• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το επίσημο ντεμπούτο του Mazda MX-5 4ης γενιάς θα γίνει τον Οκτώβριο στο Paris Motor Show και η διάθεσή του αναμένεται να ξεκινήσει στο πρώτο τέταρτο του 2015.

Με μήκος 3.915 χλστ., είναι κοντύτερο κατά 105 χλστ. από το προηγούμενο, ενώ μικρότερο κατά 20 χλστ. είναι και το ύψος του (1.235 χλστ.). Από την άλλη, διευρύνθηκε το πλάτος κατά 10 χλστ., φτάνοντας πλέον στα 1.730 χλστ.

Highlight της καμπίνας αποτελεί η οθόνη του infotainment συστήματος, η οποία βρίσκεται στο μέσον του ταμπλό.

Η «προβοκατόρικη» εμφάνιση συνεχίζεται αμείωτα και πίσω, εκεί που κυριαρχούν τα ιδιαίτερης αισθητικής φωτιστικά σώματα και ο σπορ προφυλακτήρας.

Μπροστά, το καπό είναι άκρως «μυώδες», τα φωτιστικά σώματα έχουν μικρύνει, ενώ το δυναμισμό συμπληρώνει η ευμεγέθης γρίλια της μάσκας.

Στο εσωτερικό υιοθετείται η λιτή λογική που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mazda και η οποία ταιριάζει έτσι και αλλιώς με την φιλοσοφία των roadster οχημάτων.

Το νέο MX-5 πατάει στην πρώτη πισωκίνητη εκδοχή του SKYACTIV σασί της Mazda και το μεταξόνιό του εκτείνεται στα 2.315 χλστ., όντας μικρότερο κατά 15 χλστ. από το μοντέλο 3ης γενιάς.

Πολλές πληροφορίες για τα μηχανικά σύνολα δεν έδωσε η Mazda, πέρα του ότι θα διαθέτει το SKYACTIV-G μοτέρ βενζίνης άμεσου ψεκασμού, το οποίο θα συνεργάζεται με το SKYACTIV-ΜΤ μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων.

Θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως το νέο ΜΧ-5 θα διαθέτει τον 2λιτρο κινητήρα των 4 κυλίνδρων σε σειρά, ενώ σε αγορές όπως η ευρωπαϊκή, θα υπάρξει (ευτυχώς) και entry-level έκδοση με μοτέρ 1,5 λτ.

Το νέο ιαπωνικό roadster έχει δεχθεί και σημαντική «δίαιτα», χάνοντας 100 κιλά από το βάρος που είχε στην προηγούμενή του εκδοχή, ενώ διαθέτει το χαμηλότερο κέντρο βάρος στην ιστορία του.

25 χρόνια πριν, η Mazda ανανέωσε το παγκόσμιο ενδιαφέρον για τα roadster, παρουσιάζοντας το MX-5. Σήμερα μας «συστήνει» με την 4η του γενιά.

Αυτό είναι το νέο Mazda MX-5!

30.422 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/9/2014

Η 4η γενιά του θρυλικότερου roadster όλων των εποχών, του Mazda MX-5, είναι γεγονός. Επιχειρεί μια πολύπλευρη ρήξη με το παρελθόν του, όντας μικρότερο και ελαφρύτερο, ενώ η σχεδίασή του είναι πιο τολμηρή από ποτέ.

 
25 χρόνια πριν, η Mazda ανανέωσε το παγκόσμιο ενδιαφέρον για τα roadster, παρουσιάζοντας το MX-5, ένα μοντέλο που έμελε να αποδειχθεί σε χρυσωρυχείο για την ιαπωνική εταιρεία, καθώς οι τρεις πρώτες γενιές του πούλησαν τόσο, που χάρισαν στο MX-5 μια θέση στο βιβλίο των ρεκόρ Guinness, ως το roadster μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Και αν η αλλαγή από την 2η στην 3η του γενιά δεν ενθουσίασε πολλούς, λόγω της «ατολμίας» της Mazda να το εξελίξει αισθητικά σε αξιοσημείωτο βαθμό, αυτό έρχεται να αλλάξει με την 4η του εκδοχή, η οποία επιχειρεί μια πολύπλευρη ρήξη με το παρελθόν του. Καταρχάς, με μήκος 3.915 χλστ., είναι κοντύτερο κατά 105 χλστ. από το προηγούμενο, ενώ μικρότερο κατά 20 χλστ. είναι και το ύψος του (1.235 χλστ.). Από την άλλη, διευρύνθηκε το πλάτος κατά 10 χλστ., φτάνοντας πλέον στα 1.730 χλστ.

Το νέο MX-5 πατάει στην πρώτη πισωκίνητη εκδοχή του SKYACTIV σασί της Mazda και το μεταξόνιό του εκτείνεται στα 2.315 χλστ., όντας μικρότερο κατά 15 χλστ. από το μοντέλο 3ης γενιάς. Μειωμένοι κατά 90 χλστ. είναι και οι πρόβολοί του, ενώ το νέο ιαπωνικό roadster έχει δεχθεί και σημαντική «δίαιτα», χάνοντας 100 κιλά από το βάρος που είχε στην προηγούμενή του εκδοχή. Σημαντικό είναι πως το καινούργιο ΜΧ-5 διαθέτει το χαμηλότερο κέντρο βάρος στην ιστορία του, γεγονός που αναμένεται να ευνοήσει περαιτέρω την οδική του συμπεριφορά. Η ανάρτησή του αποτελείται από διπλά ψαλίδια μπροστά και από πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι ηλεκτρικά υποβοηθούμενο. Οι τροχοί των 16 ιντσών φέρουν ελαστικά διάστασης 195/50 R16 και το σύστημα φρένων αποτελείται από 4 δισκόφρενα, με τα εμπρόσθια να είναι αεριζόμενα.

Πολλές πληροφορίες για τα μηχανικά του σύνολα δεν έδωσε η Mazda, πέρα του ότι θα διαθέτει το SKYACTIV-G μοτέρ βενζίνης άμεσου ψεκασμού, το οποίο θα συνεργάζεται με το SKYACTIV-ΜΤ μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων. Ωστόσο, θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως λόγος γίνεται για τον 2λιτρο κινητήρα των 4 κυλίνδρων σε σειρά, ενώ σε αγορές όπως η ευρωπαϊκή, θα υπάρξει (ευτυχώς) και entry-level έκδοση με μοτέρ 1,5 λτ.

Για το τέλος κρατήσαμε το καλύτερο, που δεν είναι άλλο από τη σχεδίαση του νέου Mazda MX-5, η οποία είναι εντελώς νέα, υιοθετώντας την «Kodo» σχεδιαστική «γλώσσα» της εταιρείας. Αφήνει πίσω τη στρογγυλεμένη «λογική» του παρελθόντας και επενδύει στις έντονες ακμές. Μπροστά, το καπό είναι άκρως «μυώδες», τα φωτιστικά σώματα έχουν μικρύνει, ενώ το δυναμισμό συμπληρώνει η ευμεγέθης γρίλια της μάσκας. Η «προβοκατόρικη» εμφάνιση συνεχίζεται αμείωτα και πίσω, εκεί που κυριαρχούν τα ιδιαίτερης αισθητικής φωτιστικά σώματα και ο σπορ προφυλακτήρας. Στο εσωτερικό, τώρα, υιοθετείται η λιτή λογική που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mazda και η οποία ταιριάζει έτσι και αλλιώς με την φιλοσοφία των roadster οχημάτων. Highlight της καμπίνας αποτελεί η οθόνη του infotainment συστήματος, η οποία βρίσκεται στο μέσον του ταμπλό.

Το επίσημο ντεμπούτο του Mazda MX-5 4ης γενιάς θα γίνει τον Οκτώβριο στο Paris Motor Show και η διάθεσή του αναμένεται να ξεκινήσει στο πρώτο τέταρτο του 2015. Λίγη ακόμα υπομονή ακόμα, με την ευχή όλων μας να είναι, περισσότερο από ποτέ, να βρεθεί νέος αντιπρόσωπος της Mazda στη χώρα μας. MX-5 είναι αυτό…