Μερική ή και ολική απαγόρευση των παλαιών οχημάτων περιλαμβάνει το νέο σχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που κατατέθηκε προς δημόσια διαβούλευση.
Στο πλαίσιο εναρμόνισης της ελληνικής νομοθεσίας με την σχετική οδηγία της ΕΕ (2016/2284), το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει καταθέσει προς δημόσια διαβούλευση έως την 15η Ιουλίου το Σχέδιο Εθνικού Προγράμματος Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης.
Στο εν λόγω σχέδιο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων πολλές και άκρως ενδιαφέρουσες διατάξεις που αφορούν στα όρια ηλικίας των κυκλοφορούντων και νέο-ταξινομούμενων οχημάτων όλων των τύπων, καθώς και σχέδια για την μερική ή ολική απαγόρευση της κυκλοφορίας τους.
Τα όσα αναφέρονται φυσικά στο «ΕΠΕΑΡ», έχουν καταρτιστεί με βάση την αρμόδια οδηγία της ΕΕ (ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/76467/3577/5.10.2018, Κ.Υ.Α. Β 4740), και αφορούν τη συμμόρφωση τη ελληνικής νομοθεσίας με τις δεσμέυσης για μείωσης των εκπομπών ρύπων για το διάστημα από το 2020 – 2030 και μετά. Πιο συγκεκριμένα, το ΕΠΕΑΡ προτείνει μεταξύ άλλων μέτρα όπως:
Απαγόρευση της εισαγωγής παλαιών οχημάτων
Κίνητρα για τα νέα οχήματα και αντικίνητρα για τα παλαιά
Καθορισμός μέγιστης επιτρεπόμενης ηλικίας ή εκπομπών ρύπων για τα κυκλοφορούντα οχήματα.
Σχετική με την απαγόρευση κυκλοφορίας παλαιών οχημάτων
Με την πρόταση για «καθορισμό κλίμακας μέγιστων επιτρεπόμενων ηλικιών ή/και επιπέδων εκπομπών αερίων για όλα τα οδικά οχήματα», η Πολιτεία καλείται να δώσει μια λύση στην… ανυπαρξία ορίου στην ηλικία των οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, πέρα της πρόβλεψης για μέγιστη ηλικία 27 ετών στα λεωφορεία.
Στην πρόταση του ΕΠΕΑΡ περιλαμβάνεται ο καθορισμός μερικής ή ολικής απαγόρευσης της κυκλοφορίας των οχημάτων ανάλογα με την ηλικία ή το επίπεδο εκπομπών ρύπων τους, καθώς και ο ορισμός ενός σταδιακού χρονοδιαγράμματος περιορισμού της ηλικίας τους, ανά τύπο οχήματος, τόσο έως το 2027 όσο και έως το 2037 και μετά.
...εδώ οι συμπολίτες μας, σοβαρότερα πράγματα δεν έχουν, θα αγοράσουν μικρότερο ηλικιακά μεταχειρισμένο όχημα ή τους πειράζει αν το όχημα τους είναι 30 ετών και πολλά άλλα...
Προτού ψηφίσουν μερική ή και ολική απαγόρευση των παλαιών οχημάτων οι ανεγκέφαλοι «φωστήρες» που κυβερνούν, ας σκεφτούν σε τι οικονομική κατάσταση έχουν φέρει τον ελληνικό λαό. Νομίζετε κύριοι «Αϊνστάιν» πως αν μου περίσσευαν 20-25 χιλιάδες ευρώ (περίπου με τόσα παίρνεις ένα αξιοπρεπές οικογενειακό αυτοκίνητο) θα περίμενα να τη δική σας απαγόρευση για πάρω καινούριο αυτοκίνητο; Μάλλον ξεχνάτε ότι με την ψήφο μας σας στείλαμε στη Βουλή για να μας εκπροσωπήσετε, και ΟΧΙ για να μας εξαθλιώσετε. Ξυπνήστε γιατί θα ξανάρθουν εκλογές.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία σας και για τη δυνατότητα που μου δίνετε να γνωστοποιήσω την άποψή μου.
Από εδώ το πάνε από εκεί το φέρνουν πάντα στο τέλος τα σπασμένα τα πληρώνει ο φτωχός λαός. Ξεφτέρια της κάθε κυβέρνησης τι σας λέει η λογική σας αρέσκεται ο Έλληνας στο εικοσαετίας και 15ετιας αμάξι του ή δεν μπορεί να πάρει καινούριο ε;Πως;ψιλά γράμματα για σας;Θα βαθμολογηθειτε όμως να το θυμάστε όπως οι προηγούμενοι.Η ιστορία γράφει..
Προσωπικά δεν πιστεύω ότι θα ισχύσει καμία απαγόρευση κυκλοφορίας, τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία. Ακόμα και να γίνει όμως, θα αφορά πολύ παλιά αυτοκίνητα 25-30 χρόνων και πάνω. Οτιδήποτε πιο κάτω από αυτό είναι ανεφάρμοστο καθως μιλάμε για τουλάχιστον 2 εκατομμύρια οχήματα με ηλικία 10-20 χρόνων, τα οποία δεν μπορούν έτσι απλά να αντικατασταθουν για τους λόγους που όλοι όσοι ζούμε στην Ελλάδα γνωρίζουμε...
ΧΑ..ΧΑ...έχουν πλάκα οι φιλελεδες...εδώ τα μισά αυτοκίνητα δεν έχουν ασφάλεια κ τα άλλα μισά δεν περνάνε ΚΤΕΟ...μετά θα πει ο Συριζας πως δεν θα κάνει την απαγόρευση..θα πάρει και τους δυσαρεστημένους που περίμεναν να γίνουν επιτυχημένοι επιχειρηματίες κ δεν έγιναν..και θα ξαναβγεί..και πάλι από την αρχή τα ίδια και τα ίδια....τουλάχιστον η όλη πολιτική κατάσταση έχει φαν....
...εδώ οι συμπολίτες μας, σοβαρότερα πράγματα δεν έχουν, θα αγοράσουν μικρότερο ηλικιακά μεταχειρισμένο όχημα ή τους πειράζει αν το όχημα τους είναι 30 ετών και πολλά άλλα...
Προτού ψηφίσουν μερική ή και ολική απαγόρευση των παλαιών οχημάτων οι ανεγκέφαλοι «φωστήρες» που κυβερνούν, ας σκεφτούν σε τι οικονομική κατάσταση έχουν φέρει τον ελληνικό λαό. Νομίζετε κύριοι «Αϊνστάιν» πως αν μου περίσσευαν 20-25 χιλιάδες ευρώ (περίπου με τόσα παίρνεις ένα αξιοπρεπές οικογενειακό αυτοκίνητο) θα περίμενα να τη δική σας απαγόρευση για πάρω καινούριο αυτοκίνητο; Μάλλον ξεχνάτε ότι με την ψήφο μας σας στείλαμε στη Βουλή για να μας εκπροσωπήσετε, και ΟΧΙ για να μας εξαθλιώσετε. Ξυπνήστε γιατί θα ξανάρθουν εκλογές. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία σας και για τη δυνατότητα που μου δίνετε να γνωστοποιήσω την άποψή μου.
Από εδώ το πάνε από εκεί το φέρνουν πάντα στο τέλος τα σπασμένα τα πληρώνει ο φτωχός λαός. Ξεφτέρια της κάθε κυβέρνησης τι σας λέει η λογική σας αρέσκεται ο Έλληνας στο εικοσαετίας και 15ετιας αμάξι του ή δεν μπορεί να πάρει καινούριο ε;Πως;ψιλά γράμματα για σας;Θα βαθμολογηθειτε όμως να το θυμάστε όπως οι προηγούμενοι.Η ιστορία γράφει..
Προσωπικά δεν πιστεύω ότι θα ισχύσει καμία απαγόρευση κυκλοφορίας, τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία. Ακόμα και να γίνει όμως, θα αφορά πολύ παλιά αυτοκίνητα 25-30 χρόνων και πάνω. Οτιδήποτε πιο κάτω από αυτό είναι ανεφάρμοστο καθως μιλάμε για τουλάχιστον 2 εκατομμύρια οχήματα με ηλικία 10-20 χρόνων, τα οποία δεν μπορούν έτσι απλά να αντικατασταθουν για τους λόγους που όλοι όσοι ζούμε στην Ελλάδα γνωρίζουμε...
Τελικά ποιά παλιά ΙΧ θα απαγορευτούν και ποιάς ηλικίας;
Απάντηση: Προς το παρόν δεν υπάρχουν σαφείς πληροφορίες για την ηλικία των οχημάτων. Αυτά τα στοιχεία αναμένεται να ανακοινωθούν αργότερα.
ΧΑ..ΧΑ...έχουν πλάκα οι φιλελεδες...εδώ τα μισά αυτοκίνητα δεν έχουν ασφάλεια κ τα άλλα μισά δεν περνάνε ΚΤΕΟ...μετά θα πει ο Συριζας πως δεν θα κάνει την απαγόρευση..θα πάρει και τους δυσαρεστημένους που περίμεναν να γίνουν επιτυχημένοι επιχειρηματίες κ δεν έγιναν..και θα ξαναβγεί..και πάλι από την αρχή τα ίδια και τα ίδια....τουλάχιστον η όλη πολιτική κατάσταση έχει φαν....