Πόσα χρόνια άντεξαν οι Ιάπωνες χωρίς μικρά τούρμπο μοτέρ; Τι άλλαξε και οι λέξεις «Γιαπωνέζικο», «Χιλιάρι» και «Τούρμπο» μπαίνουν σήμερα στην ίδια σειρά;
Πόσο καιρό αντιστάθηκε η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία στο τούρμπο; Πόσο καιρό τσακωνόμασταν αν κάνει καλά και γιατί αντιστέκεται; Και τώρα που οι λέξεις «Γιαπωνέζικο», «Χιλιάρι» και «Τούρμπο» μπήκαν μαζί στην ίδια πρόταση, τι έχετε να πείτε;
Αν λέγαμε πριν 10 χρόνια ότι μια γιαπωνέζικη μάρκα κάποια στιγμή θα είχε βουτήξει τόσο πολύ στα «νερά» του τούρμπο που όχι μόνο θα αντικαθιστούσε ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ με ένα υπερτροφοδοτούμενο, αλλά και ο κυβισμός του θα ήταν μόλις 1000 κυβικά, σίγουρα ένα μεγάλο ποσοστό αναγνωστών θα έλεγε πως δεν ξέρουμε τι λέμε.
Όμως οι εξελίξεις συχνά μας διαψεύδουν, και έτσι σήμερα το γιαπωνέζικο χιλιάρι τούρμπο είναι γεγονός. Και δε μιλάμε για κάποιο γρήγορο αλλά λιλιπούτειο Daihatsu όπως αυτά του παρελθόντος. Μιλάμε για ένα μικρομεσαίο. Ακόμη καλύτερα, μιλάμε για ένα τρικύλινδρο 1000άρι τούρμπο μικρομεσαίο. Και είναι Honda.
Ίσως περίμενε κανείς πως θα ήταν η Nissan που θα έμπαινε πρώτη στο τούρμπο, και μέχρι ενός σημείου ήταν όντως η μάρκα που έκανε την αρχή. Λόγω της συγγένειας με την Renault και τα κοινά μοτέρ που χρησιμοποιούν οι δύο αδελφές στα μοντέλα τους, η Nissan δεν σήκωσε πολλά φρύδια.
Η Honda όμως είναι άλλο πράγμα. Βλέπεις η Honda είναι κάτι σαν τον τελευταίο των Μοϊκανών. Μόνη, χωρίς συνεργασίες, πιστή στη δική της ιστορία, φιλοσοφία και τεχνολογία, η Honda έχει ίσως τους πιο προσηλωμένους οπαδούς την Ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Και όμως η Honda τους πρόδωσε. Ή όχι;
Βλέπεις το μοτέρ που φοράει το νέο Civic, ότι και να λένε οι σκληροπυρηνικοί, είναι ότι καλύτερο έχουμε δει με αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Ενσωματώνει ένα σωρό τεχνολογίες, μεταξύ αυτών και το σύστημα VTEC, το σήμα κατατεθέν της Honda, και καταφέρνει όχι απλά να έχει μια από τις υψηλότερες αποδόσεις, με 129 ίππους, όταν οι περισσότεροι «σέρνονται» μεταξύ 85 και 115, αλλά έχει απόλυτα ομαλή λειτουργία, με γραμμικότητα, τράβηγμα από χαμηλά και μηδενικά ξεσπάσματα. Για το μικρομεσαίο, και άρα σχετικά μεγάλο για τον κυβισμό Civic, το 1000άρι μοτέρ πετυχαίνει 0-100 κάτω από 11 δλ. και τελική πάνω από 200 χλμ./ώρα.
Αν δεν είσαι περήφανος για ένα τέτοιο επίτευγμα, τότε γιατί; Ή μήπως είμαστε ακόμη κολλημένοι με την ατμόσφαιρα, και ένα τέτοιο κατόρθωμα το βλέπουμε ακόμη ως προδοσία; Μήπως τελικά η εμπλοκή των Ιαπώνων με το τούρμπο μόνο καλά μπορεί να φέρει, ακόμη και όταν ο κυβισμός είναι μικρός;
Αγαπητη loukia οχι μονο αλλα στα αγνωστα για μερικους kei cars είχαν και έχουν τρικυλινδρα 600-800 κυβικα Τούρμπο τα τελευταία 35-40 χρονια αντίθετα οι Ευρωπαίοι δεν θυμάμαι να εχουν τρικυλινδρα τούρμπο μοτερ οπως φτιάχνουν τα τελευταία 5-7 χρόνια
Αγαπητέ κύριε Nikosbuffon τα kei cars των Ιαπωνέζων είναι λόγω της φιλοσοφίας τους και του σωματότυπου τους... προσωπικά, συν το ότι εργάστηκα στην Ιαπωνία... δεν χωράω... σε kei cars με 1,90 ύψος. Οι εκεί γυναίκες τους είναι και κάτω από 1,50!!! Το ίδιο ισχύει και για τους άντρες... είχαν και οι Ευρωπαίοι με πολύ λιγότερη αξιοπιστία σε σχέση με τους Ιάπωνες... yugo 45, ibiza seat, citroen bx atout 1100, dacia 1200 tlx... πάμε πιο παλιά από το 1980, dkw με 2κύλινδρο μοτέρ, wartburg, trabant eco mat, κ.τ.λ. κ.τ.λ. κ.τ.λ. από Ιαπωνία μεριά nissan cherry, subaru 600, vivio, charade και quore, κ.τ.λ. κ.τ.λ. κ.τ.λ. Οχήματα για 'ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ' όπως η Ελληνική... ας μην αναφέρω και την προσωπική μου ιστορία για το πως αγόρασα charade gtxx... επειδή στα κρύα μέρη που ζούσα τότε ήταν το μόνο από την γειτονία μου που έπαιρνε μπρος κατευθείαν με -15 βαθμούς σε σχέση με τα Ευρωπαϊκά που παιδεύονταν... οι γείτονες μου...
Τι άρθρα είναι αυτά; Οι Ιάπωνες είχαν πάντοτε turbo μοτέρ... όπως και οι Ευρωπαίοι... διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής, αγώνων, εκτέλεσης=performance, timing, κ.τ.λ. έχουν σε σχέση με τους Ευρωπαίους...
Αγαπητη loukia οχι μονο αλλα στα αγνωστα για μερικους kei cars είχαν και έχουν τρικυλινδρα 600-800 κυβικα Τούρμπο τα τελευταία 35-40 χρονια αντίθετα οι Ευρωπαίοι δεν θυμάμαι να εχουν τρικυλινδρα τούρμπο μοτερ οπως φτιάχνουν τα τελευταία 5-7 χρόνια
Αγαπητέ κύριε Nikosbuffon τα kei cars των Ιαπωνέζων είναι λόγω της φιλοσοφίας τους και του σωματότυπου τους... προσωπικά, συν το ότι εργάστηκα στην Ιαπωνία... δεν χωράω... σε kei cars με 1,90 ύψος. Οι εκεί γυναίκες τους είναι και κάτω από 1,50!!! Το ίδιο ισχύει και για τους άντρες... είχαν και οι Ευρωπαίοι με πολύ λιγότερη αξιοπιστία σε σχέση με τους Ιάπωνες... yugo 45, ibiza seat, citroen bx atout 1100, dacia 1200 tlx... πάμε πιο παλιά από το 1980, dkw με 2κύλινδρο μοτέρ, wartburg, trabant eco mat, κ.τ.λ. κ.τ.λ. κ.τ.λ. από Ιαπωνία μεριά nissan cherry, subaru 600, vivio, charade και quore, κ.τ.λ. κ.τ.λ. κ.τ.λ. Οχήματα για 'ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ' όπως η Ελληνική... ας μην αναφέρω και την προσωπική μου ιστορία για το πως αγόρασα charade gtxx... επειδή στα κρύα μέρη που ζούσα τότε ήταν το μόνο από την γειτονία μου που έπαιρνε μπρος κατευθείαν με -15 βαθμούς σε σχέση με τα Ευρωπαϊκά που παιδεύονταν... οι γείτονες μου...
Τι άρθρα είναι αυτά; Οι Ιάπωνες είχαν πάντοτε turbo μοτέρ... όπως και οι Ευρωπαίοι... διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής, αγώνων, εκτέλεσης=performance, timing, κ.τ.λ. έχουν σε σχέση με τους Ευρωπαίους...