Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/1/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/1/2004
Test mtx
Volvo S40 1,6 (2000-2003)
Με το Volvo S40 1,6 του 2000 η Σουηδική εταιρεία επιχείρησε να χτυπήσει στα ίσια το πολυτελές άκρο της μεσαίας οικογενειακής κατηγορίας η οποία κυριαρχείται παραδοσιακά από μοντέλα της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το Volvo S40 1,6 διαθέτει πολυτελές προφίλ, υψηλά στάνταρ ποιότητας και ασφάλειας (ενεργητικής και παθητικής) και πλούσιο εξοπλισμό άνεσης. Εξωτερικά το "άπειρο" μάτι θα δυσκολευτεί να διακρίνει τις όποιες αισθητικές τροποποιήσεις στις οποίες προέβησαν οι στυλίστες της Σουηδικής φίρμας σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Ωστόσο, μια πιο ενδελεχής ματιά καταδεικνύει τα νεοτεριστικά στοιχεία της σχεδίασης. Πιο συγκεκριμένα, το νέο S40 διαθέτει διαφορετική σχεδίαση στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες που τώρα έχουν αποβάλει τις "ακμές" της απερχόμενης έκδοσης του μοντέλου. Περισσότερο διακριτές είναι, όμως, οι αλλαγές οι οποίες αφορούν τα καλύμματα των φωτιστικών σωμάτων. Στο εσωτερικό οι διαφορές είναι λίγες σε σχέση με το παρελθόν. Πιο συγκεκριμένα στο ταμπλό υπάρχει πλέον μια ευμεγέθης οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, ενώ και ορισμένα από τα χειριστήρια είναι διαφοροποιημένα, όπως για παράδειγμα αυτά που βρίσκονται στην κολόνα του τιμονιού. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει η αντικατάσταση των σκληρών πλαστικών του άνω τμήματος του ταμπλό με μαλακά, επιλογή η οποία είναι καλοδεχούμενη έχοντας ως κριτήριο τη μείωση της πιθανότητας τραυματισμού του κεφαλιού των εμπρός επιβατών σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση. Κατά τα λοιπά, η ποιότητα και η συναρμογή όλων των υλικών βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα, πράγμα το οποίο αποδεικνύεται από την απουσία κάθε μορφής τριγμών στους δρόμους της χώρας μας. Οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν ικανοποιητικοί (οι βασικές διαστάσεις του Volvo S40 Phase II δεν "αλλοιώθηκαν" σε σύγκριση με το μοντέλο της πρώτης γενιάς), χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι συγκαταλέγονται στην κορυφή της συγκεκριμένης "συνομοταξίας" οχημάτων. Στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου δύο άτομα δεν θα αντιμετωπίσουν κανενός είδους πρόβλημα, αφού ο "αέρας" για τα γόνατα και τα κεφάλια τους είναι σε κάθε περίπτωση επαρκής. Ο τρίτος, ωστόσο, επιβάτης δεν θα αισθανθεί εξίσου άνετα (ειδικά αν είναι μεγαλόσωμος), κυρίως λόγω του περιορισμένου εκμεταλλεύσιμου πλάτους της καμπίνας. Ιδιαίτερα θετικές είναι οι ειδήσεις που αφορούν τον τομέα της παθητικής ασφάλειας (η παράδοση και η ευαισθησία που επιδεικνύει η Volvo στον τομέα αυτό είναι παροιμιώδης). Τα αυτοκίνητα που ήδη πωλούνται στην ελληνική αγορά διαθέτουν έξι στο σύνολο αερόσακους οι οποίοι προφυλάσσουν τους επιβάτες από πάσης φύσεως συγκρούσεις. Σε επίπεδο μηχανικών μερών, το ανανεωμένο μεσαίο μοντέλο της Volvo στην έκδοση των 1,6 λίτρων φέρει αρκετές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν οι οποίες μπορούν να χαρακτηριστούν ως διορθωτικές και όχι ως ριζοσπαστικές. Πιο αναλυτικά, η εμπρόσθια ανάρτηση είναι πλήρως επανασχεδιασμένη. Τα γόνατα ΜακΦέρσον στον εμπρόσθιο άξονα είναι νέα και συνδυάζονται με χαμηλότερα ελατήρια και νέο σύστημα διεύθυνσης. Παράλληλα αυξήθηκε το μετατρόχιο κατά 12 mm, αλλάζοντας και τη γεωμετρία του αυτοκινήτου. Οι διαφορές αυτές στον τομέα της ανάρτησης επέτρεψαν τη χρήση μεγαλύτερων τροχών σε σχέση με το παρελθόν. Μικρές διαφοροποιήσεις υπάρχουν επίσης και στη ρύθμιση των ελατηρίων και των αμορτισέρ της πίσω ανάρτησης. Στην πράξη η εντύπωση που αποκομίζει κανείς πίσω από τιμόνι του Volvo S40 1,6 Phase II είναι αρκετά θετική. Αυτό που αμέσως προκαλεί αίσθηση είναι η βελτίωση σε σχέση με την προηγούμενη "γενιά" του μοντέλου. Στο όριο σε δρόμους με στροφές, η υποστροφή κάνει την εμφάνισή της σημαντικά αργότερα σε σχέση με το παρελθόν αλλά και σε μικρότερη ένταση. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι τέτοια ώστε να περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές.
Ο έλεγχος του αυτοκινήτου στις στροφές είναι εύκολος χάρη στη ρύθμιση και στη γεωμετρία των αναρτήσεων.
Τα εμπρός φώτα του Σουηδικού σεντάν διαθέτουν διαφανές κρύσταλλο που προσδίδει την πρέπουσα κομψότητα.
Το εσωτερικό του Σουηδικού μοντέλου ξεχωρίζει για την προσεγμένη ποιότητα υλικών.

Αξίζει για :
1)Tην ποιότητα κατασκευής

2)Την παθητική ασφάλεια που προσφέρει

3)Τους μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές
 
 Volvo S40 1,6 (2000-2003)
Ικανοποιητικός ο κινητήρας