
Ford CEO: «Η Κίνα μπορεί να βγάλει εκτός αγοράς κάθε κατασκευαστή αυτοκινήτων στην Δύση»
H κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή που έχει αντιμετωπίσει ποτέ η Δύση.
«Η μεγαλύτερη απειλή μετά την Ιαπωνία – αλλά στο δεκαπλάσιο».
Το τεχνολογικό προβάδισμα των Κινέζων.
Οι ΗΠΑ προστατεύονται… προσωρινά.
«Αν χάσουμε αυτή τη μάχη, δεν υπάρχει μέλλον για τη Ford».
H κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή που έχει αντιμετωπίσει ποτέ η Δύση
Ο επικεφαλής της Ford, Jim Farley, προειδοποιεί ότι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή που έχει αντιμετωπίσει ποτέ η Δύση. Όπως τονίζει, η τεχνολογική υπεροχή των Κινέζων σε ηλεκτρικά οχήματα και ψηφιακά συστήματα συνδεσιμότητας «ξεπερνά πλέον κατά πολύ» τις δυνατότητες των δυτικών κατασκευαστών.
«Η μεγαλύτερη απειλή μετά την Ιαπωνία – αλλά στο δεκαπλάσιο»
Ο Farley παραδέχεται πως η Κίνα έχει καταφέρει να προηγείται κατά τουλάχιστον μία δεκαετία στις μπαταρίες και στα ηλεκτρικά συστήματα. «Η κατάσταση θυμίζει τη δεκαετία του ’80 με την Ιαπωνία, αλλά αυτή τη φορά είναι σε… στεροειδή μορφή», σχολιάζει χαρακτηριστικά, συγκρίνοντας τη σημερινή κινεζική επέλαση με εκείνη των ιαπωνικών εταιρειών που τότε ανάγκασαν τον πρόεδρο Ρόναλντ Ρίγκαν να επιβάλει περιορισμούς στις εισαγωγές. Σύμφωνα με τον CEO της Ford, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη τη βιομηχανική ικανότητα να καλύψουν όλη τη ζήτηση της Βόρειας Αμερικής, κάτι που θα μπορούσε να «εξαφανίσει» τους αμερικανικούς κατασκευαστές.
Το τεχνολογικό προβάδισμα των Κινέζων
Ο Farley τονίζει πως εταιρείες όπως η Huawei και η Xiaomi έχουν μετατρέψει τα αυτοκίνητά τους σε προέκταση του κινητού τηλεφώνου του οδηγού. «Μπαίνεις στο αυτοκίνητο και δεν χρειάζεται να συνδέσεις τίποτα – όλη σου η ψηφιακή ζωή προβάλλεται αυτόματα. Αυτό είναι το μέλλον, και οι Κινέζοι το έχουν ήδη σήμερα», αναφέρει. Το προβάδισμα αυτό, όπως υποστηρίζει, κάνει την Κίνα «τον 700κιλο γορίλα» της παγκόσμιας βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων, κυριαρχώντας τόσο στην εσωτερική αγορά όσο και σε ολοένα περισσότερες διεθνείς.
Οι ΗΠΑ προστατεύονται… προσωρινά
Προς το παρόν, η Ουάσινγκτον έχει θέσει υψηλούς δασμούς και περιορισμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αποτρέποντας την είσοδό τους στην αμερικανική αγορά. Ωστόσο, ο Farley προειδοποιεί πως αυτό το «τείχος προστασίας» δεν θα κρατήσει για πάντα, καθώς η Ford δραστηριοποιείται παγκοσμίως και δεν μπορεί να βασίζεται στη γεωγραφία για την επιβίωσή της.
Συνέχεια του άρθρου >>>
