10 φωτογραφίες »

Ο 2λιτρος κινητήρας του Audi S3 συμβάλλει με τον καλύτερο τρόπο στη διαμόρφωση του σπορ αλλά και πολιτισμένου χαρακτήρα του.

Κινητήρας, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας

46.638 Επισκέψεις στο άρθρο (4/2/2021)

Κινητήρας-Κιβώτιο: Παραμένει στα 310 άλογα και ικανός
H 4η γενιά του Audi S3 αντίθετα με την πεπατημένη, δεν είναι πιο ισχυρή από την γενιά που αντικαθιστά. Ο λόγος είναι πως η Audi έχει βρει την χρυσή τομή ανάμεσα στις επιδόσεις και στον πολιτισμένο του χαρακτήρα στα 310 άλογα, τα οποία προκύπτουν από τον γνωστό, high-tech 2,0 TFSI που συνδυάζεται με το εξαιρετικό για άλλη μια φορά κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic των 7 σχέσεων. Στην πράξη ο κινητήρας ακόμη και στις νορμάλ ρυθμίσεις του Audi Drive Select παρουσιάζει άμεση απόκριση και δυνατό τράβηγμα σε όλο το φάσμα του, ενώ στην θέση Dynamic γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακός στα παραπάνω χαρακτηριστικά του προσθέτοντας και ένα πιο σπορ ακουστικό αποτέλεσμα. Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές με 4,6 δλ για τα 0-100 χλμ./ώρα με χρήση του launch control, όπως βέβαια και οι ρεπρίζ του, ενώ η κατανάλωση δεν πέφτει κάτω από τα 11 λτ./100 χλμ. σε μεικτές πραγματικές συνθήκες, με πιο ρεαλιστική τιμή να είναι αυτή των 12,0-12,5 λτ./100.

Στο δρόμο: Πιστό στις αρχές του με καλύτερη «επίγευση»
Το νέο Audi S3 εκμεταλλεύεται στο έπακρο την τεχνολογία και την τεχνογνωσία της Audi και συνδυάζοντας την εξαιρετική πλατφόρμα και τα περιφερειακά συστήματα υποβοήθησης αλλά και την τετρακίνηση (σ.σ με ηλεκτρουδραυλικό ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη), παρουσιάζεται ιδιαίτερα ενδιαφέρον οδηγικά. Κυρίως αυτό που σε κερδίζει άμεσα είναι η παρεχόμενη αίσθηση τόσο από την καλύτερη θέση οδήγησης όσο και με το στιβαρό του πάτημα, μεταφέροντας ακαριαία κάθε πίεση στο γκάζι ή όποια κίνηση του τιμονιού, στους εμπρός τροχούς χωρίς την παραμικρή απώλεια. Η ανάρτηση που είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη είναι σχετικά σφιχτή ακόμα και στη θέση Comfort, όμως δεν θα ενοχλήσει στις καθημερινές μετακινήσεις. Αντίθετα στη θέση Dynamic γίνεται πιο σκληρή και «διαβάζει» το δρόμο, ενώ αυτομάτως μετριάζεται και η ποιότητα κύλισης που κατά τα άλλα είναι καλή παρά τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά που το εφοδιάζουν. Με αυτή την επιλογή όμως να επιστρατεύεται σε πιο «ειδικές διαδρομές», το Audi S3 έχει τον τρόπο να σε εκπλήξει ευχάριστα. Στην ίδια θέση, το τιμόνι βαραίνει και αλλάζει ο ήχος του κινητήρα θυμίζοντας 6κύλινδρο σύνολο, όπως και η απόκρισή του, δίδοντας στον οδηγό την απαραίτητη αίσθηση να πιέσει. Και το κάνει χωρίς να αγχώνεται ποτέ και για τίποτα, αφού και εδώ η σταθερότητά του και η κατά κύριο λόγο ουδετερότητά του παραμένουν τα βασικά του χαρακτηριστικά.

Tην τετρακίνησή του δεν μπορείς να την «κοροϊδέψεις» ποτέ ούτε με προτοποθέτηση (σικ), ούτε με περισσότερο κλείσιμο της γωνίας του τιμονιού και επίθεση στο γκάζι. Το μόνο που θα καταφέρεις είναι να κλείσεις λίγο περισσότερο το μπροστινό του S3 προς την κορυφή της στροφής και μετά αυτό να «βεντουζάρει» τόσο πειστικά στο δρόμο, για να εκτοξευθεί στην επόμενη. Αυτό είναι όλο που μπορεί να κάνει και είναι υπεραρκετό για να σου θυμίσει πως σκοπός του και σε αυτή του τη γενιά είναι να δώσει πρόσβαση στις επιδόσεις και την σπορ αίσθηση προς όλους… Με αυτή τη λογική λοιπόν το S3 παραμένει μαγικό και αν αυτό δεν «αρκεί» για κάποιους, θα υπάρξει το RS3 το οποίο θα προσφέρει έναν πιο πολυδιάστατο σπορ χαρακτήρα σε επίπεδο fun to drive, διαθέτοντας πλέον drift mode επιλογή τετρακίνησης.

Η γνώμη μας 
Το Audi S3 είναι κορυφαίο αυτοκίνητο σε αυτή την υποκατηγορία των hot hatch μοντέλων αφού συνδυάζει τις επιδόσεις με την αποτελεσματικότητά του στη γρήγορη οδήγηση, χαρίζοντάς τα απλόχερα σε όλους με μόνο περιορισμό την τιμή των 65.360 ευρώ που απαιτεί.   

+ Εμφάνιση, ποιότητα και διάκοσμος εσωτερικού, κινητήρας-κιβώτιο, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, αποτελεσματικότητα 
- Περιορισμένος χώρος αποσκευών, κατανάλωση υπό πίεση, τιμή αγοράς

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

test center
KIA