Αυλαία νέας εποχής στο WRC!

Αυλαία νέας εποχής στο WRC!

2.158 Επισκέψεις στο άρθρο (19/1/2022)

Ο Σταύρος Τσογκανής σχολιάζει τη νέα σελίδα του WRC: Δεν είναι απλά μια ακόμη αρχή χρονιάς, αλλά αρχή μιας νέας εποχής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ! Υβριδικοί κινητήρες, χρήση βιοκαυσίμων, κοινοί ηλεκτρικοί κινητήρες και πλαίσια ασφαλείας για όλους... οι κυριότερες καινοτομίες, πέραν των ουσιαστικά πρωτότυπων αυτοκινήτων! Για να δούμε πως θα πάμε.

Κάθε αρχή φαντάζει και είναι δύσκολη

Φέτος, την Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου, ανοίγει η αυλαία μιας καινοτόμου εποχής για το WRC καθότι η αρχή του σπορ, η FIA, αποφάσισε τη στροφή προς τις λύσεις που δεν επηρεάζουν το περιβάλλον προχωρώντας σιγά σιγά προς την ηλεκτροκίνηση.

Εγένετο λοιπόν αυτοκίνητο RALLY-1 και στην εβδομάδα αυτή γίνεται η πανηγυρική έναρξη της φετινής χρονιάς στο Μόντε Κάρλο. Ενδιαφέρουσα χρονιά με γρίφους που απομένει να λυθούν στην πράξη.

Οι ομάδες (M-Sport για λογαριασμό της Ford, Toyota και Hyundai) παρουσίασαν την τελευταία στην κυριολεξία στιγμή τα δημιουργήματά τους που ουσιαστικά είναι ένα άλλο Group B, δηλαδή εντελώς πρωτότυπες κατασκευές.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Όλα υβριδικά με τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων

Οι νέοι κανονισμοί με κύριο γνώμονα τόσο το περιβάλλον όσο και τη μείωση του κόστους επιτρέπουν στις ομάδες πολλές ελευθερίες όπως η δημιουργία του πλαισίου από διάφορα (!) αυτοκίνητα της εταιρείας. Για παράδειγμα το βασικό δάπεδο, το κύριο να έρχεται από το Α΄ μοντέλο, ο εμπρός πρόβολος από το Β΄ μοντέλο κ.λπ.. Το σύνολο αυτό ενισχύεται με την εφαρμογή ενός σωληνωτού πλαισίου και στο τελικό σύνολο εφαρμόζει ένα κοινό για όλες τις ομάδες χωροδικτύωμα εξελιγμένο από την FIA. Στη συνέχεια εφαρμόζονται τα συστήματα μετάδοσης, αναρτήσεων και πέδησης μαζί με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Εκεί κάπου έρχεται και τοποθετείται ο, κοινός για όλες τις ομάδες, ηλεκτροκινητήρας (100 kW) απόδοσης έως 136 ίππων.

WRC αγωνιστικά με πάνω από 530 άλογα

Όλα τα παραπάνω «καλύπτονται» εξωτερικά με το αμάξωμα που θα προσομοιάζει με ένα αυτοκίνητο παραγωγής (Puma για τη Ford, GR Yaris για την Toyota και i20 N για την Hyundai).
Για τον περιορισμό του κόστους μειώθηκαν τα αεροδυναμικά βοηθήματα, το σύστημα μετάδοσης δεν περιλαμβάνει πλέον κεντρικό διαφορικό και η ροπή του κινητήρα μοιράζεται 50/50 εμπρός – πίσω ενώ τα σειριακά κιβώτια ταχυτήτων διαθέτουν 5 σχέσεις.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA τα αυτοκίνητα θα χρησιμοποιούν μόνο τους ηλεκτροκινητήρες στο service park, στις διελεύσεις των χωριών και των πόλεων και σε συγκεκριμένα τμήματα των απλών διαδρομών.

Στις Ειδικές Διαδρομές θα συνδυάζονται για λίγα δευτερόλεπτα ο ηλεκτροκινητήρας και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης οπότε η ιπποδύναμη τότε θα φτάνει και θα ξεπερνάει τους 530 ίππους. 

Έχουμε δηλαδή να δούμε εξαιρετικές επιδόσεις -θεωρητικά- όταν οι οδηγοί εξοικειωθούν με τις νέες ρυθμίσεις ισχύος, με την απώλεια της ισχύος της ηλεκτρικής μπαταρίας, την ανάκτηση αυτής μέσω φρεναρίσματος κ.λπ. Γενικά χαρακτηρίζεται από όλους ένα ενδιαφέρον πείραμα η φετινή χρονιά. Ο πρώτος αγώνας, το πάντα απρόβλεπτο και δύσκολο Μόντε Κάρλο θα δώσει πολλές απαντήσεις.

Να ευχηθούμε να πάνε όλα καλά! Συνέχεια του άρθρου >>>
PEIRAIOS LEASING
test center