
Δείτε συγκεντρωμένα όλα τα μικρά αυτόματα της αγοράς, ανά τύπο κιβωτίου. Εσείς ποιο θα επιλέγατε τελικά και γιατί;
15 αυτόματα για όλους
Αυτόματο, αλλά τι αυτόματο; Ο συνδυασμός αυτόματης τεχνολογίας ταχυτήτων και compact διαστάσεων απογειώνει την ευελιξία των σύγχρονων μικρών μοντέλων, που πλέον προσφέρουν παραπάνω από μία λύσεις για τον αυτοματισμό των κιβωτίων τους…

Τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη κατασκευάστηκαν ώστε να συνδυάζουν την άνεση ενός κλασικού αυτόματου κιβωτίου με την απόδοση και την αποτελεσματικότητα ενός μηχανικού κιβωτίου. Στην ουσία είναι ένα κιβώτιο μισό αυτόματο και μισό χειροκίνητο.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης (CVT): Όπως στα… σκούτερ
Υπέρ: Απλή κατασκευή, χαμηλό κόστος, μικρές διαστάσεις
Τα αυτόματα κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης είναι μια σχετική απλή εφαρμογή, που προέρχεται από τα… σκούτερ. Εδώ οι σχέσεις μετάδοσης είναι πρακτικά άπειρες και δεν υπάρχει η έννοια της συγκεκριμένης σχέσης μετάδοσης. Τα κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (γνωστά και ως CVT από τα αρχικά των λέξεων Continuously Variable Transmission) έχουν δυο ακραίες τιμές μετάδοσης, μια κοντή και μια μακριά και μεταξύ αυτών άπειρες. Η βασική αρχή λειτουργίας του ενσωματώνει δύο τροχαλίες: Η πρώτη λαμβάνει τη ροπή από το στροφαλοφόρο, την οποία μεταφέρει μέσω του ιμάντα ή μεταλλικής καδένας στη δεύτερη, η οποία με τη σειρά της μεταδίδει την κίνηση. Η κάθε τροχαλία αποτελείται από δύο κώνους, ανάμεσα από τους οποίους περνάει ο ιμάντας ή η καδένα που τις ενώνει. Αυτοί οι κώνοι έχουν την ιδιότητα να απομακρύνονται ή να πλησιάζουν μεταξύ τους, ανάλογα με την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο γκάζι. Έτσι, όταν η απόσταση μεταξύ των κώνων της πρώτης τροχαλίας αυξάνεται, στην άλλη συγκλίνουν μεταξύ τους, διατηρώντας έτσι το ίδιο μήκος του ιμάντα. Σε συνδυασμό με σωστό προγραμματισμό του κινητήρα, γίνεται καλύτερη διαχείριση του καυσίμου αλλά και της ισχύος του κινητήρα, αφού με το πάτημα του γκαζιού, οι στροφές λειτουργίας του πάνε αμέσως στον ιδανικό αριθμό, ο οποίος κατά κανόνα είναι στις στροφές μέγιστης ροπής. Τα περισσότερα κιβώτια CVT έχουν από πέντε έως επτά προεπιλεγμένες σχέσεις τις οποίες μπορεί να κάνει ο οδηγός χειροκίνητα. Η δημιουργία της σχέσης γίνεται με το «κλείδωμα» του συστήματος κώνων και ιμάντα σε συγκεκριμένες θέσεις…
Το κλασικό αυτόματο: Ανεση και αξιοπιστία
Κατά: Αυξημένη κατανάλωση, βάρος, επιδόσεις
Είναι το παλαιότερο και πιο διαδεδομένο κιβώτιο το οποίο αποτέλεσε τη βάση για το μετέπειτα κύμα εξέλιξης. Χρησιμοποιεί πολλαπλούς υδραυλικούς συμπλέκτες με δίσκους και μετατροπέα ροπής, μέσω του οποίου οι σχέσεις του κιβωτίου αλλάζουν η μία μετά την άλλη, όσο ο οδηγός πιέζει το πόδι του στο γκάζι και ανεβαίνουν οι στροφές του μοτέρ και η ταχύτητα κίνησης.
Υπέρ: Ταχύτατες αλλαγές σχέσεων με συνεχή ροή δύναμης, ομαλή λειτουργία, μικρή απόκλιση ή και χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με το χειροκίνητο
Κατά: Πολύπλοκη κατασκευή, κόστος κτήσης και συντήρησης
Η πιο μοδάτη και high-tech τεχνολογία στα αυτόματα κιβώτια είναι αυτή του διπλού συμπλέκτη, σε μια αγωνιστική εφαρμογή της δεκαετίας του Ά80, που έφερε στην παραγωγή ο όμιλος VW το 2003. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη βασίζεται σε δύο πρωτεύοντες άξονες που ο καθένας έχει το δικό του συμπλέκτη. Ο ένας άξονας φέρει τις μονές σχέσεις (1,3,5,7) και ο άλλος τις ζυγές (2,4,6). Η λογική των σειριακών αλλαγών είναι ότι μπορεί να προετοιμάζεται η αλλαγή με προεπιλογή της επόμενης σχέσης, ακόμα και αν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κατάσταση πλήρους επιτάχυνσης. H εμπλοκή/απεμπλοκή των δύο συμπλεκτών γίνεται έτσι ώστε να μην παρουσιάζονται διακοπές ροής στην ροπή ή τράβηγμα προς τα μπροστά.
Info
Αξίζει να σημειωθεί πως πλέον δεν υπάρχει στάνταρ τιμή για το αυτόματο κιβώτιο, καθώς με το νέο τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης, η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο μπορεί να αλλάζει κλίμακα και έτσι να παρουσιάζεται διαφορά τιμής σε σχέση με το χειροκίνητο, που δεν είναι ίση με το κόστος του κιβωτίου!
Μηχανικό αυτοματοποιημένο: Πατάει μόνο του τον συμπλέκτη
Υπέρ: Δεν επιβαρύνουν την κατανάλωση, αξιοπιστία, χαμηλό κόστος
Κατά: Αργές εναλλαγές και «κλώτσημα» σχέσεων, επιδόσεις
Οι τελειομανεις ιαπωνες χρησιμοποιουν στα μικρα αυτοκινητα ως επι το πλειστον CVT αυτοματα κιβωτια.Η τελειοτητα επιτυγχανεται ΟΧΙ οταν δεν υπαρχει τιποτα να προσθεσεις αλλα οταν δεν υπαρχει τιποτα να αφαιρεσεις.
Ερώτηση έχω να κάνω, έχω Toyota yaris hybrid με ecvt κοιβώτιο, διαπιστώνω πρόβλημα στην αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος στης κοντινές απότομες περίπτωσεις. Δεν έχει καλά κρατήματα και γλιστράει πολύ με καινούργια λάστιχα!!! Γιατί συμβαίνει αυτό;
Παραλειψατε το e-CVT της ΤΟΥΟΤΑ που είναι μια κατηγορία από μόνο του! (Δεν έχει καμία σχέση με το απλό CVT, απλή συνωνυμία 😜 ) Το φοράνε τα υβριδικά της μαρκας.