ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αφού έχουμε αυτοκίνητα από την Κϊνα, γιατί όχι και από την Τουρκία;

(15/9/2025)
Αν μπορούν οι Κινέζοι, γιατί όχι και οι Τούρκοι;

Αν μπορούν οι Κινέζοι, γιατί όχι και οι Τούρκοι;

Το νέο Togg T10X, «το αυτοκίνητο του Ερντογάν» ξεκινάει την καριέρα του στην Ευρώπη.
Με τόσο ανεπτυγμένη αυτοκινητοβιομηχανία ήταν θέμα χρόνου η Τουρκία να αποκτήσει τη δική της μάρκα.
Ηλεκτρικό, φαίνεται καλοφτιαγμένο και με άποψη στην εργονομία.
Με έμφαση στην τιμή, ξεκινά από τη Γερμανία που κατοικούν πολλοί Τούρκοι.

autotriti team

Το νέο Togg T10X, «το αυτοκίνητο του Ερντογάν» ξεκινάει την καριέρα του στην Ευρώπη

Το «αυτοκίνητο του Ερντογάν» όπως το ονόμασαν κάποιοι ξεκινάει με θάρρος την καριέρα του στην Μέκκα της αυτοκινητοβιομηχανίας, την Γερμανία. Οι Τούρκοι είπαν πως θα αποκτήσουν τη δική τους μάρκα, τη δική τους αυτοκινητοβιομηχανία και το έκαναν, μπαίνοντας την κατάλληλη στιγμή στην ευρωπαϊκή αγορά. Κατάλληλη γιατί αυτή τη στιγμή έρχονται βροχή τόσες νέες μάρκες από την Κίνα και ο κόσμος είναι «ανοιχτός» στο καινούργιο, και μια ακόμα μάρκα -από την Τουρκία αυτή τη φορά- δεν κάνει την ίδια εντύπωση που θα έκανε 20 χρόνια πριν.

Με τόσο ανεπτυγμένη αυτοκινητοβιομηχανία ήταν θέμα χρόνου η Τουρκία να αποκτήσει τη δική της μάρκα

Μπορεί να λέμε ότι θέλουμε στην Ελλάδα για τους γείτονες, όμως η Τουρκία έφτιαξε 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2024, 10% περισσότερα από το 2023, και σχεδόν όσα έφτιαξε η Τσεχία που έχει και τη δική της αυτοκινητοβιομηχανία. Με τόσες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην χώρα τους οι Τούρκοι έχουν και όλους τους προμηθευτές. Τους κατασκευαστές όλων των υποσυστημάτων που μπαίνουν σε ένα αμάξι. Ήταν θέμα χρόνου λοιπόν μια τοπική μάρκα να εκμεταλλευτεί όλη αυτή την υποδομή αλλά και την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει το εργατικό δυναμικό της χώρας, και να φτιάξει ένα αυτοκίνητο από το μηδέν.

Ηλεκτρικό, φαίνεται καλοφτιαγμένο και με άποψη στην εργονομία

Το Togg T10X είναι ένα αποκλειστικά ηλεκτρικό SUV στο μέγεθος του Qashqai, με έμφαση στην ποιότητα κατασκευής που σε πρώτη ανάγνωση φαίνεται να βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Η σχεδίαση είναι ουδέτερη, δεν ξεχωρίζει αλλά αυτό είναι και καλό και κακό, ενώ έχει αρμονικές αναλογίες και δείχνει πολύ πιο ευρωπαϊκό από αρκετά κινέζικα μοντέλα στα μέτρα του. Οι Τούρκοι έχουν κάνει καλή δουλειά και στο εσωτερικό, με δική τους άποψη για τη σχεδίαση, την τοποθέτηση των οθονών και την εργονομία, που αρχικά ξενίζει λίγο, είναι όμως μάλλον καλή, ενώ έχει και μια δόση ρετρό με τις οθόνες στη σειρά χωρίς να «πετάγονται» από το ταμπλό σαν τάμπλετ.

Με έμφαση στην τιμή, ξεκινά από τη Γερμανία που κατοικούν πολλοί Τούρκοι

Δεν είναι περίεργο που η Togg ξεκινάει με χαμηλές τιμές στη Γερμανία ώστε να μπει δυναμικά στην αγορά. Με δύο μεγέθη μπαταρίας μέχρι 88 kWh, φόρτιση στα 80 kW, περίπου δηλαδή ένα kW το λεπτό, και κίνηση πίσω ή AWD, το Togg είναι σβέλτο ή και γρήγορο, και για αρκετούς αγοραστές ίσως μια καλύτερη αγορά από έναν εξίσου νέο «παίκτη» από την Κίνα. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως η Togg ήρθε για να μείνει, ενώ κάποιες μικρές κινεζικές μάρκες κάνουν βουτιά «στο κενό» και ότι «λάχει». Ειδικά για τη Γερμανία με το έντονο τουρκικό στοιχείο η Togg ελπίζει να χτίσει το όνομά της και μετά να επεκταθεί προς τα έξω. Εδώ στην Ελλάδα όμως, θα το αγόραζες;

Τι λες; Αν μπορούν οι Κινέζοι γιατί όχι και οι Τούρκοι; Εσύ θα αγόραζες το νέο Togg T10X;