Ο 1,4 TFSI κινητήρας έχει turbo, άμεσο ψεκασμό, προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις και έχει πολύ ομαλή απόδοση της δύναμης.

Ο 1,4 TFSI κινητήρας έχει turbo, άμεσο ψεκασμό, προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις και έχει πολύ ομαλή απόδοση της δύναμης.

Κινητήρας-Επιδόσεις

31.350 Επισκέψεις στο άρθρο (20/8/2013)

Μεταξύ των highlights του A1 Sportback είναι ο 1,4 TFSI με ισχύ 140 ίππων και ροπή 250 Nm, o οποίος διαθέτει το σύστημα απενεργοποίησης των 2 κυλίνδρων, Cylinder on Demand, (βλ. δίπλα πώς λειτουργεί). Μάλιστα, σύμφωνα με την Audi, καταναλώνει 4,9 λτ./100 χλμ., επιταχύνει το A1 Sportback από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δλ. και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 212 χλμ./ώρα (με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic).
Στην πράξη, η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και ο οδηγός δεν καταλαβαίνει ποτέ την αλλαγή ανάμεσα στους δύο και τους 4 κυλίνδρους, ενώ η απόδοση της δύναμης είναι γραμμική χωρίς ξεσπάσματα. Aλλωστε, η ροπή είναι άφθονη και διαθέσιμη σε ένα μεγάλο ωφέλιμο εύρος στροφών.
Ωστόσο, η κατανάλωση στην πράξη, υπερβαίνει τις τιμές που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, αφού αυτή κυμαίνεται περίπου στα 7,0 λτ./100 χλμ.

Επίσης, το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων ενεργοποιείται σε ένα εύρος στροφών του κινητήρα μεταξύ 1.400 και 4.000 σ.α.λ. και με ροπή εξόδου μεταξύ 25 Nm και 100 Nm που καλύπτει το 70% όλων των οδηγικών καταστάσεων στον Ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Audi. Αν ο οδηγός πατήσει δυνατά το γκάζι, οι κύλινδροι 2 και 3 αρχίζουν να λειτουργούν ξανά, χωρίς η «αλλαγή» να γίνεται αντιληπτή. Μηχανικά η διαδικασία εκτελείται μέσα σε μισή περιστροφή του εκκεντροφόρου: ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα χρειάζονται μόλις 13 - 36 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Η συνεργασία με την ανάφλεξη και την πεταλούδα γκαζιού εξασφαλίζει ομαλή απενεργοποίηση ή ενεργοποίηση του 2ου και 3ου κυλίνδρου. Κατά την οδήγηση σε στροφές ή σε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων στην εθνική οδό, το σύστημα απενεργοποιείται. Ο οδηγός έχει επίγνωση του εάν δύο ή τέσσερις κύλινδροι είναι ενεργοί από σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Θεωρητικά, το σύστημα μπορεί να βοηθήσει στην εξοικονόμηση 0,4 λτ./100 χλμ. καυσίμου, σε σχέση με έναν κινητήρα χωρίς αυτό.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto