Ο πνεύμονας είναι υπεύθυνος για την μετάβαση του υγραερίου από την υγρή σε αέρια μορφή.

Η εξοικονόμηση χρημάτων φαίνεται από την πρώτη στιγμή λόγω των μειωμένων εξόδων για καύσιμα.

Η εξέλιξη έφερε τη σωστή αναλογία

Διαβάστηκε από 43182 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/3/2019

Όπως αναφέραμε και πιο πριν το σύστημα διπλού καυσίμου με ανάμειξη πετρελαίου και LPG βασίζεται στην υποκατάσταση μιας ποσότητας πετρελαίου με υγραέριο. Η εξέλιξη του συστήματος κράτησε αρκετές δεκαετίες. Αρχικά έγιναν αρκετές δοκιμές σχετικά με την ανάμειξη του diesel με το LPG και συγκεκριμένα ξεκίνησαν στα τέλη του 1980, όπου ένας στατικός μονοκύλινδρος πετρελαιοκινητήρας μπορούσε να λειτουργήσει με 10% diesel και 90% υγραέριο. Δυστυχώς όμως υπέφερε από προανάφλεξη και ο κινητήρας καταστράφηκε. Αργότερα έγιναν δοκιμές και με αναλογίες 50-50, αλλά το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο. Τελικά η λύση βρέθηκε στα μέσα του 1990, όπου η επιτυχημένη αναλογία των 10-30% LPG και 90-70% diesel ήταν επιτυχής με τη βοήθεια ενός συστήματος που τροφοδοτούσε το μείγμα μέσω μιας μονάδας ανάμειξης, ενώ διέθετε πλέον έναν αισθητήρα προανάφλεξης.


Αύξηση ροπής και ιπποδύναμης
Η αύξηση στην απόδοση οφείλεται σε δύο παραμέτρους. Αρχικά γίνεται αποτελεσματικότερη καύση του μίγματος, ενώ επιπλέον και το υγραέριο παράγει ισχύ καθώς καίγεται, το οποίο συνεισφέρει στη συνολική αύξηση ισχύος, η οποία επιτυγχάνεται μάλιστα ακόμα και αν ακλουθείτε οικονομικό τρόπο οδήγησης. Επιπλέον με την πάροδο του χρόνου θα παρατηρήσετε επιπρόσθετη ισχύ από τη στιγμή που ο κινητήρας θα καθαρίζει σταδιακά από τα υπολείμματα άνθρακα στο θάλαμο καύσης.

Το AutoΤρίτη από την αρχή παρακολουθούσε τις εξελίξεις
Το περιοδικό AutoΤρίτη ήταν από τα πρώτα μέσα που ασχολήθηκαν με το diesel blend. Μάλιστα για αυτό το σκοπό είχε πραγματοποιήσει  εσπερίδα στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στην Θέρμη το 2011, με εισηγητές από το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ. Η εσπερίδα αυτή συγκέντρωσε περίπου 180 άτομα. Εκεί για πρώτη φορά στη Βόρεια Ελλάδα γίνεται αναφορά σε μια νέα τεχνολογία ανάμιξης υγραερίου και πετρελαίου και το κοινό πραγματικά αρχίζει να ψάχνει τι ακριβώς μπορεί να σημαίνει η τεχνολογία αυτή.

Ποια τα οφέλη του diesel blend
Τα οφέλη που έχουν τα συστήματα διπλού καυσίμου είναι άμεσα και έμμεσα. Φυσικά το κυριότερο είναι η εξοικονόμηση χρημάτων η οποία φαίνεται από την πρώτη στιγμή στη μείωση των εξόδων λόγω καυσίμων, αλλά και έμμεσα λόγω της αύξησης των διαστημάτων που απαιτούνται μεταξύ των service. Παράλληλα έχουμε λιγότερες επικαθήσεις στον θάλαμο καύσης, ενώ και τα λιπαντικά έχουν μεγαλύτερη διάρκεια, τα οποία και συνεισφέρουν στη μεγαλύτερη μακροζωία του κινητήρα.
Όσον αφορά στο λειτουργικό κομμάτι με τη μίξη των καυσίμων επιτυγχάνει αυξημένη ενεργειακή απόδοση, με αποτέλεσμα να έχουμε αύξηση της ιπποδύναμης μέχρι και 25%, καθώς επίσης και της ροπής. Παράλληλα μετά τη μετατροπή θα παρατηρήσετε και τεράστια διαφορά στον ήχο του κινητήρα, με το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα», που κάνουν οι πετρελαιοκινητήρες να έχει ελαχιστοποιηθεί. Παράλληλα με λησμονούμε πως αυξάνεται και η αυτονομία του οχήματος.
Τέλος σε ό,τι αφορά το περιβάλλον υπάρχει μείωση των εκπομπών CO2, αιθάλης, υδρογονανθράκων και οξειδίων του αζώτου.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός