
Όταν τελειώσει το AdBlue, ο κινητήρας δεν παίρνει μπρος.
Το γεμάτο ρεζερβουάρ του AdBlue βγάζει πάνω από 5.000 χλμ..
Ανάβει προειδοποιητικό λαμπάκι αρκετά χλμ. πριν αδειάσει το AdBlue.
Μπορείς να συμπληρώσεις και μόνος σου, αγοράζοντας σε ένα βενζινάδικο.
autotriti team
Τα diesel μοντέλα είναι τα πιο «ταξιδιάρικα» αυτοκίνητα, καθώς έχουν χαμηλή κατανάλωση στο ταξίδι και με γεμάτο ρεζερβουάρ βγάζουν πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα. Μάλιστα τα τελευταίας γενιάς diesel μοντέλα έχουν περιορίσει σε μεγάλο βαθμό τους ρύπους που εκπέμπουν. Αρχικά μέσω του φίλτρου μικροσωματιδίων DPF που κρατά τα βλαβερά μικροσωματίδια που παράγονται από την καύση πετρελαίου όπως τα οξείδια του αζώτου (ΝΟx) και λόγω του συστήματος ουρίας (AdBlue) που καταφέρνει να μετατρέπει τα παραπάνω σωματίδια σε αβλαβές άζωτο και υδρατμούς, δηλαδή νερό.
Χρειάζεσαι περίπου 1-2 λίτρα AdBlue ανά 1.000 χλμ. και όταν τελειώσει δεν παίρνει μπρος
To AdBlue έχει το δικό του ντεπόζιτο και υπολογίζεται ότι απαιτούνται περίπου 1-2 λίτρα υγρού ανά 1.000 χιλιόμετρα. Τα περισσότερα οχήματα έχουν ένα ντεπόζιτο χωρητικότητας τουλάχιστον 10 λίτρων, ώστε να έχουν ανάγκη ανεφοδιασμού το πολύ 2 φορές μεταξύ των ετήσιων σέρβις.
Όταν η στάθμη του AdBlue πέσει σε χαμηλά επίπεδα, μια προειδοποιητική λυχνία ανάβει στο ταμπλό του οχήματος, ενημερώνοντας τον οδηγό ότι είναι ώρα για ανεφοδιασμό. Αυτή η ειδοποίηση έρχεται σχετικά νωρίς (διαφέρει ανάλογα τον κατασκευαστή), ώστε να υπάρχει περιθώριο αρκετών χιλιομέτρων.
Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που δεν δείτε η αγνοήσετε το λαμπάκι; Ειδικά τώρα που μετά την καλοκαιρινή περίοδο, είναι πιο πιθανό να συμβεί καθώς κατά κανόνα τα χιλιόμετρα που γράψατε είναι αρκετά περισσότερα; μπορεί έχετε γράψει να βρίσκεστε οπουδήποτε.

Το να μένεις από AdBlue είναι σαν να μένεις από βενζίνη. Απλά αγοράζεις ένα μπουκάλι AdBlue και συμπληρώνεις το ρεζερβουάρ.
Μπορείς να συμπληρώσεις και μόνος σου, αγοράζοντας σε ένα βενζινάδικο
Τότε το όχημά πιθανότατα δε θα παίρνει καν μπροστά, με αποτέλεσμα να ξεμείνετε αποκλεισμένοι. Βέβαια δεν πρόκειται για μια καταστροφική κατάσταση. Το να μένεις από AdBlue είναι σαν να μένεις από βενζίνη. Αν λοιπόν ανάψει το λαμπάκι ή αν μείνετε, μην πανικοβληθείτε. Απλά πηγαίντε στο πιο κοντινό βενζινάδικο και αγοράστε ένα μπουκάλι AdBlue και συμπληρώστε το ρεζερβουάρ. Η τάπα του βρίσκεται δίπλα από αυτή του καυσίμου. Καλύτερα βέβαια να έχετε πάντα στο πορτ-μπαγκάζ ένα μπουκάλι για ώρα ανάγκης, ώστε να αποφύγετε την ταλαιπωρία.
Τι κάνει το AdBlue και είναι τόσο σημαντικό
Το AdBlue, είναι ένα άχρωμο και μη τοξικό υγρό που αποτελείται από ουρία και απιονισμένο νερό σε αναλογία 32,5% και 67,5% αντίστοιχα. Αυτό που αξίζει να θυμάστε σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του, δεν είναι τίποτα περισσότερο από μία ιδιότητα που έχει η ουρία. Με απλά λόγια, όταν θερμαίνεται αυτό το υγρό, δημιουργείται αμμωνία, η οποία έχει την ικανότητα που αναφέραμε παραπάνω, να διασπά τα βλαβερά για το περιβάλλον οξείδια του αζώτου (NOx) και να τα μετατρέπει σε άζωτο και νερό. Το νερό αποβάλλεται σε μορφή υδρατμών, ενώ το άζωτο είναι εντελώς αβλαβές. Μην ξεχνάτε, άλλωστε, ότι σχεδόν το 80% του ατμοσφαιρικού αέρα που αναπνέουμε αποτελείται από άζωτο.
Το AdBlue έρχεται σε επαφή με τα καυσαέρια των κινητήρων πετρελαίου και είναι πολύ αποτελεσματικό, μιας και καταφέρνει να «σκοτώσει» σχεδόν το 85% του NOx που παράγεται από την καύση του μείγματος. Η είσοδος του συγκεκριμένου υγρού σε επιβατικά αυτοκίνητα ήρθε το 2014 με τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6