• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
5 φωτογραφίες »

Η Volvo μπαίνει σιγά σιγά στα ηλεκτρικά και η 2η πρότασή της θα παρουσιαστεί προς τα τέλη του 2021. Θα είναι το C40 που βλέπετε εδώ.

Αποκλειστικό: To νέο ηλεκτρικό Volvo C40

9.890 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/1/2021

Το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο ετοιμάζεται να μας παρουσιάσει η Volvo. Ο λόγος για το C40 το οποίο θα διαθέτει ιδιαίτερη σχεδίαση και στοιχεία από crossover.


Κάποιοι ίσως να το θυμόσαστε: ήταν 2010, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, όταν η Volvo παρουσίασε εκεί ένα πρωτότυπο, το C30 DRIVe, το οποίο ήταν ένα ηλεκτρικό C30 με μπαταρία 24 kWh και 150 χιλιόμετρα αυτονομία. Τότε μάλιστα οι άνθρωποι της Volvo σχεδίαζαν να μπει στην παραγωγή σύντομα και δύο χρόνια μετά να κατασκευάζονται 10 κομμάτια/εβδομάδα. Το project ωστόσο δεν κύλησε, η εταιρεία πέρασε στα χέρια της κινέζικης Geely, και το βάρος έπεσε περισσότερο στα ήπια και plug-in υβριδικά. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι η μάρκα άφησε τα αμιγώς ηλεκτρικά, καθώς η Geely έχει εμπειρία στο κομμάτι αυτό. Πέρσι π.χ. η Volvo μας παρουσίασε το XC40 Recharge με αυτονομία 400 περίπου χλμ., το οποίο καθυστερεί μεν από πλευράς παραγωγής, αλλά έχει αρχίσει να μπαίνει στις αγορές (σ.σ. στην Ελλάδα αναμένεται μετά τα μέσα του έτους), ενώ τώρα στο πλάνο έχει μπει το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, το C40 που βλέπετε στις ψηφιακά επεξεργασμένες κατασκοπευτικές φωτογραφίες που εξασφαλίσαμε.

Με εσωτερική, αλλά μη επίσημη ακόμη ονομασία C40, το μελλοντικό ηλεκτρικό της Volvo που θα παρουσιαστεί το φθινόπωρο του 2021 δείχνει ως μια ώριμη πρόταση, ένα όχημα που συνδυάζει στοιχεία από το SUV XC40 Recharge, αλλά και μοντέρνο προφίλ από το σεντάν Polestar 2 της θυγατρικής μάρκας. Αναλυτικότερα και όσον αφορά στα τεχνικά του χαρακτηριστικά, το μοντέλο θα πατάει στην πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture), στην οποία πατάει το XC40 Recharge, καθώς επίσης και μοντέλα «συγγενικών» μαρκών, βλ. Polestar, Lynk & Co που βρίσκονται υπό την σκέπη της Geely. Για την κίνηση του αυτοκινήτου θα φροντίζουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ 204 ίππων έκαστο, τα οποία θα είναι τοποθετημένα στους δύο άξονες και με συνολική ιπποδύναμη 408 ίππων θα εξασφαλίζουν εξαιρετικές επιδόσεις. Συγκεκριμένα, το 0-100 χλμ./ώρα αναμένεται να ολοκληρώνεται κάτω από 5 δλ. (!), ενώ τέλος αναφορικά με τις μπαταρίες, αυτές θα είναι χωρητικότητας 78 kWh και θα εξασφαλίζουν αυτονομία περίπου στα 400 χιλιόμετρα.

Σε επίπεδο σχεδιασμού όπως βλέπετε και από τις φωτογραφίες ξεχωρίζει η κλειστή μπροστινή μάσκα και οι έντονες γωνίες που προσδίδουν σπορ στυλ. Κορυφαίο στοιχείο του design στο μήκους 4,40 μέτρων μοντέλο είναι και το μικρό αεροδυναμικό spoiler που θα προεξέχει στο πάνω μέρος του παραθύρου στο πορτ μπαγκάζ, χαρακτηριστικό το οποίο σε αρκετούς φέρει ίσως στο μυαλό το ιστορικό Volvo P1800 ES. Δεν πρόκειται, πάντως, για μίμηση του shooting brake της διετίας 1971-73. Τέλος, να σημειώσουμε πως στο πλάνο της μάρκας είναι και μια μπροσθιοκίνητη έκδοση του μοντέλου με μικρότερη μπαταρία, καθώς και ένα μικρότερο του XC40 ηλεκτρικού το οποίο θα έχει το όνομα XC30, όμως για αυτό θα μιλήσουμε στο επόμενο διάστημα…