ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γιατί ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων γυρνούν την πλάτη στο Apple CarPlay Ultra;

 Σχολιάστε 
1.674 Επισκέψεις στο άρθρο (26/6/2025)
Γιατί ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων γυρνούν την πλάτη στο Apple CarPlay Ultra;
3 Φωτογραφίες »

Το CarPlay Ultra παρουσιάστηκε το 2022 - Το 2025 μόνο η Aston Martin το «τρέχει»
Ποια είναι η διαφορά του Apple CarPlay Ultra από το απλό CarPlay;
Kατασκευαστές που αρχικά θέλανε το CarPlay Ultra τελικά κάνουν πίσω.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν τον έλεγχο στις οθόνες των οχημάτων τους

autotriti team

Το CarPlay Ultra παρουσιάστηκε το 2022 - Το 2025 μόνο η Aston Martin το «τρέχει»

Η Apple παρουσίασε το CarPlay Ultra το 2022 ως τη νέα γενιά διασύνδεσης οδηγού-οχήματος, με στόχο να κυριαρχήσει σε κάθε οθόνη του αυτοκινήτου. Παρότι η κυκλοφορία του είχε προγραμματιστεί για το 2023, το 2025 έφτασε χωρίς ούτε ένα όχημα να το υποστηρίζει — μέχρι που η Aston Martin επιβεβαίωσε μόλις πρόσφατα την ενσωμάτωσή του.

Ποια είναι η διαφορά του Apple CarPlay Ultra από το απλό CarPlay;

Σε αντίθεση με το παραδοσιακό Apple CarPlay, που περιορίζεται κυρίως στην κεντρική οθόνη αφής και προσφέρει βασικές λειτουργίες όπως πλοήγηση, μουσική, τηλέφωνο και μηνύματα, το CarPlay Ultra επεκτείνεται σε όλες τις οθόνες του αυτοκινήτου – από το ταμπλό οργάνων μέχρι και το head-up display. Προσφέρει ένα ενοποιημένο περιβάλλον χρήστη, με δυναμικά widget, προσαρμοσμένους χάρτες, πρόσβαση σε λειτουργίες του αυτοκινήτου όπως ο κλιματισμός και μια αισθητική που θυμίζει iOS. Ουσιαστικά, φέρνει την Apple εμπειρία στο επίκεντρο των αυτοκινήτων.


Tο CarPlay Ultra προσφέρει πρόσβαση σε λειτουργίες του αυτοκινήτου όπως ο κλιματισμός
3 Φωτογραφίες »

Tο CarPlay Ultra προσφέρει πρόσβαση σε λειτουργίες του αυτοκινήτου όπως ο κλιματισμός

Kατασκευαστές που αρχικά θέλανε το CarPlay Ultra τελικά κάνουν πίσω

Ωστόσο, η πολυαναμενόμενη τεχνολογία φαίνεται πως συναντά σοβαρά εμπόδια. Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, αρκετοί κατασκευαστές που είχαν αρχικά δηλώσει πρόθεση να υιοθετήσουν το CarPlay Ultra – μεταξύ των οποίων οι Mercedes-Benz, Audi, Polestar και Volvo – τελικά κάνουν πίσω. Η Renault φέρεται να προειδοποίησε την Apple «να μην εισβάλει στα δικά μας συστήματα», ενώ Ford και Nissan απάντησαν πως δεν έχουν κάτι να ανακοινώσουν προς το παρόν.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν τον έλεγχο στις οθόνες των οχημάτων τους

Η διστακτικότητα αυτή φαίνεται να σχετίζεται με την επιθυμία των αυτοκινητοβιομηχανιών να διατηρήσουν τον έλεγχο στις οθόνες των οχημάτων τους, όχι μόνο για λόγους εμπειρίας χρήστη, αλλά και λόγω της μεγάλης αλληλεπίδρασης  που προσφέρει κάθε infotainment system με τον χρήστη. Η General Motors έχει ήδη αποκλείσει εντελώς το CarPlay από τα νέα της μοντέλα, επενδύοντας σε ιδιόκτητο λογισμικό όπως η Tesla. Από την άλλη πλευρά, εταιρείες όπως η Porsche συνεχίζουν να στηρίζουν το CarPlay Ultra, ενώ Hyundai, Kia και Genesis – αν και δεν περιλαμβάνονταν στην αρχική παρουσίαση της Apple – έχουν επιβεβαιώσει την ενσωμάτωσή του στα μελλοντικά τους μοντέλα.
Η μάχη για τον έλεγχο του interface μόλις ξεκίνησε. Η Apple έχει ήδη σημαντικό προβάδισμα στο πεδίο του infotainment, όμως ο δρόμος για το CarPlay Ultra φαίνεται μακρύς.

LEXUS
KGM