• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Aν προχωρήσει το σχέδιο για ένα νέο μικρό SUV της BMW, το δάπεδο θα προέλθει από το στρατόπεδο της Mini.

Δεν έχει εγκριθεί ακόμη: το Urban Cross πρότζεκτ περιμένει τη θετική κρίση του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW.

Mercedes A Adventure. Tεχνικά η βάση θα είναι μια απλοποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας της A-Class. Θα μπορούσε να κυκλοφορήσει και με το σήμα Smart – δεν έρχεται πριν το 2021.

Audi QT. Η βάση θα προέλθει από το Βόλφσμπουργκ (VW T-Cross) Οπτικά όμως θα είναι πιο ενδιαφέρον και με υψηλότερη ποιότητα. Έρχεται το 2020.

Αποκλειστικό: ΒΜW Urban Cross

Διαβάστηκε από 5966 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/8/2018

Αληθινό μικρό, αληθινό SUV. H μικρή κατηγορία έχει γεμίσει από crossover και η Audi με τη Mercedes θέλουν να μπουν κι εκείνες στο παιχνίδι. Η BMW δε θέλει να μείνει απ`έξω και ετοιμάζει ένα SUV για το χώρο κάτω από τη Χ1.

 
Tα πράγματα κινούνται πλέον τόσο γρήγορα ώστε δε μπορείς ορισμένες φορές να καταλάβεις πώς από πρωτοπόρος σε έναν τομέα, αναγκάζεσαι να ακολουθείς σε κάποιον άλλο. Για παράδειγμα η BMW παρουσίασε τη Χ1 το 2009 όταν ο εγχώριος ανταγωνισμός ακόμη δεν είχε αποφασίσει αν θέλει καν ένα μικρομεσαίο crossover. Μόλις το 2011 η Audi έβγαλε το Q3, ενώ η Mercedes ήθελε άλλα δύο χρόνια ακόμη έως ότου βγάλει τη GLA. 

Σε μια κλάση πιο κάτω όμως, οι Βαυαροί τρέχουν να προφτάσουν τις εξελίξεις. Η κατηγορία των μικρών είναι γεμάτη από crossover πλέον, ενώ και οι Γερμανοί έχουν αναπτύξει ρυθμό: η VW θα δείξει ήδη από φέτος το νέο T-Cross, η Audi θα ακολουθήσει με το Q1 ενώ μέχρι και η Mercedes σχεδιάζει να μπει στην κλάση με την A Advanture, το μικρό αδερφάκι της GLA (βλ. τεύχος Νο 26/18). 

Από τη δική της πλευρά η BMW έχει ως μόνη απάντηση το Mini Countryman το οποίο όμως για τον τακτικό πελάτη δεν είναι τόσο κατάλληλο. Οπτικά είναι πολύ ογκώδες για Mini, οικονομικά είναι πολύ ακριβό για κάτι που δεν είναι BMW, ενώ με μήκος στα 4,3 μέτρα δεν είναι και τόσο μικρό. 

ΓιΆαυτό στο Μόναχο υπάρχουν πλέον σκέψεις να κατασκευαστεί ένα μικρό SUV με βάση το επόμενο Mini. O χώρος είναι περισσότερο από επαρκής, ειδικά από τη στιγμή που η X1 έχει ανέβει πια στα 4,44 μέτρα. Το όνομα για το νέο πρότζεκτ; Urban Cross. 

Από πλευράς πλατφόρμας η βάση θα είναι η περαιτέρω εξέλιξη της σημερινής πλατφόρμας του Mini (UKL2). Θα γίνει πιο ελαφριά, λιγότερο σοφιστικέ στο τεχνικό της κομμάτι, ενώ αν της ζητηθεί θα μπορεί να δεχτεί και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Όπως όλοι οι κατασκευαστές όμως, έτσι και η BMW περνάει δύσκολα με τις διαρκώς λιγότερες πωλήσεις των ντίζελ. Είναι ξεκάθαρο πια: οι χαμηλοί ρύποι και οι περιορισμένες καταναλώσεις θα έρχονται στο εξής μόνο με υβριδικά μοντέλα και τρικύλινδρους κινητήρες βενζίνης. 

Όπως και η Volkswagen με το νέο Golf έτσι και η BMW από το 2020 θα στηριχτεί σε μια εκτεταμένη στροφή προς την υβριδική τεχνολογία. Το πλεονέκτημα θα είναι πολύ σημαντικό ακόμα και για ισχυρά μοντέλα όπως τα Cooper και Cooper S. Aντίστοιχα, οι πιο ακριβές εκδόσεις θα μπορούν να κινούνται και αμιγώς ηλεκτρικά για μια απόσταση της τάξης των 50 χλμ.. Δεν αποκλείεται να έχουμε μέχρι και μια έκδοση «i», αμιγώς ηλεκτρική και με ακτίνα δράσης έως 300 χλμ.. 

Τουλάχιστον εξίσου σημαντική για τη BMW, αν όχι και περισσότερο στην κλάση αυτή, είναι η προσπάθεια για σχεδιαστική διαφοροποίηση. Για τον Γιόζεφ Καμπάν, νέο επικεφαλής σχεδιασμού της BMW, η πρώτη αμιγώς δική του δουλειά θα είναι ο διάδοχος της Σειράς 7, για το 2021. Πάνω στο Urban Cross όμως, ο Καμπάν θα μπορέσει να δουλέψει με περισσότερη τόλμη και με πιο ριζοσπαστική διάθεση. 

Το νέο στέλεχος έχει φέρει ένα νέο αέρα, κάτι το οποίο στο Μόναχο είχαν πραγματικά πολύ καιρό να δουν. Σε αυτές τις εβδομάδες, ο πρώην αρχισχεδιαστής της Skoda, έδειξε στο ΔΣ της BMW τις ιδέες του για τη νέα γραμμή της BMW και τα στελέχη εντυπωσιάστηκαν. Φαίνεται ότι ο Καμπάν έχει βρει τον τρόπο να συνδυάσει την cool αισθητική των προϊόντων της Apple με το DNA της BMW. Κι αυτό χωρίς να διχάσει το πιστό κοινό της BMW, όπως είχε κάνει παλιότερα ο Κρις Μπανγκλ. 

Είναι μια κατεύθυνση από την οποία μπορεί να ευνοηθεί και το σχέδιο Urban Cross. Aν και προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι οριστικό, αφού οι κεφαλές της εταιρείας δεν έχουν ανάψει οριστικά το «πράσινο φως». Κοιτώντας όμως τις στατιστικές πωλήσεων η θετική απόφαση είναι μονόδρομος: κατά την περίοδο 2011-2016 οι παγκόσμιες πωλήσεις των B-SUV ανέβηκαν από τις 951.600 μονάδες στα 4,45 εκ. αυτοκίνητα. Και η τάση είναι προφανώς αυξητική. Έως το 2020 οι προβλέψεις αναφέρουν αύξηση της κλάσης στα 7,46 εκ. οχήματα. Και η BMW δε μπορεί να μείνει έξω από αυτό. 

Η άποψή μας
Το Urban Cross θα μπορούσε να καλύψει το κενό ανάμεσα στο Mini Countryman και τη X1. Ταυτόχρονα μπορεί να σημάνει και μια νέα εποχή σε θέματα ντιζάιν για ολόκληρη τη BMW. Οι προοπτικές είναι ιδανικές.  

Aυτός είναι ο ανταγωνισμός
Εκτός από τη BMW, τόσο η Αudi όσο και η Mercedes εργάζονται για ένα δικό τους μικρό SUV. Οι προοπτικές επιτυχίας είναι πάρα πολύ θελκτικές: Έως το 2020 οι παγκόσμιες πωλήσεις αναμένεται να ανέβουν στα 7,46 αυτοκίνητα – μέσα σε δέκα χρόνια θα έχουν επταπλασιαστεί δηλαδή.

 

BMW - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός