Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/12/2000
Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/12/2000
ΔΟΚΙΜΗ Volvo V70 XC
 
Ο τετράτροχος υβριδισμός
 
Παίρνεις ένα πολυτελές στέισον βάγκον και του τοποθετείς ένα σύγχρονο σύστημα τετρακίνησης... Στη συνέχεια, αυξάνεις την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και επαναπροσδιορίζεις τη ρύθμιση της ανάρτησης... Με μια περιορισμένης έκτασης αισθητική διαφοροποίηση στις εξωτερικές επιφάνειες και τη "μεταμόσχευση" ενός πανίσχυρου κινητήρα 2,4 λίτρων το εγχείρημα δημιουργίας ενός υβριδίου, ικανού να ανταποκριθεί σε όλες τις οδηγικές απαιτήσεις, ολοκληρώνεται με επιτυχία. Ιδού, λοιπόν, το νέο Volvo V70 XC.
 


Η προσπάθεια "γέννησης" οχημάτων με χαρίσματα και αρετές που -φαινομενικά- φαντάζουν ως ασυμβίβαστα αποτελεί για τις μεγάλες εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων μια συνήθη τακτική προκειμένου να κερδηθεί ένα προβάδισμα στις επιμέρους αγορές, τόσο σε επίπεδο πωλήσεων, όσο και... εντυπώσεων στις συνειδήσεις των καταναλωτών. Από τις παραπάνω "διεργασίες", που συντελούνται σήμερα στα κέντρα εξέλιξης των αυτοκινητοβιομηχανιών, ο σύγχρονος οδηγός έχει να αποκομίσει μόνο οφέλη, αφού η ύπαρξη ειδικών εκδόσεων με ποικίλες δυνατότητες διευρύνει ακόμα πιο πολύ τις πιθανές επιλογές του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της σύγχρονης αυτής τάσης αποτελεί το νέο Volvo V70 XC. Δεν χρειάζεται να γνωρίζει κανείς πολλά για το αυτοκίνητο αυτό ώστε να κατανοήσει ότι βρίσκεται εμπρός από μια τετράτροχη λιμουζίνα που επιχειρεί να συνθέσει τα πλεονεκτήματα ενός S.U.V. με αυτά ενός ευρύχωρου στέισον βάγκον. Οι ιθύνοντες της Volvo χρησιμοποίησαν ως σημείο αναφοράς το "κλασικό" V70. Στη συνέχεια αύξησαν το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος πάνω από τα 20 εκ. προσθέτοντας συγχρόνως ένα σύστημα τετρακίνησης με συνεκτικό συμπλέκτη που στέλνει τη ροπή του κινητήρα και στους πίσω τροχούς. Το κοκτέιλ των "μετατροπών" ολοκληρώθηκε με την τοποθέτηση ενός κινητήρα 2,4 λίτρων με ισχύ 200 ονομαστικών ίππων και την αντικατάσταση των αναρτήσεων με νέες οι οποίες διαθέτουν μεγαλύτερες διαδρομές αλλά και διαφορετικό βαθμό απόσβεσης. Τα λοιπά χαρακτηριστικά της "απλής" έκδοσης του Vovlo V70, όπως ο πολυτελής εσωτερικός διάκοσμος, ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφαλείας και οι μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες, διατηρήθηκαν ως είχαν. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία μιας σύγχρονης λιμουζίνας που ικανοποιεί με τις δυνατότητές της στο χώμα και εντυπωσιάζει με την ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει στην άσφαλτο. Δυστυχώς για το μέσο Ελληνα οδηγό, η απόκτηση του διαφορετικού αυτού V70 θα παραμείνει ένα άπιαστο "όνειρο" εξαιτίας της "τσουχτερής" του τιμής (20,5 εκ. δρχ. για τη βασική έκδοση) και του εξίσου υψηλού τεκμηρίου που αντιστοιχεί στον 5κύλινδρο κινητήρα των 2,4 λίτρων. 


Στη στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αισθητά πιο μεγάλες σε σχέση με το "απλό" V70. Ως αντιστάθμισμα, ο οδηγός έχει ως συμπαραστάτη του το σύστημα τετρακίνησης που περιορίζει τις τάσεις υποστροφής στο ελάχιστο.  

Στις βατές χωμάτινες διαδρομές το τετρακίνητο Volvo V70 δεν θα αρνηθεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του, αρκεί βέβαια ο οδηγός του να σεβαστεί δύο παράγοντες: Τόσο τις διαστάσεις και το βάρος του αμαξώματος, όσο και το γεγονός ότι δεν πρόκειται για ένα καθαρόαιμο off road. 

Οι μεγαλύτερες διαδρομές και η πολύ πιο "ήπια" ρύθμιση των αναρτήσεων -πάντα σε σχέση με τις υπόλοιπες στέισον εκδόσεις της σειράς 70- προσφέρουν στους επιβάτες υψηλότερα επίπεδα άνεσης.

 ΔΟΚΙΜΗ Volvo V70 XC
 Ο τετράτροχος υβριδισμός
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Ορισμός του ευ ζην
Επί παντός εδάφους
"Παντοδύναμος" ο κινητήρας των 2,4 λίτρων