ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Sportback, Coupe ή αλλιώς «πατικωμένα» SUV. Σου αρέσουν τα κουπέ SUV;

(2/9/2025)
Sportback, Coupe ή αλλιώς «πατικωμένα» SUV. Σου αρέσουν τα κουπέ SUV;
2 Φωτογραφίες »

Η νέα μόδα στα SUV είναι τα sportback - κουπέ, δηλαδή τα «πατικωμένα» στο πίσω μέρος για να δείχνουν πιο σπορ, σαν κούρσες.
Από τα πρώτα μοντέλα του είδους ήταν η BMW X6, όμως το πρώτο ήταν ένα SsangYong.
Στο σήμερα τέτοια μοντέλα έχουν κυρίως οι Γερμανοί κατασκευαστές, όμως ακολουθούν και άλλοι.
Ok, είναι ωραία στο μάτι, όμως οι πίσω επιβάτες συχνά δεν κάθονται άνετα γιατί το κεφάλι τους ακουμπάει στο «ταβάνι».

autotriti team

Η νέα μόδα στα SUV είναι τα sportback - κουπέ, δηλαδή τα «πατικωμένα» στο πίσω μέρος για να δείχνουν πιο σπορ, σαν κούρσες

Όποιος δεν ξέρει ή δεν θυμάται την SsangYong, την κορεάτικη μάρκα SUV που σήμερα γνωρίζουμε ως KGM, ίσως να μην ξέρει πως τα αυτοκίνητά της ήταν αξιόπιστα, ορισμένα από αυτά όμως ήταν και… άσχημα. Έφτιαξε λοιπόν μια νέα υποκατηγορία SUV, τα SΑC (Sports Activity Coupe), ξεκινώντας με το Actyon το 2005, που δεν πήρε και τις καλύτερες κριτικές για τη σχεδίασή του. Η BMW όμως είδε την δυνατότητα ενός μεγάλου ακριβού κουπέ SUV πρώτη και μετά το λανσάρισμα της X6 το 2008 ξεκίνησε η υποκατηγορία αυτή να δίνει το ένα μοντέλο μετά το άλλο, στα μάτια κάποιων το ένα πιο άσχημο από το άλλο. Στα μάτια όμως αυτών που τα αγοράζουν, ότι πιο όμορφο. Και αυτό έχει σημασία.

Από τα πρώτα μοντέλα του είδους ήταν η BMW X6, όμως το πρώτο ήταν ένα SsangYong

H BMW συνέχισε τη μόδα με την Χ4 το 2014, που όμως γρήγορα αντικαταστάθηκε το 2019 με το τρέχον μοντέλο που θα κλείσει τον κύκλο του φέτος πριν γίνει ηλεκτρικό με την iX4. Η Mercedes δεν βιάστηκε να μπει στον χορό των SΑC, των κουπέ SUV, και η πρώτη χαμηλή GLE ήρθε το 2015. Ακολούθησε η GLC Coupe που έσπασε και σπάει ταμεία, ίσως μαζί με την GLE coupe τα πιο επιτυχημένα της κατηγορίας εμπορικά μοντέλα. H Audi φυσικά ακολούθησε με το Q8 το 2018 και τον επόμενο χρόνο η  «αδελφή» Cayenne Coupe άνοιξε το δρόμο και για την πρώτη Lamborghini της κατηγορίας, την Urus. H Audi πέρασε και το Q3 στην υποκατηγορία με την έκδοση Sportback, ενώ και το Q4 e-Tron είναι επίσης «πατικωμένο» στην ίδια λογική.


SsangYong Actyon: Το πρώτο coupe SUV.
2 Φωτογραφίες »

SsangYong Actyon: Το πρώτο coupe SUV.

Στο σήμερα τέτοια μοντέλα έχουν κυρίως οι Γερμανοί κατασκευαστές, όμως ακολουθούν και άλλοι.

Τα μοντέλα αυτά να είναι βασικά γερμανικά (εκτός από τη Lamborghini που όμως ανήκει στον όμιλο VW), και γενικά εκτός Γερμανίας δεν έχουμε δει αυτοκίνητα που να ανήκουν ξεκάθαρα στην κατηγορία. Δεν είναι περίεργο όμως αφού η αισθητική αυτή μάλλον δεν αρέσει εκτός Γερμανίας, όμως η επιρροή της έχει φανεί σε αρκετά άλλα μοντέλα. Έτσι το κουπέ SUV εκτός Γερμανίας έχει περάσει σε μοντέλα που δεν είναι ούτε SUV ακριβώς ενώ σίγουρα δεν έχουν κάθετο πίσω τελείωμα. Δες για παράδειγμα το Renault Arcana ή το Citroen C4 X, που αν και γενικά λανσάρονται ως fastback, το ψηλό τους πάτωμα που τα κάνει λίγο SUV τα κάνει και να θυμίζουν την κατηγορία των γερμανικών SAC. Ίσως γιατί έτσι σε κάποιους δείχνουν πιο premium.

Ok, είναι ωραία στο μάτι, όμως οι πίσω επιβάτες συχνά δεν κάθονται άνετα γιατί το κεφάλι τους ακουμπάει στο «ταβάνι»

Μπορεί ο καθένας να έχει την άποψή του για τα SΑC, όμως αυτό που φαίνεται είναι πως η κατηγορία θα παραμείνει. Ειδικά με την ηλεκτροκίνηση που δίνει νέα σχήματα, και μάρκες όπως η Polestar με το 4, που θέλουν να ξεφύγουν από τα προηγούμενα δεδομένα, επειδή ακριβώς δεν ήταν μέρος αυτών των δεδομένων. Όμως γενικά φαίνεται πως τα ψηλά αυτοκίνητα, είτε είναι κλασσικά SUV, είτε είναι crossover διασταυρώσεις δηλαδή άλλων κατηγοριών με SUV, θα παραμείνουν. Δες για παράδειγμα το Peugeot 408, σίγουρα όχι SUV αλλά ψηλό και χάτσμπακ. Έτσι και τα SAC έδωσαν βάση για διασταυρώσεις σεντάν με SUV, όπως το Polestar 2 αλλά και το Citroen C4 X. Όσο τα αυτοκίνητα παραμένουν ψηλά, τα SAC θα έχουν «χώρο» στην αγορά και ας μην αρέσουν σε όλους.
 
Εσύ τι λες; Σου αρέσουν τα κουπέ SUV; Και η επιρροή που έχουν στα άλλα μοντέλα κάνει τα αυτοκίνητα πιο όμορφα ή μήπως τα ασχημαίνει;