεν έχει την αίσθηση που θέλει, η εργονομία του touchpad απαιτεί αρκετή υπομονή, οι φωνητικές λειτουργίες δεν πιάνουν πάντα… Είναι κάποια πράγματα που πρέπει να συνηθίσεις.

Πράγματα, στα οποία η BMW από την άλλη τα καταφέρνει καλά. Για παράδειγμα, χαμηλά στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται ο περιστροφικός διακόπτης του i-Drive, τον οποίο όμως δεν χρειάζεται να κοιτάξεις για να ελέγξεις τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Κοιτάς απλά μπροστά και ψηλά στην μεγάλη κεντρική οθόνη. Και οι φωνητικές λειτουργίες, εδώ λειτουργούν σωστά. Όσο για τα συστήματα υποβοήθησης; Διαθέσιμο είναι όλο το «μπουκέτο» τεχνολογιών, όπως και με τους υπόλοιπους γερμανούς εκπροσώπους του θέματός μας. 

Βέβαια, και με την 7άρα έχουμε μικρές ενστάσεις. Για παράδειγμα, το Android Auto δεν λειτουργεί (σ.σ. αν έχεις i-phone, τότε ok). Περνώντας στον κινητήρα, ο 6κύλινδρος σε σειρά έχει απαλή λειτουργία, αναλαμβάνει τον άχαρο ρόλο του μπάτλερ, η σπορ χροιά του δεν ακούγεται και σε αυτό συμβάλλει και το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Ο κινητήρας αυτός, επίσης, εξασφαλίζει καλές επιδόσεις, όμως να πούμε ότι του «λείπει» ένα φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων με αποτέλεσμα να πληροί τις προδιαγραφές Euro6b, και όχι τις τελευταίες Euro6d που θα έπρεπε…

Συνεχίζοντας, η Σειρά 7 ξεφεύγει από τις σπορ ρίζες της μάρκας BMW και είναι προσανατολισμένη στην άνεση. Το τιμόνι δεν ανταποκρίνεται στο υψηλό επίπεδο της ανάρτησης, η οποία σημειωτέον συνδυάζεται με σύστημα τετραδιεύθυνσης, που συμβάλει ώστε το μοντέλο να έχει ανάλαφρο πάτημα, να δείχνει πολύ ελαφρύτερο από όσο είναι, και ταυτόχρονα να είναι και ευέλικτο στην πόλη. Επίσης, εξαιρετική είναι η λειτουργία της αερανάρτησης, καθώς σφίγγει όσο πρέπει σε υψηλές ταχύτητες, ενώ στην επιλογή Comfort Plus, αισθάνεσαι πως είσαι πάνω στον… αφρό. Σε κάθε περίπτωση, η 7άρα καταπίνει οποιαδήποτε ανωμαλία, σαν μοντέλο της επόμενης κατηγορίας (βλ. Maybach και Rolls Royce, με την οποία άλλωστε έχει και κοινά γονίδια…).

Περνώντας τώρα από τα μπροστινά καθίσματα στα πίσω, ο Διευθυντής θα βυθιστεί στο πίσω κάθισμα και θα νιώσει πως ταξιδεύει πρώτη θέση. Η μεσαία πλάτη της πίσω σειράς καθισμάτων πέφτει δημιουργώντας ένα υποβραχιόνιο στο οποίο κυριαρχεί ένα πραγματικά τεράστιο tablet. Από αυτό μπορείς να ελέγξεις πολλές από τις λειτουργίες του οχήματος, όπως και ένα από τα έξτρα εξοπλιστικά στοιχεία (σ.σ. το μοντέλο της δοκιμής είχε… τα πάντα!), που είναι το μασάζ των καθισμάτων. Συνολικά υπάρχουν 5 διαφορετικά προγράμματα, τα οποία φυσικά δοκιμάσαμε ενδελεχώς! Μέχρι, φυσικά να αλλάξουμε πίσω κάθισμα…

Επόμενο σε σειρά μοντέλο, λοιπόν, ήταν το νέο Audi A8, το πιο φρέσκο χρονικά που έχει παρουσιαστεί. Ένα αυτοκίνητο που έχει high tech προφίλ όπως έχουμε γράψει (τεύχος 12/2018), την ώρα που έχει εκτοξεύσει σε άλλο επίπεδο τα επίπεδα άνεσης. Ενώ, για παράδειγμα, στα άλλα μοντέλα μασάζ έχουν μόνο τα καθίσματα, το Audi A8 έχει λειτουργία μασάζ μέχρι και για τα πόδια! Έτσι, ο Διευθυντής που έχει μόλις ολοκληρώσει ένα επίπονο meeting θα το εκτιμήσει δεόντως…

Βέβαια, δεν είναι μόνο το μασάζ. Είναι και η απόλυτη ησυχία, αφού στην καμπίνα περνούν ελάχιστοι θόρυβοι, και αυτό όταν τα χιλιόμετρα έχουν αυξηθεί πολύ. Όσο τέλος, για τον κινητήρα του; Ο 3λιτρος V6 έχει απειροελάχιστους κραδασμούς, είναι οικονομικός και ταυτόχρονα πολύ ήσυχος. Το μόνο που ακούγεται στην καμπίνα, είναι τα «μπλινγκ» από τους αυτοματισμούς. Κάποια μάλιστα είναι και περιττά. Γνώμη μας, σε κάποια σημεία το A8 υπερπροβάλλει το προηγμένο τεχνολογικό προφίλ και χάνει σε ουσία. Π.χ. γιατί τόσο περίπλοκο το σύστημα κλιματισμού;

Η Mercedes S-Class, από την άλλη, είναι ίσως λίγο πιο συντηρητική από το Audi A8, όμως δεν χάνει καθόλου σε ουσία. Για παράδειγμα, υπάρχουν ειδικοί διακόπτες για τη ρύθμιση του κλιματισμού, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι έχει αφήσει άφθονο χώρο στην κεντρική κονσόλα. Φυσικά, και εδώ επικρατεί απόλυτη ησυχία στην καμπίνα, ενώ κάτι που μας έχει κάνει εντύπωση ήδη από την πρώτη δοκιμή της (βλ. τεύχος 43/2017) είναι ο ήχος του κινητήρα. Ο νέος 6κύλινδρος σε σειρά σε γοητεύει με τον ήχο του, την ώρα που το αυτόματο κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται και το mild-hybrid σύστημά του έρχονται ως κερασάκι στην τούρτα. 

Όμως η S-Class σε εκπλήσσει και με άλλα πράγματα, όπως το οδηγικό ταπεραμέντο της. Γιατί ισορροπεί αριστοτεχνικά μεταξύ άνεσης και σφικτής αίσθησης αφήνοντας ικανοποιημένο τον σοφέρ. Και όχι μόνο θα προσθέσουμε, αλλά και τους επιβάτες. Το μακρύ της μεταξόνιο αφήνει άφθονο χώρο στο Διευθυντή, σε βαθμό που αυτός να αισθάνεται απομονωμένος από τον οδηγό του. Φυσικά, όπως και στην περίπτωση των τριών άλλων μοντέλων, έτσι και εδώ ο κατάλογος των έξτρα είναι μακρύς. Πολύ μακρύς για την ακρίβεια. Η πολυτέλεια δεν έχει όριο! Αλλωστε, μην ξεχνάμε ότι η Mercedes ειδικεύεται σε αυτό, βλέπε Maybach και Pullman…

Σε κάθε περίπτωση, έχοντας οδηγήσει και βρεθεί στο πίσω κάθισμα των τεσσάρων αυτών λιμουζινών, μία είναι η ουσία. Οι Διευθυντές έχουν να το σκεφτούν πολύ. Ευτυχώς, εμείς δεν είμαστε Διευθυντές…

 

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ