O Γενικός Διευθυντής της PGA Ελλάδας, κ. Kurt Leitner.
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

O Γενικός Διευθυντής της PGA Ελλάδας, κ. Kurt Leitner.

«Είναι σαφές πως τα τελευταία χρόνια, η αγορά έχει στραφεί προς τα πιο μικρά αυτοκίνητα».

(15/2/2012)

Ο επικεφαλής της PGA Ελλάδας, κ. Kurt Leitner είναι αισιόδοξος, παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν, καθώς η Renault και η Dacia είναι απόλυτα εναρμονισμένες με το πνεύμα της εποχής.

A.T.: Ο κ. Kurt Leitner είναι Αυστριακός και έχει αναλάβει τη γενική διεύθυνση της PGA Ελλάδα, της επίσημης εισαγωγικής εταιρείας των Renault και Dacia στη χώρα μας, από τον περασμένο Δεκέμβριο. Μεσούσης δηλαδή της τρέχουσας δύσκολης οικονομικής κατάστασης και με τις αναφορές στη χώρα μας στο εξωτερικό να μην είναι ακριβώς θετικές. Με βάση αυτά, το ερώτημα για το τι σκέφτεται κατΆ αρχήν ένας επαγγελματίας όταν μαθαίνει πως θα αναλάβει μια εταιρεία στη χώρα μας, έρχεται σχεδόν άμεσα. Κ.L.: «Γνώριζα την Ελλάδα σαν τόπο διακοπών. Ερχόμουν πολύ συχνά, μου άρεσε ιδιαίτερα, τόσο η χώρα, όσο και οι άνθρωποί της κι έτσι, όταν έμαθα πως θα εργαζόμουν πλέον εδώ, το αντιμετώπισα ιδιαίτερα θετικά».

«Τα μοντέλα μας έχουν εμφάνιση που ξεχωρίζει, διαθέτουν υψηλό επίπεδο ασφάλειας, οικονομικούς κινητήρες, και συνδυάζονται με πολύ ελκυστικές τιμές»

«Τα μοντέλα μας έχουν εμφάνιση που ξεχωρίζει, διαθέτουν υψηλό επίπεδο ασφάλειας, οικονομικούς κινητήρες, και συνδυάζονται με πολύ ελκυστικές τιμές»

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

A.T.: Σαφώς και θα είχατε γνώση για την τρέχουσα κατάσταση. &&&&
Κ.L.: «Ενημερωνόμουν τόσο από τα μέσα, ενώ υπήρχε πληροφόρηση για το πώς διαμορφώνονται οι συνθήκες και από τον όμιλο της PGA».

A.T.: Οπότε σε σημαντικό βαθμό γνωρίζατε τι έχετε να αντιμετωπίσετε.
Κ.L.: «Πράγματι, καθώς πριν την Ελλάδα ήμουν 5 χρόνια στη Ρουμανία. Εκεί και μέχρι το 2008, η αγορά αυξανόταν χρόνο με το χρόνο, κατά 30 ή ακόμα και 50%. Το Σεπτέμβριο του 2008, άλλαξαν στη χώρα κυριολεκτικά τα πάντα, ενώ τα πρώτα σημάδια του οικονομικού crash είχαν κάνει την εμφάνισή τους μόλις ένα μήνα πριν, τον Αύγουστο. Από το Σεπτέμβριο του 2008 και μετά λοιπόν, όλοι οι εισαγωγείς στη Ρουμανία αντιμετώπισαν πολύ μεγάλα προβλήματα, κυρίως γιατί βρέθηκαν ξαφνικά με πολύ μεγάλα στοκ αυτοκινήτων σε μια αγορά που από τις 350.000 μονάδες έπεσε απότομα στις 100.000».

A.T.: Ο κ. Leitner μας ανέφερε πως ο χειρισμός της κατάστασης στη Ρουμανία ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένος και γελώντας, μας είπε &&&&
Κ.L.: «μάλλον έχω πλέον εμπειρία στις κρίσεις και γι αυτό με έστειλαν μετά τη Ρουμανία στην Ελλάδα».

A.T.: Στην Ελλάδα, βέβαια, η κρίση και στον κλάδο του αυτοκινήτου- ήρθε πιο σταδιακά, ενώ όταν κανείς έχει αντιμετωπίσει και στο παρελθόν παραπλήσιες καταστάσεις όπως ο κ. Leitner, οι εκτιμήσεις του για το μέλλον, τόσο το άμεσο, όσο και το λίγο πιο μακρινό, παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. &&&&
Κ.L.: «Εκτιμούμε πως το 2012, οι πωλήσεις των επιβατικών στην Ελλάδα θα κυμανθούν περίπου στις 75.000 αυτοκίνητα, ενώ η ζήτηση των ελαφρών επαγγελματικών θα μείνει πιθανότατα σταθερή, καθώς η συγκεκριμένη αγορά είναι μικρή. Τα παραπάνω βέβαια είναι προβλέψεις, ειδικά από τη στιγμή που οι οικονομικές συνθήκες και οι εξελίξεις, που παίζουν καθοριστικό ρόλο, παραμένουν ακόμα ρευστές. Θεωρώ πως είναι σημαντικό να διαμορφωθεί για όλους μια αίσθηση ασφάλειας, προκειμένου να βελτιωθεί και η ψυχολογία. Θέμα αποτελεί βέβαια και η χρηματοδότηση της αγοράς αυτοκινήτου, που τώρα έχει περιορισθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό και φυσικά, ένας επιπρόσθετος παράγοντας είναι οι φόροι. Ποιοι ενδεχόμενα θα προστεθούν, ποιοι θα αφαιρεθούν, ενώ γενικά, οι πολιτικοί που παίρνουν τις αποφάσεις δεν θα πρέπει να ξεχνούν πως, αφενός το αυτοκίνητο, σου εξασφαλίζει τη δυνατότητα μετακίνησης προς και από την εργασία σου κατΆ αρχήν και αφετέρου πως, υπάρχει μια ολόκληρη αλυσίδα επαγγελματιών που είναι άμεσα συνδεδεμένοι με αυτό και έχουν πληγεί».

A.T.: Υπό αυτές τις συνθήκες, κάποιες κατηγορίες αυτοκινήτων έχουν γίνει ακόμα πιο δημοφιλείς. &&&&
Κ.L.: «Είναι σαφές πως τα τελευταία χρόνια, η αγορά έχει στραφεί προς τα πιο μικρά αυτοκίνητα. Κι αυτό είναι απόλυτα λογικό, από την στιγμή που ο υποψήφιος αγοραστής είναι πολύ προσεκτικός με τα χρήματα που θέλει να διαθέσει και λαμβάνει σοβαρά υπόψη του τα λειτουργικά έξοδα. Οι κατηγορίες στις οποίες έχει μετατοπιστεί η ζήτηση είναι αυτές ακριβώς στις οποίες η Renault έχει ιδιαίτερα δυνατή παρουσία, με τα Twingo, Clio και Megane. Τα μοντέλα μας έχουν εμφάνιση που ξεχωρίζει, διαθέτουν υψηλό επίπεδο ασφάλειας, εξοπλίζονται με αποδοτικούς και οικονομικούς κινητήρες, ενώ όλα τα παραπάνω και αυτό είναι το πιο σημαντικό- συνδυάζονται με πολύ ελκυστικές τιμές».

A.T.: Πρόσφατα απελευθερώθηκε η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μπορεί αυτή η εξέλιξη να επηρεάσει θετικά τις πωλήσεις αυτοκινήτων; &&&&
Κ.L.: «Κατ αρχήν πρόκειται αναμφίβολα για μια θετική κίνηση, που εμάς ως Renault μας ευνοεί ιδιαίτερα, καθώς διαθέτουμε πολύ καλούς και σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες. Από κει και πέρα, το αν θα προτιμήσει κανείς κινητήρα diesel έναντι της βενζίνης είναι καθαρά θέμα οικονομικό. Αν καλύπτεις 10 με 15 χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο, θα πρέπει να το εξετάσεις προσεκτικά. Συνολικά πιστεύω πως, οι πωλήσεις δεν θα τονωθούν από την απελευθέρωση των diesel, ενώ πρέπει να παρατηρήσω πως στην Ελλάδα τα πιο πολλά καινούργια αυτοκίνητα πωλούνται στα αστικά κέντρα, όπου μάλλον καλύπτονται λιγότερα χιλιόμετρα σε σχέση με την επαρχία».
Test Center
Test Center