• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Γιατί είναι τα 1.500 κυβικά το νέο ορόσημο στην αυτοκίνηση;

Γιατί τα 1.500 κυβικά είναι η νέα μόδα;

Διαβάστηκε από 33186 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/10/2018
 

Πως κατάφεραν τα 1.500 κυβικά να είναι ο πιο hot κυβισμός αυτή τη στιγμή σε βενζίνη και ντίζελ;

Μπορεί τα 1.000άρια τούρμπο να είναι η έκπληξη της δεκαετίας, και φυσικά πάντα τα μεγάλα V6 και V8 κλέβουν τις εντυπώσεις, όμως το σημερινό «ψωμοτύρι» της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι τα 1.500 κυβικά. Γιατί;

Τα 1.500 κυβικά έχουν ένα μαγικό συστατικό. Βρίσκονται στον σωστό κυβισμό ώστε να μπορούν να έχουν είτε τέσσερις είτε τρεις κυλίνδρους. Μπορεί τα τρικύλινδρα να τα συνδυάζουμε με μικρότερες χωρητικότητες, όμως 500 κ.εκ ανά κύλινδρο είναι το σωστό «μέτρο» σύμφωνα με την BMW που έχει κάνει περισσότερη χρήση αυτού του κυβισμού ανά κύλινδρο από κάθε άλλη εταιρεία.

Στα 1.500 κυβικά, επίσης, έχεις αρκετή χωριτικότητα για να φτιάξεις ότι μοτέρ θες. Μπορείς να θυσιάσεις επιδόσεις, «γυρίζοντας» το μοτέρ σε κύκλο Atkinson και να προσφέρει ικανοποιητική ιπποδύναμη με χαμηλή κατανάλωση. Όπως έκανε πριν μερικά χρόνια τόσο η Toyota στο Prius όσο και η Honda στα δικά της υβριδικά. Δεν ήταν τυχαία η επιλογή των 1.500 κυβικών.

Από την άλλη έχεις αρκετά κυβικά για να πετύχεις ένα καλά στημένο μοτέρ με αρκετά άλογα και καλή οικονομία, έναν πολύ καλό συμβιβασμό για αυτοκίνητα μικρομεσαία και μεσαία. Όπως κάνει τώρα ο όμιλος VW, αφότου αντικατέστησε τον 1,4TSI με τον νέο 1.500άρη αλλά πλέον και η Opel που κατέβηκε από τα 1.600 και προσφέρει το Astra και το Insignia με 1,5 λίτρα τούρμπο, φυσικά βενζίνης.

Μαζί τους και η Ford αλλά και η BMW και Mini που όμως πήγαν τα 1.500 κυβικά έναν κύλινδρο πιο κάτω, στους τρεις, στο «χρυσό» 500κ.εκ ανά κύλινδρο, και πάλι για τον καλύτερο συμβιβασμό. Αν και η BMW έδειξε τι μπορεί να κάνει με 1.500 κυβικά, ανεβάζοντας την απόδοση στα 350 άλογα στην περίπτωση της i8 που επίσης φοράει αυτό το μοτέρ.

Και μην ξεχνάμε και τον ατμοσφαιρικό 1.500άρη της Mazda που φοράει το «μικρό» ΜΧ-5, αν και στην Ελλάδα δεν το έχουμε δει.

Φυσικά 1.500 κ.εκ έχουμε και στο ντίζελ, και μάλιστα σε έναν από τους πιο πετυχημένους κινητήρες σήμερα, αυτόν της Renault που φοριέται επίσης και από τις Nissan, Mercedes, Infinity, Dacia και Lada.

Τα 1.500 κυβικά έχουν και την δική τους ιστορία, από τα 4κύλινδρα της Fiat στο ομώνυμο μοντέλο της δεκαετίας του 60, ή την BMW 1500, αλλά και τα πιο ιδιαίτερα 1.500άρια της Saab σε διάταξη V4 (δίχρονο) και το αερόψυκτο μπόξερ της VW στον «σκαραβαίο».

Εσείς όμως πως τα βλέπετε τα 1.500 κυβικά; Πολλά; Λίγα; Ή ακριβώς όσα πρέπει; Και τους κύλινδρους; Πολλοί οι τέσσερις λίγοι οι τρείς; Τι λέτε λοιπόν για τα 1.500 κυβικά;

 
Σχολιάστε την είδηση 3 σχόλια

Κάντου το καλύτερο πλύσιμο με 5 κινήσεις!

Πρώτη Δοκιμή: Νέο Citroen C5 Aircross

Mercedes C-Class Vs ΒMW Σειρά 3

Αποκλειστικό: Νέο Renault Captur

Η κίνηση στους δρόμους

Δίνεις δόση ή ντούκου;

Γκάζια και γοητεία χωρίς βενζίνη! Σε χαλάει;

Πως να καθυστερήσεις ή και να σταματήσεις τους κλέφτες;

Diesel και LPG! Κουμπώνει;

Πολέμησε τους εχθρούς του χρώματος!

Κολλάει το σασμάν;

Αμορτισέρ: check ή αντικατάσταση;

Το αντί-S2000 της Hyundai

Νέο C5 Aircross με 130 PS από 22.550 ευρώ

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

CITROEN: Νέο C5 Aircross με 130 PS από 22.550 ευρώ

FORD: Δείτε το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα MyFiesta

RENAULT: CAPTUR & CLIO στην πιο δελεαστική τιμή, με όφελος έως 2.000€!

MITSUBISHI: Ατοκο χρηματοδοτικό: 0% επιτόκιο, 100€/μήνα

PEUGEOT: Ανανεωμένο 208 από 13.200€

SKODA: Skoda Fabia από 11.280€

Ψηφίστε και κερδίστε 4 μοτοσυκλέτες

περισσότερα »