2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Κινητήρας, ασφάλεια & η γνώμη μας
43.003 Επισκέψεις στο άρθρο (1/6/2021)
Κινητήρας και οδική συμπεριφορά: πολιτισμένος χωρίς έντονες κλιμακώσεις
Τρία αστέρια στον EuroNCAP
Πρέπει πάντως να επισημανθεί ότι το κινεζικό SUV συγκέντρωσε τρία αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας του EuroNCAP 2019. ¶λλωστε, είναι εξοπλισμένο μόνο με τα βασικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγούς (κάμερα οπισθοπορείας, cruise control μεταξύ άλλων). Πιο συγκεκριμένα, το Aiways U5 έλαβε ποσοστό επιτυχίας 73% όσον αφορά την προστασία ενηλίκων, ενώ χαμηλά αξιολογήθηκε στην προστασία των πεζών (45%) και το Safety Assist (55%).
Η γνώμη μας
«Μία εικόνα είναι χίλιες λέξεις» αναφέρει η γνωστή κινεζική ρήση. Στην περίπτωση του Aiways U5 έχουμε να κάνουμε με... οφθαλμαπάτη, καθώς το ηλεκτρικό SUV εκπλήσσει τόσο με τα πλεονεκτήματα όσο και με τις αδυναμίες του. Αν και πρόκειται για ένα D-SUV, έχει ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα την ποιότητα οδήγησης και την αναμενόμενη ευρυχωρία, ενώ στον αντίποδα υστερεί σε επίπεδο τεχνολογιών, παροχών και ανέσεων, στοιχείο που δύσκολα θα περίμενε κανείς για ένα κινεζικό μοντέλο.
Το Aiways U5 έχει μήκος 4,68 μέτρα, εφοδιάζεται με ζάντες 19 ιντσών, ενώ με έξτρα κόστος προσφέρεται διχρωμία στο αμάξωμα.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σε επίπεδο οδήγησης, το ηλεκτρικό SUV είναι ήσυχο, ευχάριστο και ξεκούραστο σε κάθε ταχύτητα. Παρά το γεγονός πως πρόκειται για ένα μεγάλων διαστάσεων βάρους 1,8 τόνων αυτοκίνητο, το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει τόσο στην εκκίνηση όσο και στις ρεπρίζ. Η επιλογή Eco mode εγγυάται γρήγορη κίνηση εντός πόλεων, με τον οδηγό να μην διαπιστώνει αισθητή διαφορά σε επιτάχυνση ή ανάκτηση ενέργειας ανεξάρτητα από το πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Normal, Sport). Η συγκρατημένη ανάρτησή του Aiways U5 είναι ευχάριστη, απορροφά τις ανωμαλίες, δεν «κουδουνίζει» και εξασφαλίζει άνετο ταξίδι, ακόμα και σε κακοτράχαλες διαδρομές. Το παραπάνω πλεονέκτημα αποτυπώνεται και στην ποιότητα κύλισης, χάρη στα κινεζικής προέλευσης ελαστικά Cooper, μάρκα η οποία βρίσκεται υπό την σκέπη της Goodyear. Ικανοποιητικό, επίσης, το σύστημα διεύθυνσης, το τιμόνι και τα φρένα του μοντέλου.Τρία αστέρια στον EuroNCAP
Πρέπει πάντως να επισημανθεί ότι το κινεζικό SUV συγκέντρωσε τρία αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας του EuroNCAP 2019. ¶λλωστε, είναι εξοπλισμένο μόνο με τα βασικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγούς (κάμερα οπισθοπορείας, cruise control μεταξύ άλλων). Πιο συγκεκριμένα, το Aiways U5 έλαβε ποσοστό επιτυχίας 73% όσον αφορά την προστασία ενηλίκων, ενώ χαμηλά αξιολογήθηκε στην προστασία των πεζών (45%) και το Safety Assist (55%).
Η γνώμη μας
«Μία εικόνα είναι χίλιες λέξεις» αναφέρει η γνωστή κινεζική ρήση. Στην περίπτωση του Aiways U5 έχουμε να κάνουμε με... οφθαλμαπάτη, καθώς το ηλεκτρικό SUV εκπλήσσει τόσο με τα πλεονεκτήματα όσο και με τις αδυναμίες του. Αν και πρόκειται για ένα D-SUV, έχει ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα την ποιότητα οδήγησης και την αναμενόμενη ευρυχωρία, ενώ στον αντίποδα υστερεί σε επίπεδο τεχνολογιών, παροχών και ανέσεων, στοιχείο που δύσκολα θα περίμενε κανείς για ένα κινεζικό μοντέλο.
To Vitara είναι το πλέον τυπικό Suzuki: μετρια πλαστικα και μετρια ποιότητα αλλά απροβλημάτιστα, τεχνολογία 'προηγούμενης γενιάς' αλλά αξιοπρεπής και κυρίως δοκιμασμένη, εξαιρετικό value for money για όποιον θέλει ιδιόκτητο αυτοκίνητο για αρκετά χρόνια χωρίς σκοτούρες. Εάν θέλετε ωραία υλικά, μεγάλες οθόνες και μοντέρνα συστήματα κοιτάξτε αλλού και βάλτε και το χέρι πιο βαθιά στην τσέπη. Δυστχυλως η συνεργασία με την TOYOTA συνεχώς διευρύνεται και το Votara είναι από τα τελευταία ίσως μοντέλα που δεν είναι 'αδελφάκι΄ενός ΤΟΥΟΤΑ - και μόνο για αυτό αξίζει να το εξετάσει κάποιος. Σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο μοντέλο, ε για τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο με κάτω από 30.000 μόνο το Dacia Duster είναι εναλλακτική (νομίζω). Προσωπικά θα προτιμούσα το Vitara, ίσως το επόμενο Duster να έχει πλεονέκτημα... Από εκεί και πέρα είναι θέμα αισθητικής και ίσως χώρων...