H «καυτή» σιλουέτα του Renault Arkana συνδυάζεται και με full υβριδικό σύστημα κίνησης για top οικονομία καυσίμου. Πόσο καίει όμως στην πραγματικότητα η πιο hi-tech έκδοση του καλλίπυγου SUV;
Κρίνοντας από το πώς το κοιτάει ο κόσμος, το Renault Arkana αρέσει. Και όχι άδικα, αφού συνδυάζει το στυλ με τον SUV χαρακτήρα, όπως αυτό προκύπτει από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.), το μυώδες προφίλ με τους τονισμένους ώμους και τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος.
Μόνο που το Arkana που δοκιμάζουμε αυτή τη φορά κρύβει κάτω από το sexy αμάξωμα ένα full υβριδικό πακέτο με στόχο την χαμηλή κατανάλωση βενζίνης. Δεν υπάρχει diesel Arkana και στη γκάμα του υπάρχει μόνο η ήπια υβριδική έκδοση βενζίνης, που δοκιμάσαμε πρώτα και η hi-tech πλήρως υβριδική, που χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα με το αντίστοιχο Renault Clio E-Tech.
Μόνο από το σχετικό λογότυπο ξεχωρίζεις τη full υβριδική έκδοση του Renault Arkana, που ξεχωρίζει για τη hot εικόνα και τη δυναμική αισθητική του.
Το full υβριδικό Renault Arkana E-Tech είναι διαθέσιμο από 29.390 ευρώ στην έκδοση βάσης Expression, η οποία χαρακτηρίζεται από την πληρότητα σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Με ακόμα 2.500 ευρώ μπορεί κανείς να επιλέξει την πιο πλούσια έκδοση Dynamic, που έχει το κάτι παραπάνω σε οθόνες, ανέσεις και αυτοματισμούς. Συγκριτικά με την αντίστοιχη εξοπλιστική ήπια υβριδική έκδοση (Expression), το full υβριδικό Arkana είναι 4.100 ακριβότερο. Αξίζει τελικά η οικονομία που εξασφαλίζουν αυτά τα παραπάνω ευρώ;
Το full υβριδικό σύστημα αποδίδει 145 άλογα και προσφέρει επαρκείς επιδόσεις. Το ζητούμενο όμως είναι η χαμηλή κατανάλωση και το full υβριδικό Renault Arkana την καταφέρνει. Μέσα στην πόλη μπορεί να είναι και γύρω στα 4,5 λτ./100 χλμ..
Το full υβριδικό αυτοφορτιζόμενο Renault Arkana συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό 1.600άρη βενζινοκινητήρα 90 ίππων µε 2 ηλεκτρικά µοτέρ: Το ισχυρότερο από αυτά αποδίδει 49 ίππους και αποτελεί το κύριο µοτέρ του υβριδικού συστήµατος µε το µικρότερο να αποδίδει 20 ίππους και έχει υπό τον έλεγχό του τον συγχρονισµό των στροφών του κινητήρα µε το κιβώτιο, την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα και τη διατήρηση του επιπέδου φόρτισης σε ένα επαρκές ποσοστό ώστε να µπορεί να εκκινεί ο βενζινοκινητήρας. Και οι δύο πάντως συμβάλλουν στην αποδοτικότερη ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, µε τη Renault να εµπνέεται από την τεχνογνωσία της στην F1. Αντίστοιχα, ιδιαίτερο τεχνολογικά είναι και το -χωρίς συμπλέκτη- αυτόµατο κιβώτιο του συστήματος, το οποίο ονοµάζεται multi-mode.
Στην πράξη τώρα, η συνδυαστική απόδοση του Arkana E-Tech ανέρχεται στους 145 ίππους (+5 από το αντίστοιχο Clio) και ικανοποιεί µε την απόδοσή του, την αµεσότητά του και την λειτουργία του, µε το κιβώτιο να πραγµατοποιεί οµαλές και ανεπαίσθητες αλλαγές χωρίς να παράγει αυξημένα επίπεδα θορύβου, παρά μόνο στη full επιτάχυνση. Οι επιδόσεις είναι παραπάνω από ικανοποιητικές, αν και η turbo ήπια υβριδική έκδοση δείχνει και είναι πιο… ζωηρή.
Το βασικότερο ζητούμενο εδώ όμως είναι η χαμηλή κατανάλωση. Κάτι που το Arkana E-Tech πετυχαίνει περίφημα, αφού καίει 6,7 λτ καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα. Το Arkana καλύπτει αρκετές αποστάσεις σε χαμηλές ταχύτητες πόλης με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, που αντλείται από την μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh (βρίσκεται στο δάπεδο του χώρου αποσκευών). Χάρη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, εξασφαλίζεται η επαναφόρτιση της μπαταρίας κατά την οδήγηση και σε συνεργασία με το πρόγραμμα «B» (Brake) από τον επιλογέα των ταχυτήτων, ο βαθμός ανάκτησης μεγιστοποιείται. Μέσα στην πόλη και με επιλεγμένη την ECO λειτουργία, η κατανάλωση μπορεί να πέσει και γύρω στα 5,0 λτ./100 χλμ.. Τέλος, χάρη στις χαμηλές εκπομπές ρύπων κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.
Εάν υπήρχε δυνατότητα εναλλαγών ταχυτήτων, τότε το full υβριδικό Renault Arkana θα μπορούσε να γίνει πιο ευχάριστο. Δεδομένων πάντως των 200 χλστ. από το έδαφος, η οδηγική του αίσθηση είναι αξιόλογη.
Οδηγικά το full υβριδικό Renault Arkana δε διαφοροποιεί την εικόνα που έδειξε και στην ήπια υβριδική του έκδοση. Το κάπως ελαφρύ τιμόνι και το αυτόματο κιβώτιο αποτελούν πρώτης τάξεως εχέγγυα για ευκολία και άνεση στη χρήση ακόμα και μέσα στην πόλη, παρά τον μεγάλο κύκλο στροφής και τη μέτρια προς τα πίσω ορατότητα. Ο οδηγός όμως κάθεται ψηλά και σύντομα βρίσκει εαυτό να απολαμβάνει το προσεκτικό ταίριασμα άνεσης και κρατήματος. Η ανάρτηση ισορροπεί σωστά χωρίς να είναι ούτε «χαλαρή», αλλά ούτε και «σκληρή».
Οι κακοτεχνίες στρογγυλεύονται αποτελεσματικά, ενώ την υψηλή ποιότητα κύλισης στον ανοιχτό δρόμο μετριάζει ουσιαστικά μόνο ο θόρυβος στην πλήρη επιτάχυνση.
Έτσι οι κακοτεχνίες στρογγυλεύονται αποτελεσματικά, ενώ την υψηλή ποιότητα κύλισης στον ανοιχτό δρόμο μετριάζει ουσιαστικά μόνο ο θόρυβος στην πλήρη επιτάχυνση, που όμως είναι χαμηλότερος συγκριτικά με άλλα συστήματα. Οι κλίσεις του αμαξώματος υπάρχουν (200 χλστ. από το έδαφος είναι αυτά), αλλά δεν είναι έντονες, με το πλαίσιο και τις αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) να σε ενημερώνουν έγκαιρα για την τυχούσα παρεκτροπή από την ουδετερότητα. Με την Sport λειτουργία και τη σχετική όξυνση της απόκρισης σε μοτέρ και τιμόνι, τα πράγματα γίνονται πιο ενδιαφέροντα, χωρίς όμως και πάλι να ενθουσιάζουν.
Το υβριδικό Arkana πάντως κρύβει σε αρκετό βαθμό τον όγκο και το βάρος του, όντας πιο ευκίνητο από ότι τα 1.435 κιλά του δείχνουν. Θετικό σε γενικές γραμμές το σύστημα διεύθυνσης από το οποίο πάντως θα θέλαμε περισσότερη φυσική αίσθηση, ενώ σύμμαχοι είναι και τα δυνατά φρένα με την πολύ καλή (για full υβριδικό) αίσθηση. Εάν υπήρχε και δυνατότητα εναλλαγών ταχυτήτων, τότε το full υβριδικό Arkana θα μπορούσε να γίνει πιο ευχάριστο. Σίγουρα όμως είναι απόλυτα ασφαλές, όπως δείχνει η πλειάδα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού (14 βοηθήματα) και τα 5 αστέρια στις πιο αυστηρές δοκιμές του Euro NCAP.
+ Εμφάνιση-sexy οπίσθια, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, άνεση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, ελεύθερη είσοδος στο δακτύλιο, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας – Ορατότητα προς τα πίσω, έλλειψη επιλογής ταχυτήτων, θόρυβος στην πλήρη επιτάχυνση
Η full υβριδική έκδοση του Renault Arkana πετυχαίνει απόλυτα το ζητούμενο, που είναι η χαμηλή κατανάλωση. Συνδυασμένη με τη sexy σκηνική παρουσία, την πρακτικότητα, το hi-tech προφιλ, την άνεση και τη λογική τιμή, καθιστά το γαλλικό μοντέλο ως μια άκρως αξιόλογη ξεχωριστή πρόταση στα οικογενειακά SUV.