• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ένας 2λιτρος 3κύλινδρος κινητήρας με απόδοση 600 ίππων;

300 PS/λίτρο: Θα σώσουν τα μοτέρ βενζίνης;

8.079 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/6/2020

Πως σας ακούγονται 300 άλογα στο λίτρο, 20% χαμηλότερη κατανάλωση και 60% χαμηλότεροι ρύποι; Η τεχνολογία επιτέλους ήρθε, μήπως όμως άργησε πολύ για τον κινητήρα βενζίνης ένα βήμα πριν την ηλεκτροκίνηση;


Κάθε άλλη στιγμή στην ιστορία του κινητήρα εσωτερικής καύσης, αυτή η είδηση θα αποτελούσε επανάσταση. Η τεχνολογία που καταφέρνει αυτή την απόδοση και αποδοτικότητα, εξάλλου, είναι προιόν έρευνας πολλών δεκαετιών από σχεδόν όλους τους κατασκευαστές. Η BMW, η Renault και η Fiat, και πιο πρόσφατα η Lotus έχουν δείξει κινητήρες που κάνουν χρήση βαλβίδων με ηλεκτρονικό έλεγχο βύθισης.

 

Σήμερα όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν την κίνηση των βαλβίδων συγχρονισμένη με τον στροφαλοφόρο άξονα, με μια καδένα ή έναν ιμάντα. Ο χρονισμός τους είναι σίγουρο ότι δεν θα τις αφήσει ποτέ μέσα στον κύλινδρο ώστε να τις «βρει» το πιστόνι, όμως αυτό από μόνο του περιορίζει και τι μπορεί να κάνει ένα μοτέρ.

Αποσυνδέοντας τις βαλβίδες από την κίνηση των πιστονιών, ένα μοτέρ μπορεί να κάνει θαύματα. Να καθορίσει τη βύθιση για παράδειγμα, σε κάθε στιγμή, όχι μόνο σε ψηλές-χαμηλές στροφές όπως το σύστημα VTEC της Honda και άλλα αντίστοιχα. Ακόμη περισσότερο όμως, μπορεί να αλλάξει τη ροή του αέρα αναλόγως φορτίου, και πιο σημαντικά να αλλάξει τον κύκλο λειτουργίας του μοτέρ, όπως για παράδειγμα να τον μετατρέψει σε έναν κινητήρα Μίλερ, όπως αυτός του Prius, όποτε χρειάζεται.

Το αποτέλεσμα είναι τόσο απίστευτο όσο μαρτυρούν τα νούμερα. 300 άλογα στο λίτρο, 1/5 χαμηλότερη κατανάλωση στα ίδια κυβικά, και ραγδαία μείωση στους τοξικούς ρύπους. Ποιός το κατάφερε; Η Koenigsegg δεν είναι φυσικά μια κανονική μάρκα, όμως η πατέντα της αυτή εύκολα θα περάσει σε άλλους κατασκευαστές και στα χέρια μας.  Ο καινοτόμος 3κύλινδρος διλιτρος Freevalve κινητήρας της νέας Gemera, αποδίδει μόνος του 600 άλογα και 600 Nm!

Το ερώτημα όμως είναι, θα περάσει; Υπάρχει περιθώριο για τον βενζινοκινητήρα να κάνει αυτό το άλμα; Υπάρχει η ζήτηση; Ή μήπως αυτή η εξέλιξη ήρθε πολύ αργά και απλά θα περάσει απαρατήρητη, στα αζήτητα, όσο οι κατασκευαστές δουλεύουν πυρετωδώς για την ηλεκτροκίνηση; Τι λέτε;