• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Κίνδυνος: Έως και 57°C στην καμπίνα με ντάλα ήλιο!

Διαβάστηκε από 20091 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/7/2019
 

Πάνω από 800 θάνατοι παιδιών που έμειναν για κάποια ώρα στο αυτοκίνητο. Η θερμοκρασία χτυπάει ακόμα και 57άρια στην καμπίνα! Μην αφήνεις παιδιά, ηλικιωμένους ή κατοικίδια στο αυτοκίνητο με ζέστη.

Πόσες φορές έχεις «ψηθεί» μπαίνοντας στο αυτοκίνητο που βρισκόταν στον ήλιο και η ζέστη είναι ανυπόφορη; Πόσες ακόμη έχεις γκρινιάξει –ενδόμυχα ή και φωναχτά- για το πόσο αργεί να αποδώσει ο κλιματισμός και συνεχίζεις να «βράζεις»; Φαντάσου τώρα να ήσουν νήπιο, ηλικιωμένος ή κατοικίδιο που δεν θα είχε τη δυνατότητα να βγει έξω από το αυτοκίνητο, που μοιάζει με φούρνο!

Για να αποδώσουμε καλύτερα το τι γίνεται στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου, που βρίσκεται σταθμευμένο στον ήλιο, κάναμε μετρήσεις σε μια μαύρη και μία ασημί Toyota Corolla κάτω από τον καυτό καλοκαιρινό ήλιο. Η μέτρηση μας στην ασημί Corolla ξεκίνησε από τους 25οC, ως προσομοίωση της θερμοκρασίας όταν κατεβαίνουμε από το αυτοκίνητο. Έπειτα την αφήσαμε εκτεθειμένη στον ήλιο σε μέρα με 38 βαθμούς Κελσίου για να καταγράψουμε τις μεταβολές της θερμοκρασίας. Η αύξηση είναι ραγδαία το πρώτο δεκάλεπτο καθώς εντός της καμπίνας φτάνει τους 39 βαθμούς, δηλαδή 14 βαθμούς άνοδο. Μέχρι το μισάωρο το θερμόμετρο της καμπίνας δείχνει 47,5 βαθμούς, ενώ στη 1 ώρα ξεπέρασε τους 54 βαθμούς Κελσίου και στη μιάμιση ώρα τους 57!

Σας μοιάζει νορμάλ αριθμός; Δεν είναι. Οι 55°C είναι γαστρονομικά το απόγειο του ψησίματος medium-rare σε κρέας και ψάρι και οι 58 βαθμοί το ψήσιμο medium. Aρα η ατάκα «ψηνόμαστε» παίρνει μια πιο κυριολεκτική υπόσταση εδώ. Η κατάσταση είναι σαφώς χειρότερη στο εξωτερικό, αφού η λαμαρίνα σε ένα μαύρο αυτοκίνητο αγγίζει τους 80°C. Η θερμότητα αυτή μεταφέρεται προς το εσωτερικό και η καμπίνα γίνεται ένα μίνι θερμοκήπιο.

Ακριβώς το ίδιο ισχύει και για τα πλαστικά μέρη, τα οποία κρατούν τη θερμότητα στο υλικό τους σε μεγάλο βαθμό ακόμα και με τη χρήση του κλιματιστικού, όπως επιβεβαίωσαν και οι μετρήσεις μας. Με το που κατέβουμε από το αυτοκίνητο και σβήσουμε τον κλιματισμό αμέσως αρχίζουν και να προωθούν τη θερμότητα προς τον ψυχρότερο αέρα, ανεβάζοντας τη θερμοκρασία της καμπίνας με τρελούς ρυθμούς.

Οι Αμερικανοί έχουν βαφτίσει αυτό το φαινόμενο «hot cars» και αποκαλεί μια μάστιγα αφού από καθαρή αμέλεια έχουν χάσει τη ζωή τους 815 παιδιά λόγω θερμοπληξίας από το 1998 έως και σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας των Η.Π.Α.. Πέρυσι, σημειώθηκε αρνητικό ρεκόρ καθώς 52 παιδιά άφησαν την τελευταία τους πνοή σε hot cars, επειδή οι γονείς τα άφησαν στο αυτοκίνητο -επίτηδες ή από αμέλεια- για να πάνε σε μια δουλειά, για ψώνια ή κάτι παρόμοιο, ενώ φέτος έχουμε ήδη 20 θανάτους. Κατά μέσο όρο, 38 παιδιά κάτω των 15 ετών πεθαίνουν ετησίως από θερμοπληξία μέσα σε αυτοκίνητο.

Προκειμένου να βγουν συμπεράσματα, ερευνητές έκαναν δοκιμές και χρησιμοποίησαν στοιχεία για να μοντελοποιήσουν ένα υποθετικό αγόρι ηλικίας 2 ετών. Χρειάστηκε μόλις 1 ώρα ούτως ώστε το μοντέλο να πληροί τα κριτήρια για θερμοπληξία όταν το αυτοκίνητο βρισκόταν σταθμευμένο στο ήλιο. Τονίζουμε πως, η θερμοκρασία του σώματος ενός παιδιού ανεβαίνει 3 με 5 φορές γρηγορότερα από ενός ενήλικα και στους 40 βαθμούς Κελσίου ή και ψηλότερα φτάνει κανείς σε θερμοπληξία. Το αποτέλεσμα είναι εγκεφαλικές βλάβες και ίσως θάνατος. Οι ερευνητές υπογραμμίζουν πως, δεν παίζει κανένα ρόλο αν έχετε αφήσει λίγο ανοιχτά τα παράθυρα. Από εκεί και πέρα, δεν υπάρχουν στοιχεία για θανάτους ηλικιωμένων και κατοικίδιων ωστόσο, θεωρούνται ευπαθείς ομάδες, ενώ παράλληλα αρκετές φορές έχουν έρθει στη δημοσιότητα ειδήσεις που αφορούν θανάτους λόγω αυτής της αιτίας. 

Aρα, μην αφήνετε ούτε για λίγο παιδιά, ηλικιωμένους ή κατοικίδια στο αυτοκίνητο, ελέγξτε ότι το έχετε κλειδώσει για να μην τρυπώσει κάποιο παιδί μέσα που δεν θα μπορεί να βγει και γενικότερα να έχετε την προσοχή σας μήπως δείτε κάποιο μωρό που κοιμάται στο καθισματάκι του, χωρίς να υπάρχει κάποιος ενήλικας στην καμπίνα.

Όσο για τα αποτελέσματα του Mega Test κλιματισμού με όλες τις μετρήσεις θερμοκρασιών για το πόσο γρήγορα αποδίδουν τα air condition, θα τα βρείτε στο νέο τεύχος του περιοδικού AutoΤρίτη.

25 χρόνια Audi RS με R8, TT RS & RS3

Έρχεται νέο μικρό SUV από τη Lancia

Old Vs New: Hyundai i10

Δοκιμή: Nissan Qashqai 1,3 λτ. 140 PS

Η κίνηση στους δρόμους

Video: «Τέρας» που δε μασάει πουθενά

Υπάρχει ακόμη εκτός δρόμου φιλοσοφία;

Νέο «καυτό» Yaris προ των πυλών

Δοκιμή: Jeep Renegade με 180 PS

Θα πλήρωνες για αυτόματο σε μικρό;

Νέα όρια ρύπων: Όλα τα μοντέλα έως 95 γρ. CO2

Mazda Skyactiv-X: Μοτέρ βενζίνης που «καίει» σαν diesel

Video: Γλίτωσε από του χάρου τα δόντια

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

SUZUKI: Υβριδικό για οικονομία, πιο εύκολα από ποτέ!

FORDAdvertisement: Ford Kuga, από 21.375€, επιτόκιο 1% και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.

HONDA: Μπες πίσω από το τιμόνι όλων των μοντέλων!

SUZUKI: Δωρεάν χειμερινός έλεγχος

Δες: Τα ελαστικά της Γιουβέντους !

Σφακιανάκης επιλογές: 1.000€ επιδότηση ανταλλαγής

περισσότερα »