Τα 5 πιο συχνά λάθη που κάνουν όσοι οδηγούν diesel
3 Φωτογραφίες »

Τα 5 πιο συχνά λάθη που κάνουν όσοι οδηγούν diesel

500.365 Επισκέψεις στο άρθρο

- Αν «μπουκώσει» το φίλτρο θέλει αναγέννηση, συνεχόμενη οδήγηση με αρκετές στροφές για κανα μισάωρο
- Ξεχνάς το φθηνό πρατήριο που βρήκες γιατί κακό καύσιμο = ακριβή ζημιά!
- Αν μείνεις από καύσιμο, έμπλεξες!
- Μην το πατάς μετά τις 4.500 γιατί απλά καις χωρίς να πηγαίνει

Το diesel που πήρες δεν είναι σαν το βενζίνης που είχες!


Τα ντίζελ πρέπει να τα οδηγείτε σε συγκεκριμένο φάσμα στροφών.

Τα ντίζελ πρέπει να τα οδηγείτε σε συγκεκριμένο φάσμα στροφών.

Πολλοί αγοράζουν diesel επειδή «καίει λίγο», αγνοώντας ωστόσο πως οι διαφορές τους σε σχέση με τα βενζινοκίνητα μοντέλα δεν περιορίζονται αποκλειστικά σε μηχανολογικό επίπεδο, αλλά επηρεάζουν και την οδήγηση. Έτσι, αν ξαφνικά από το κάθισμα ενός παλιού βενζινοκίνητου βρέθηκες σε ένα οποιοδήποτε καινούριο αυτοκίνητο με πετρελαιοκινητήρα θα πρέπει να μάθεις να οδηγείς από την αρχή. Θα σου πάρει λίγο καιρό για να «εμπεδώσεις» τον διαφορετικό τρόπο λειτουργίας του και να εναρμονίσεις την οδήγησή σου με αυτόν, με τα παρακάτω να είναι τα συχνότερα λάθη που κάνουμε κατ εξακολούθηση μέχρι να το συνηθίσουμε. 

1. Πότε να αλλάζω ταχύτητα;

Νιώθεις την αυξημένη ροπή των diesel σαν κλοτσιά στον πισινό σου και νομίζεις ότι το τράβηγμα του κινητήρα δεν σταματάει ποτέ. Έτσι συνεχίζεις με την ίδια ταχύτητα μέχρι και τις κόκκινες ενδείξεις του στροφόμετρου. Γιατί είναι λάθος αυτό; Γιατί τη μέγιστη τιμή της ροπής του diesel την έχεις ξεπεράσει προ πολλού και η ροή των καυσαερίων της τουρμπίνας (αυτής που σου δίνει την «ντόπα» της ροπής) έχει μειωθεί σε υψηλές στροφές. Σε ένα πετρελαιοκινητήρα με εύρος λειτουργίας από τις 1.500 σ.α.λ. έως και τις 4.000 σ.α.λ., το να οδηγείς με τη βελόνα του στροφόμετρου από τις 4.500 σ.α.λ. και πάνω, εκτός από το ότι δεν έχει κανένα νόημα στην απόδοση, αυξάνει και την κατανάλωση δραματικά. Αντίστοιχα λάθος είναι να αλλάζεις πολύ νωρίς και να «πέφτεις» χαμηλότερα από τις στροφές που αποδίδεται η μέγιστη ροπή. 

Τι πρέπει να κάνεις: Να αλλάζεις στην επόμενη σχέση περίπου από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω. Ετσι κάθε αλλαγή, θα σε φέρει πάλι στο ωφέλιμο εύρος ροπής του κινητήρα.
Σελίδα 2Ιδανική σχέση προσπέρασης & άδειο ρεζερβουάρ
Σελίδα 3Αναγέννηση φίλτρου DPF & κακό καύσιμο
Mercedes
moto