Toyota Yaris HSD: Μια κατηγορία μόνο του
To υβριδικό Toyota Yaris είναι high-tech σε όλα του, ακόμη και στο αυτόματο κιβώτιο του συστήματος κίνησης Hybrid Synergy Drive. Αυτό ονομάζεται Ecvt (electronic Continuously Variable Transmission) και λειτουργεί σαν κλασικό CVT χωρίς συγκεκριμένο αριθμό σχέσεων. Ωστόσο δε χρησιμοποιεί το σύστημα με τους κώνους και τον ιμάντα, αλλά ένα πλανητικό σύστημα γραναζιών. Χρησιμοποιώντας ελάχιστα κινούμενα μέρη (σε σύγκριση με ένα συμβατικό αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο) εξασφαλίζοντας αξιοπιστία, ωστόσο είναι ιδιαίτερα περίπλοκο στη λειτουργία του. Το αποτέλεσμα πάντως θυμίζει απόλυτα αυτό ενός κλασικού CVT κιβωτίου… Η χαμηλή κατανάλωση στην πόλη, όπου κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο καθιστούν το υβριδικό Yaris τη χρυσή λύση για την πόλη!
Toyota Yaris
Το Toyota Yaris είναι διαθέσιμο στην έκδοση με τον 1,33 λτ. κινητήρα των 99 ίππων και με αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT, το οποίο η ιαπωνική φίρμα ονομάζει MultiDrive-S. Να σημειωθεί εδώ πως, το MultiDrive-S έχει και λειτουργία Sport, ενώ εκτός από συνεχή μεταβολή σχέσης έχει και 7 προκαθορισμένες θέσεις που λειτουργούν σα συγκεκριμένες σχέσεις. Η σειριακή λειτουργία του κιβωτίου μπορεί να γίνει και από τα paddles, που βρίσκονται πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού. Nα σημειώσουμε εδώ πως μέχρι το καλοκαίρι θα λανσαριστεί η ανανεωμένη έκδοση του Yaris με κινητήρα 1,5 λτ. (από το υβριδικό) και που πάλι θα μπορεί να συνδυαστεί με CVT.
Μitsubishi Space Star
Στην έκδοση με το αυτόματο CVT κιβώτιο ταχυτήτων, το Mitsubishi Space Star γίνεται ακόμα πιο ευκολοδήγητο και λειτουργεί ως αγχολυτικό στην πόλη. Ο 1,2, μεταβλητού χρονισμού, 3κύλινδρος κινητήρας του Space Star αποδίδει, όπως και στο χειροκίνητο μοντέλο, 80 ίππους και διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία. Το κιβώτιο διαθέτει 2 προγράμματα λειτουργίας, D και Ds, ενώ υπάρχει επίσης θέση L (Low) για ισχυρότερο φρενάρισμα με τον κινητήρα στις κατηφόρες. Στην πράξη το κιβώτιο είναι σχετικά αργό σε απόκριση, έχει μόνο 5 σχέσεις, η έκδοση τσιμπάει σε κατανάλωση και η τιμή είναι αλμυρή.
Honda Jazz
Το Honda Jazz, που διακρίνεται για την ευρυχωρία και την πρακτικότητά του, διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο CVT 7 σχέσεων. Στην πράξη το κιβώτιο είναι από τα καλά σε λειτουργία, η κατανάλωση είναι στα επίπεδα της χειροκίνητης έκδοσης και ο οδηγός μπορεί να κάνει αλλαγές και με paddles στο τιμόνι. Ωστόσο η τιμή είναι ιδιαίτερα αλμυρή, αφού πλησιάζει τα 1.600 ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχου εξοπλισμού χειροκίνητη έκδοση.
Οι τελειομανεις ιαπωνες χρησιμοποιουν στα μικρα αυτοκινητα ως επι το πλειστον CVT αυτοματα κιβωτια.Η τελειοτητα επιτυγχανεται ΟΧΙ οταν δεν υπαρχει τιποτα να προσθεσεις αλλα οταν δεν υπαρχει τιποτα να αφαιρεσεις.
Ερώτηση έχω να κάνω, έχω Toyota yaris hybrid με ecvt κοιβώτιο, διαπιστώνω πρόβλημα στην αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος στης κοντινές απότομες περίπτωσεις. Δεν έχει καλά κρατήματα και γλιστράει πολύ με καινούργια λάστιχα!!! Γιατί συμβαίνει αυτό;
Παραλειψατε το e-CVT της ΤΟΥΟΤΑ που είναι μια κατηγορία από μόνο του! (Δεν έχει καμία σχέση με το απλό CVT, απλή συνωνυμία 😜 ) Το φοράνε τα υβριδικά της μαρκας.