ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Έχεις αμάξι με πολλά χλμ. και κάνεις μόνο τα σέρβις; Θέλει παραπάνω!

1.450 Επισκέψεις στο άρθρο (24/6/2025)
Έχεις αμάξι με πολλά χλμ. και κάνεις μόνο τα σέρβις; Θέλει παραπάνω!

Στα πολλά χιλιόμετρα το κλασσικό σέρβις λάδια-φίλτρα πρέπει να είναι συχνό αλλά δεν αρκεί.
Οι επικαθίσεις με τα χρόνια γίνονται ο μεγάλος εχθρός του κινητήρα.
Ο μέσα-έξω καθαρισμός του μοτέρ του δίνει νέα ανάσα ζωής.
Τώρα στα «γεράματα» θέλει παραπάνω φροντίδα, γιατί οι μικρές ζημιές γίνονται με τα χρόνια μεγάλες.

autotriti team

Στα πολλά χιλιόμετρα το κλασσικό σέρβις λάδια-φίλτρα πρέπει να είναι συχνό αλλά δεν αρκεί

Ένα αυτοκίνητο 18 ετών έχει κατά μέσο όρο σχεδόν 300.000 χιλιόμετρα. Και τα μισά αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι πάνω από 18 ετών. Με τόσα χιλιόμετρα στην πλάτη, νομίζεις πως ένα σέρβις, ακόμη και αν γίνεται συχνά, αρκεί; Τι άλλο πρέπει να κάνεις για να κρατήσεις το αμάξι σου σε καλή κατάσταση;

Η τακτική αλλαγή λαδιού είναι το Α και το Ω της συντήρησης. Ένα αυτοκίνητο που έχει περάσει τη ζωή του μονίμως με παλιό ή και λίγο λάδι μπορεί να φτάσει τα 18 χρόνια, όμως από κει και πέρα το πράγμα είναι δύσκολο. Το παλιό λάδι δεν είναι μόνο ότι δεν λιπαίνει τον κινητήρα όπως πρέπει, αλλά του στερεί και τα άλλα χαρακτηριστικά της λίπανσης. Δεν τον καθαρίζει και δεν τον ψύχει όπως πρέπει, ενώ ακόμη χειρότερα, τον φέρνει σε επαφή με ουσίες που τον φθείρουν ακόμη περισσότερο. Με δεδομένο πως τα παλιά μοτέρ είναι πιο ευαίσθητα, θέλουν ακόμη πιο συχνά φρέσκο λάδι, και ίσως και ένα λάδι που είναι για μοτέρ με πολλά χιλιόμετρα.

Οι επικαθίσεις με τα χρόνια γίνονται ο μεγάλος εχθρός του κινητήρα

Στα πολλά χιλιόμετρα το μεγαλύτερο πρόβλημα στη λειτουργία του κινητήρα είναι οι επικαθίσεις. Επικαθίσεις έχουμε στο σύστημα παροχής καυσίμου, στο σύστημα παροχής αέρα και φυσικά μέσα στο μοτέρ. Στο καύσιμο οι επικαθίσεις δημιουργούνται κυρίως στα μπεκ που έρχονται σε επαφή με τον αέρα αλλά και τις αναθυμιάσεις του μοτέρ. Οι αναθυμιάσεις είναι αυτές που ρυπαίνουν και την παροχή αέρα, από την πεταλούδα, τον αισθητήρα μάζας αέρα (MAF) και φυσικά την πλάτη των βαλβίδων μέχρι και την επιφάνεια των πιστονιών. Μέσα στο μοτέρ, το λάδι παγιδεύει όλα τα χημικά που περνούν κατά την καύση από τα ελατήρια και (σταδιακά) το καταστρέφουν, δημιουργώντας μια λάσπη που κάθεται παντού.

Ο μέσα-έξω καθαρισμός του μοτέρ του δίνει νέα ανάσα ζωής

Ο καθαρισμός των επικαθίσεων είναι η πιο σημαντική εργασία συντήρησης στα παλιότερα αυτοκίνητα. Ακόμη και όσοι χρησιμοποιούν μόνο ακριβά καύσιμα που περιλαμβάνουν απορρυπαντικά, δεν γλιτώνουν από αυτές. Ένα καθάρισμα της πεταλούδας ή ακόμη καλύτερα όλων των σωλήνων από το φιλτροκούτι μέχρι την πεταλούδα και αυτόν των αναθυμιάσεων, αλλά και τον αισθητήρα MAF κάνει δουλειά. Τα μπεκ μπορεί να καθαριστούν εύκολα ή και να αλλαχτούν, ειδικά αν έχουν δει καλύτερες μέρες. Η διαφορά είναι μεγάλη. Οι βαλβίδες μπορεί να καθαριστούν με πρόσθετα καυσίμου, αν όμως μιλάμε για αυτοκίνητα με άμεσο ψεκασμό, τότε η αφαίρεση της πολλαπλής και καθάρισμα με βούρτσα ή με μαλακή αμμοβολή (καρυδότσουφλα), δίνουν ανάσα στο μοτέρ. Για τη λάσπη του λαδιού, ένα flush, πλύσιμο κινητήρα με δύο-τρεις απανωτές αλλαγές και κάποιο απορρυπαντικό κάνουν σίγουρα διαφορά.

Τώρα στα «γεράματα» θέλει παραπάνω φροντίδα, γιατί οι μικρές ζημιές γίνονται με τα χρόνια μεγάλες

Πότε ζήτησες από το συνεργείο να σου αλλάξει έναν ιμάντα αξεσουάρ (λουρί); περίμενες μέχρι να μην βλέπεις τα γράμματα πάνω του; Πότε άλλαξες βαλβίδα αναθυμιάσεων (PCV); Πότε μέτρησες συμπίεση στους κυλίνδρους ή έβαλες ένα ενδοσκόπιο να δεις σε τι κατάσταση βρίσκεται το μοτέρ; Όπως οι άνθρωποι έτσι και τα αυτοκίνητα, με την ηλικία θέλουν περισσότερες «εξετάσεις» για να βρίσκονται οι βλάβες και να διορθώνονται νωρίς. Δεν γίνεται να περιμένεις ένα αυτοκίνητο που σου έχει βγάλει τόσα χιλιόμετρα, τώρα στα «γεράματα» να μη θέλει λίγη παραπάνω φροντίδα. Μικρές ζημιές που μπορείς να φτιάξεις ή να προλάβεις, αν τις αφήσεις 10 χρόνια καταστρέφουν τον κινητήρα. Στα πολλά χιλιόμετρα θα πρέπει να προσέχεις αρκετά παραπάνω.
 
Εσύ το κάνεις; Σε ένα αυτοκίνητο με πολλά χιλιόμετρα μπαίνεις στον κόπο να κάνεις όλα όσα χρειάζονται για να διατηρήσεις το αυτοκίνητό σου; Ή το έχεις αφήσει στην τύχη του και όσο αντέξει με τα βασικά; Τι λες;

ford
ford
JAECOO