ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πώς θα είναι ένα ηλεκτρικό σε 18 χρόνια; Μάλλον καλύτερο από ένα βενζίνης!

1.157 Επισκέψεις στο άρθρο (1/7/2025)
Πώς θα είναι ένα ηλεκτρικό σε 18 χρόνια; Μάλλον καλύτερο από ένα βενζίνης!

Τα ηλεκτρικά «χάνουν» μπαταρία με τα χρόνια, τα συμβατικά μαζεύουν φθορές στον κινητήρα.
Σε 18 χρόνια μια σημερινή μπαταρία θα βρίσκεται μεταξύ 67 και 81% της αρχικής της χωρητικότητας.
Η φθορά της μπαταρίας εξαρτάται από τη χρήση, τη φόρτιση και το περιβάλλον.
Πιο εύκολα και πιο οικονομικά ένα παλιό ηλεκτρικό θα μπορεί να γίνει σαν καινούργιο.

autotriti team

Τα ηλεκτρικά «χάνουν» μπαταρία με τα χρόνια, τα συμβατικά μαζεύουν φθορές στον κινητήρα

Πώς παλιώνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Δυστυχώς ακόμη δεν έχουμε ικανά δείγματα, αφού τα παλιότερα Tesla κακογέρασαν λόγω άλλων προβλημάτων, όμως το μέλλον θα είναι πολύ θετικό αφού αντίθετα με τα συμβατικά μοντέλα που παλιώνουν με πολύπλοκες φθορές στον κινητήρα, στα ηλεκτρικά το μόνο που «χάνεται» είναι η μπαταρία. Και αυτή όχι πολύ πια. Μήπως τα ηλεκτρικά θα «γεράσουν» καλύτερα; 

Ένα συμβατικό γερνάει βασικά από τον κινητήρα του. Όσο τα χιλιόμετρα φορτώνονται οι ανοχές μεγαλώνουν, οι φθορές των μετάλλων πολλαπλασιάζονται, και οι επισκευές γίνονται οι δύσκολες, ή ακριβές ή και τα δύο. Στα ηλεκτρικά το πρόβλημα είναι αλλού, στην μπαταρία. Μπορεί σήμερα η μπαταρία να παραμένει ο «φόβος και ο τρόμος» λόγω τιμής και αβεβαιότητας ή καλύτερα έλλειψης εμπιστοσύνης μερίδας της αγοράς προς την νέα τεχνολογία, όμως τα πράγματα δεν είναι όπως νομίζουν πολλοί. 

Σε 18 χρόνια μια σημερινή μπαταρία θα βρίσκεται μεταξύ 67 και 81% της αρχικής της χωρητικότητας

Οι τελευταίες μετρήσεις από ανεξάρτητες πηγές δείχνουν πως οι σημερινές μπαταρίες χάνουν χωρητικότητα με τη χρήση. Ο ρυθμός με τον οποίο χάνουν αυτή τη χωρητικότητα είναι ακόμη σημείο συζήτησης, με κάποιες μελέτες να την τοποθετούν σε 0.5% το χρόνο και άλλες στο 1.8% το χρόνο. Αυτό σημαίνει πως στα 18 χρόνια, όσο είναι η ηλικία του μέσου αυτοκινήτου στην Ελλάδα σήμερα, ένα ηλεκτρικό θα έχει χωρητικότητα μπαταρίας μεταξύ δύο τρίτων και τεσσάρων πέμπτων της τωρινής. Δεν το λες και πολύ άσχημα.

Η φθορά της μπαταρίας εξαρτάται από τη χρήση, τη φόρτιση και το περιβάλλον

Η διαφορά ανάμεσα στις δύο μετρήσεις έχει να κάνει με τις συνθήκες που έγιναν, και φυσικά η δική σου μπαταρία θα έχει φθορά που εξαρτάται από τη δική σου χρήση. Οι βασικοί παράγοντες που κάνουν διαφορά στη φθορά είναι ο τρόπος φόρτισης και ο τρόπος αποφόρτισης. Η ταχεία φόρτιση έχει επιπλέον επιβάρυνση στο ρυθμό φθοράς ενώ η αργή φόρτιση στο σπίτι είναι μάλλον καλύτερη. Όσο για την αποφόρτιση, οι βαθιοί κύκλοι από το 100 στο μηδέν και ξανά είναι οι πιο ζημιογόνοι, ενώ η διατήρηση της μπαταρίας μεταξύ 20 και 80% είναι η καλύτερη συνταγή μακροζωίας της.

Πιο εύκολα και πιο οικονομικά ένα παλιό ηλεκτρικό θα μπορεί να γίνει σαν καινούργιο

Το επιχείρημα εδώ είναι πως ένα συμβατικό ακόμη και 18 ετών κάνει τα ίδια χιλιόμετρα με ένα ντεπόζιτο που έκανε και καινούργιο. Ενώ ένα ηλεκτρικό θα έχει μειωμένη απόδοση. Σωστά, όμως ακόμη και έτσι, η σημερινή τεχνολογία μπαταρίας επιτρέπει και στο 67% της χωρητικότητας να δίνει ικανοποιητική χρήση για τις καθημερινές μετακινήσεις. Το πλεονέκτημα όμως είναι πως σε αντίθεση με τα συμβατικά που θέλουν εκτενή συντήρηση ή και επισκευή μετά από τόσα χιλιόμετρα για να μένει ο κινητήρας σε καλή κατάσταση, μια απλή και γρήγορη αλλαγή μπαταρίας θα τα κάνει σαν καινούργια. Και ναι, σήμερα το κόστος ακούγεται εξωφρενικό, όμως στο μέλλον η κατάσταση δεν θα είναι το ίδιο. Με κίνητρα ανακύκλωσης μπαταρίας, χαμηλότερο κόστος παραγωγής της σημερινής τεχνολογίας, και νέους προμηθευτές που θα μπουν στην αγορά μπαταρίας για παλιότερα αυτοκίνητα, η αντικατάστασή της θα έρθει σε λογικές τιμές, καμία σχέση με τις δεκάδες χιλιάδες που έχουν καινούργιες σήμερα.

Μπορεί οι σημερινές μπαταρίες με τη χαμηλότερη φθορά τους και την ικανοποιητική τους αυτονομία να κάνουν ένα ηλεκτρικό στο μέλλον καλύτερο ως παλιό από ένα συμβατικό; Εσύ τι λες; Περάσαμε και αυτό το σκαλοπάτι; 

ford
ford
4green