Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/4/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/4/2001

ΔΟΚΙΜΗ
BMW 325xi Touring
 

Πλήρες "πακέτο"
 

Η BMW 325 xi touring συγκεντρώνει όλα εκείνα τα στοιχεία που επιθυμεί ένας οικογενειάρχης από ένα αυτοκίνητο. Υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, αρκετούς χώρους, πρακτικότητα, πρεστίζ και κορυφαία ποιότητα. Ολα καλά λοιπόν εκτός από την τιμή...
 


Εξωτερικά ο απλός παρατηρητής ίσως να μην καταλάβει για το τι "κρύβει" κάτω από το αμάξωμά της η συγκεκριμένη έκδοση της σειράς 3 touring, καθώς οι διαφορές με τις μικρότερες εκδόσεις είναι ελάχιστες. Στο εμπρός τμήμα η μόνη διαφορά εστιάζεται στις χρωμιωμένες γρίλιες της μάσκας. Στο πίσω μέρος το λογότυπο 325 xi και η διπλή απόληξη της εξάτμισης κινούν τις υποψίες. Για πολλούς ίσως το γράμμα "x" να μην σημαίνει κάτι ιδιαίτερο. Με αυτό ο Βαυαρός κατασκευαστής εδώ και αρκετά χρόνια συμβολίζει την τετρακίνηση, όπως και στο εκτός δρόμου όχημα X5. Από την X5 δανείζεται και η 325 xi touring το σύστημα της μόνιμης τετρακίνησης. Το 62% της ροπής του κινητήρα μεταδίδεται μόνιμα στους πίσω τροχούς και το 38% στους εμπρός μέσω ενός κεντρικού διαφορικού. Το ποσοστό της ροπής μοιράζεται στον κάθε τροχό του άξονα ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες πρόσφυσης, κάτι που βελτιώνει τη σταθερότητα του αυτοκινήτου σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Στην πράξη η 325 xi touring αποδεικνύεται εξαιρετικά ασφαλής. Στη σταθερή πορεία του αυτοκινήτου συμβάλουν το σύστημα ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς (DSC) και το σύστημα περιορισμού ολίσθησης των κινητήριων τροχών (ASC). Τα ηλεκτρονικά αυτά συστήματα λειτουργούν την κατάλληλη στιγμή, όταν το αυτοκίνητο θα αρχίσει να παρεκκλίνει της πορείας του απαγορεύοντας κάθε "αντικοινωνική" συμπεριφορά. Ακόμα και χωρίς τη βοήθεια της μικροηλεκτρονικής ο οδηγός έχει τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου. Με έντονη πίεση του δεξιού πεντάλ το αυτοκίνητο θα ανοίξει με πολύ προοδευτικό τρόπο την τροχιά του. Ο έλεγχος της υποστροφής γίνεται εύκολα μέσω του σαφούς συστήματος διεύθυνσης. Ιδιαίτερα σταθερό είναι το αμάξωμα της 325 xi touring και στις ευθείες ακόμα και άνω των προβλεπόμενων ορίων. Κορυφαία είναι και η απόδοση του συστήματος πέδησης, καθώς 39,2 μέτρα είναι αρκετά για να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο των 1,6 τόνων από τα 100 χλμ./ ώρα. Και δεν είναι μόνο η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο και η απόδοση των φρένων που κερδίζουν τον οδηγό. Ο λάτρης της οδήγησης θα... μαγευτεί από τη μελωδία που παράγει ο κινητήρας και θα αρκεστεί στο άκουσμα αυτής παρά σε αυτές του πολύ καλού ηχοσυστήματος... Κορυφαία είναι και η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό της 325 xi touring, δίνοντας στον οδηγό την απαραίτητη αίσθηση πολυτέλειας και κύρους, όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο της BMW. Σε ανάλογα επίπεδα βρίσκεται και η εργονομία, όπου όλα τα χειριστήρια βρίσκονται στις κατάλληλες αποστάσεις και θέσεις από τον οδηγό. Την εικόνα συμπληρώνουν οι πολλαπλές ηλεκτρικές ρυθμίσεις του καθίσματος. Στο εσωτερικό της 325 xi touring 4 επιβάτες δε θα αντιμετωπίσουν χωροταξικά προβλήματα. Μόνο ο τρίτος επιβάτης στο πίσω κάθισμα δεν έχει την άνεση των διπλανών του λόγω της διαμόρφωσης του καθίσματος και του κεντρικού τούνελ. Ο χώρος αποσκευών έχει μεγάλο άνοιγμα και το πάτωμά του βρίσκεται σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τον προφυλακτήρα. Η χωρητικότητά των 435 λίτρων θα ικανοποιήσει τις ανάγκες 5 επιβατών. Πολύ πρακτικό είναι το ξεχωριστό άνοιγμα του παρμπρίζ της πίσω πόρτας που διευκολύνει στη φόρτωση μικρών αντικειμένων. Στον εξοπλισμό της 325 xi touring περιλαμβάνονται όλες οι δυνατές ανέσεις με μοναδική εξαίρεση την απουσία ηλεκτρικών παραθύρων στις πίσω θύρες. Ανάλογα υψηλός είναι και ο εξοπλισμός παθητικής ασφάλειας που περιλαμβάνει έξι αερόσακους. Πλήρες "πακέτο" λοιπόν χαρακτηρίζεται η BMW 325 xi touring, με υψηλή όμως τιμή αγοράς για τα δεδομένα της χώρας μας που φτάνει τα 19.344.000 δρχ.
 


Στις στροφές η 325 xi touring κινείται με μεγάλη ασφάλεια. Τα όρια πρόσφυσης είναι ιδιαίτερα υψηλά, κάτι στο οποίο συμβάλλει και η τετρακίνηση. Η συμπεριφορά της παραμένει ασφαλής και χωρίς τη βοήθεια των ηλεκτρονικών συστημάτων. 

Η 5η πόρτα έχει μεγάλο άνοιγμα. Το ύψος του προφυλακτήρα βρίσκεται σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με το πάτωμα του χώρου αποσκευών διευκολύνοντας τη φόρτωση-εκφόρτωση. Πολύ πρακτικό είναι το ξεχωριστό άνοιγμα του παρμπρίζ από την υπόλοιπη πόρτα. 

Τα υλικά που είναι κατασκευασμένο το εσωτερικό της 325 xi touring είναι εξαιρετικής ποιότητας. Ολα τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα στην σωστή θέση και απόσταση από το σώμα του οδηγού.
 
Εξακύλινδρη "μελωδία" 
Κάλλιστα "μελωδία" μπορεί να χαρακτηριστεί ο ήχος που παράγουν οι 6 κύλινδροι σε σειρά που βρίσκονται κάτω από το καπό της 325 xi touring. Βέβαια δεν είναι μόνο ο ήχος που θα κερδίσει τον οδηγό του αυτοκινήτου. Οι 192 ίπποι και τα 245 Nm ροπής που παράγει ο 24βάλβιδος κινητήρας των 2,5 λίτρων είναι σε θέση να κινήσουν γρήγορα το βαρύ αμάξωμα των 1,6 τόννων. Η λειτουργία του κινητήρα χαρακτηρίζεται από παντελή έλλειψη κραδασμών και χαμηλά επίπεδα θορύβου ακόμα και σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής. Η ελαστικότητά του είναι πολύ καλή από τις χαμηλές στροφές. Το κιβώτιο των ταχυτήτων δεν παρουσιάζει δισταγμούς ακόμα και σε γρήγορες αλλαγές. Η διάταξη των σχέσεων είναι ιδανική τόσο για τη διατήρηση της κατανάλωσης σε λογικά επίπεδα - ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα- όσο και για τις πολύ καλές επιταχύνσεις εν κινήσει. Ο δείκτης του στροφόμετρου φτάνει την κόκκινη περιοχή εύκολα και άμεσα.
 

O 6κύλινδρος κινητήρας των 2,5 λίτρων που κινεί την 325 xi touring έχει εξαιρετικά πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία. Η απόδοσή του είναι σε θέση να κινήσει γρήγορα το βαρύ αμάξωμα.