• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πλέον τα αυτοκίνητα της μίνι κατηγορίας είναι πιο θελκτικά από ποτέ.

Το iQ πέρα από την πρακτικότητα που προσφέρει, λόγω των compact διαστάσεων, είναι αρεστό και στο ευρύ κοινό, με την φουτουριστική του εμφάνιση.

Όμορφο το εσωτερικό του Renault Twingo. Την προσοχή τραβάει το ψηφιακό ταχύμετρο στο κέντρο, ενώ οι θήκες για μικροαντικείμενα ικανοποιούν.

Κερδίζει το νεανικό κοινό το Ford Ka, χάρη στη σχεδίασή του.

Ο κινητήρας του ADAM είναι ο γνωστός μας 1,2 λίτρων με απόδοση 70 ίππους και 115 Nm ροπής. Διαθέτει καλή ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές και ικανοποιεί με την προθυμία του στο πάτημα του δεξιού πεντάλ.

Το Ford Ka κινείται από έναν 4κυλινδρο, 8βαλβιδος, κινητήρα 69 ίππων. Η λειτουργία είναι αρκετά πολιτισμένη και ο θόρυβος που παράγεται γίνεται αισθητός μετά το μεσαίο φάσμα των στροφών.

Τα συρόμενα πίσω καθίσματα του Twingo αυξάνουν κατά πολύ την πρακτικότητα, μιας και η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ μπορεί να διαμορφωθεί από τα 165 έως και τα 959 λίτρα.

Τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν στο εσωτερικό του Toyota iQ, αρκεί ο 4ος επιβάτης να είναι παιδί και να κάτσει πίσω από το κάθισμα του οδηγού.

Στις στροφές, το Twingo δεν θα τρομάξει τον οδηγό σε καμία περίπτωση, μιας και η ρύθμιση της ανάρτησης, όσο και τα φαρδιά μετατρόχια εξασφαλίζουν πολύ καλό «πάτημα».

Σπορτίφ οδική συμπεριφορά και ευελιξία μέσα στην πόλη, είναι δύο στοιχεία που ξεχωρίζουν στο Ford Ka.

4 μίνι μοντέλα με στιλ!

22.083 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/10/2013

Καλοί είναι οι προσφερόμενοι χώροι κι η άνεση, αλλά όπως και να το κάνουμε η εμφάνιση επηρεάζει κατά πολύ την τελική απόφαση του αγοραστή! Όποιες κι αν είναι οι προτεραιότητές του...

 
Πλέον τα αυτοκίνητα της μίνι κατηγορίας είναι πιο θελκτικά από ποτέ. Βλέπετε είναι μοντέρνα σχεδιαστικά, με χαμηλή κατανάλωση και κόστος συντήρησης, ευέλικτα και πρακτικά, οπότε δικαίως τα μίνι είναι από τα αγαπημένα αυτοκίνητα των αγοραστών στην Ελλάδα και όχι μόνο.

Εσωτερικό: Πλήρως λειτουργικά 
Μιλώντας για τα εσωτερικά των αυτοκινήτων, σημαντικό για την κατηγορία των οχημάτων πόλης, πέρα από την όμορφη σχεδίαση και την ποιοτική κατασκευή, είναι να είναι πρακτικά και εργονομικά, μιας και ο οδηγός θα περάσει αρκετές ώρες μαζί τους μέσα στην κίνηση. 
Το εσωτερικό του Ford Ka είναι μοντέρνο και ξεχωρίζει με το νεανικό και παιχνιδιάρικο ύφος του. Η μεγάλη σε διαστάσεις κεντρική κονσόλα κερδίζει τις εντυπώσεις τόσο λόγω της διάταξης και του σχήματος των διακοπτών, όσο και της όμορφης επένδυσης. Μοντέρνα σχεδίαση διαθέτουν και οι χειρολαβές των θυρών, ενώ το τμήμα του ταμπλό μπροστά από το συνοδηγό έχει λάβει γωνιώδη σχεδίαση, έτσι ώστε να αφήσει περισσότερο χώρο για τα γόνατά του. 
Στο Opel ADAM, το χρώμα κυριαρχεί, ενώ η σχεδίαση είναι νεανική και τα υλικά σε κερδίζουν. Στο επάνω μέρος του ταμπλό υπάρχει μαλακό πλαστικό κορυφαίας ποιότητας για τα δεδομένα των αυτοκινήτων πόλης, ενώ τα υπόλοιπα είναι σκληρά αλλά με ωραία υφή, καλό μοντάρισμα και προσεγμένο φινίρισμα. Η θέση οδήγησης είναι σωστή και με άψογη περιμετρική ορατότητα, ενώ ούτε η εργονομία έχει κάποια σημαντική ατέλεια. Μόνο οι διακόπτες του κλιματιστικού χρειάζονται λίγη εξοικείωση. 
Μικρότερης έκτασης είναι οι αλλαγές στο θάλαμο των επιβατών του Renault Twingo, σε σχέση με αυτές στο αμάξωμα και περιορίζονται κυρίως στις νέες επενδύσεις του ταμπλό και των καθισμάτων, αλλά και τις περισσότερες εξοπλιστικές επιλογές. 
Από πλευράς κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά νέας υφής που συναντώνται στο ταμπλό και σε επιμέρους επιφάνειες του εσωτερικού, ικανοποιούν με την ποιότητα και τη συναρμογή τους για τα δεδομένα της κατηγορίας. 
Το εσωτερικό του Toyota iQ καταφέρνει να είναι μοντέρνο χρησιμοποιώντας λιτές γραμμές. Φυσικά, τα πρώτα βλέμματα πέφτουν στην τριγωνική κεντρική κονσόλα που δίνει και το φουτουριστικό στοιχείο, ενώ το επίπεδο στη βάση του τιμόνι κερδίζει δικαίως τα βλέμματα. Αναφορικά με την ποιότητα κατασκευής, το φινίρισμα και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί το iQ είναι πολύ ανώτερο του μέσου όρου της κατηγορίας, ενώ σε καλά γενικά επίπεδα κυμαίνεται η εργονομία. Μοναδικό ψεγάδι αποτελεί το γεγονός ότι το ηχοσύστημα είναι αρχικά δύσχρηστο στη χρήση του.

Εμφάνιση: Με νεανική περιβολή 
Τα μοντέλα, που εξετάζουμε, διακρίνονται για τη νεανική τους εμφάνιση και τις κόμπακτ διαστάσεις τους, κάτι που είναι το ζητούμενο, κατά την κίνηση τους εντός της πόλης. Το πιο φρέσκο από την τετράδα, το Opel ADAM είναι διαθέσιμο, όπως και τα υπόλοιπα, σε 3θυρο αμάξωμα αποκλειστικά, το οποίο ξεχωρίζει για τις θελκτικές του καμπύλες. Στο εμπρόσθιο τμήμα διακρίνεται η επιθετική και χαμηλή μάσκα, ενώ εντύπωση προκαλεί και η οροφή, που δείχνει να μην εφάπτεται στο υπόλοιπο αμάξωμα. 
Η σχεδίαση του αμαξώματος του Ford Ka ακολουθεί τη φιλοσοφία κινητικής σχεδίασης (Kinetic Design) της Ford όντας αρκετά μοντέρνο και ελκυστικό για την κατηγορία του. Στο μπροστά μέρος ξεχωρίζουν οι προβολείς, αλλά και ο μεγάλος -βάσει διαστάσεων- τραπεζοειδής αεραγωγός, που τονίζει το δυναμισμό του οχήματος. 
To Renault Twingo συγκριτικά με τον προκάτοχό του έχει αλλαχτεί ριζικά. Η εμπρός μάσκα, πλαισιώνεται από νέα ελλειπτικά φωτιστικά, που εφάπτονται στους στρογγυλούς προβολείς ομίχλης. 
Ο προφυλακτήρας, με τη μεγάλη εισαγωγή, τονίζει το δυναμισμό του σχήματος και διαθέτει νέας σχεδίασης προβολείς ημέρας στο κάτω τμήμα του.  
Όσον αφορά την εξωτερική σχεδίαση του Toyota iQ, το ιαπωνικό μίνι είναι ένα αυτοκίνητο που δεν περνάει απαρατήρητο μιας και διαθέτει ξεχωριστό στιλ, είναι μοντέρνο κι είναι αρεστό σε κάθε ηλικίας κοινό. Ξεχωρίζει το «τετράγωνο» μπροστινό μέρος με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, όπως και το πίσω με τη μεγάλη γυάλινη επιφάνεια. 

Κινητήρες: Σβέλτοι κι οικονομικοί
Αν θέλετε βενζινοκινητήρας να κινεί το Ford Ka σας, τότε η μοναδική επιλογή είναι ο 4κυλινδρος και 8βαλβιδος -γνώριμος και από μοντέλα του Fiat Group- ο οποίος στην περίπτωση του Ka αποδίδει 69 ονομαστικούς ίππους στις 5.500 στροφές. Η λειτουργία είναι αρκετά πολιτισμένη και ο θόρυβος που παράγεται γίνεται αισθητός μετά το μεσαίο φάσμα των στροφών. Στην πόλη, το μηχανικό αυτό σύνολο είναι ελαστικό και σπιρτόζικο, ενώ εκτός πόλεως χαρακτηριστικό του αποτελεί η ευκολία επίτευξης ταχυτήτων της τάξεως των 130-140 χλμ./ώρα. Το κιβώτιο ταχυτήτων των πέντε σχέσεων, τέλος, έχει θετική αίσθηση και σωστή κλιμάκωση.
Στο Opel ADAM, ο 1,2 κινητήρας είναι ατμοσφαιρικός, 16βάλβιδος και αποδίδει 70 ίππους στις 5.600 σ.α.λ. και 115 Nm ροπής στις 4.000 σ.αλ. Εμφανίζει καλή ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, ικανοποιεί με την προθυμία του στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, ενώ και η λειτουργία του είναι πολιτισμένη, με σχετικά περιορισμένα επίπεδα θορύβου. Οι επιδόσεις ωστόσο που προσδίδει στο ADAM, κρίνονται μέτριες, γεγονός που αποδίδεται και στην αραιή διάταξη των 5 σχέσεων. 
Το 16αβάλβιδο μηχανικό σύνολο του 1,2 λτ. απόδοσης 75 ονομαστικών ίππων, που βρίσκεται κάτω από το καπό του Renault Twingo, έχει λάβει κάποιες νέες ρυθμίσεις και παράλληλα με τις μακρύτερες σχέσεις του κιβωτίου 5 σχέσεων, έρχεται για να προσφέρει σημαντικά μειωμένη κατανάλωση καυσίμου (4,5 λτ./100 χλμ.) και εκπομπές CO2 (104 γρ./χλμ.). Από πλευράς λειτουργίας, διακρίνεται για την καλή του ελαστικότητα από χαμηλά, ενώ και ο θόρυβος στη καμπίνα είναι λιγότερο αισθητός σε σχέση με το προ-ανανέωσης μοντέλο. O βενζινοκινητήρας του Toyota iQ, των 1.000 κ.εκ., αποδίδει 68 ίππους και είναι περισσότερο από επαρκής για το μικρό βάρος του αυτοκινήτου, ενώ συνδυάζεται με δύο εξαιρετικά κιβώτια. Αφενός ένα 5άρι χειροκίνητο με ακριβές και γρήγορο κούμπωμα, ενώ το δεύτερο είναι ένα μοντέρνο σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (Multidrive), που έχει λίγο μεγαλύτερη κατανάλωση από το manual (4,9 αντί για 4,3 λ.100 χλμ.). Επίσης, εκπέμπει μόλις 99 γρ./χλμ CO2 γεγονός που το απαλλάσσει από τα τέλη κυκλοφορίας. 

Χώροι: Ικανοποιητικοί, παρά τις mini διαστάσεις
Το Ford Ka θα καλύψει επαρκέστατα τις καθημερινές αστικές μεταφορικές ανάγκες του μέσου χρήστη της κατηγορίας. Στο εμπρός τμήμα ο χώρος για τα κεφάλια είναι αρκετός, όπως και αυτός για τους ώμους, ωστόσο η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας περιορίζει κάπως το χώρο για τα γόνατα, κυρίως του οδηγού. 
Πίσω, η μεταφορά δύο ενηλίκων θα απαιτήσει επίσης παραχωρήσεις, κυρίως στο διαθέσιμο αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Επιπλέον, το μικρό εσωτερικό πλάτος θα αποτρέψει οποιαδήποτε προσπάθεια για τη μεταφορά μεσαίου επιβάτη. Ο χώρος αποσκευών, τέλος, έχει πολύ καλή χωρητικότητα 224 λίτρων, όμως το ψηλό κατώφλι δυσχεραίνει την πρόσβαση.
Ο οδηγός και ο συνοδηγός, στο Opel ADAM, έχουν μπόλικο χώρο στη διάθεσή τους. Στο πίσω κάθισμα όμως δεν ισχύει το ίδιο αφού ο μέσος ενήλικας θα ψάξει παραπάνω χώρο για τα πόδια του. Θήκες υπάρχουν αρκετές, ενώ το πορτμπαγκάζ των 170 λίτρων είναι μεν μικρό, έχει όμως σχήμα χωρίς προεξοχές και τελικά θα χωρέσει λίγα περισσότερα πράγματα από όσα αρχικά φαίνεται.
Το εσωτερικό του Renault Twingo είναι ευρύχωρο για 4 επιβάτες (διαμόρφωση 2+2 θέσεων), με τον πίσω χώρο να προσφέρει αρκετό πλάτος και αέρα για τα γόνατα των δύο επιβατών. Ανάλογα με τη θέση των πίσω συρόμενων καθισμάτων, η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ μπορεί να διαμορφωθεί από τα 165 έως τα 959 λίτρα και να μεταφέρει πολλά περισσότερα από αυτά ενός συνηθισμένου μίνι.
Ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα του λιγότερο από τριών μέτρων μήκους Toyota iQ, είναι η δυνατότητα μεταφοράς έως και τεσσάρων επιβατών. Χαρακτηριστικό του μάλιστα είναι ότι το κάθισμα του συνοδηγού είναι τοποθετημένο πιο μπροστά από αυτό του οδηγού, με αποτέλεσμα πίσω να κάθεται με άνεση ένας ενήλικας. 
Ωστόσο, ο τέταρτος (πίσω από τον οδηγό) θα πρέπει να είναι παιδί. Τέλος, αναφορικά με τον χώρο των αποσκευών αυτός είναι οριακός αφού με χωρητικότητα 32 λίτρα χωράει απλά ένα χαρτοφύλακα και τη θήκη του laptop. Φυσικά, τα δεδομένα αλλάζουν με το πέσιμο των πλατών των καθισμάτων.

Οδική συμπεριφορά: Σπορτίφ συμπεριφορά
Στην ευθεία, το Ford Ka είναι σταθερό και ευθύβολο ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, ένα χαρακτηριστικό που δε μας έχουν συνηθίσει τα αυτοκίνητα πόλης. Στις στροφές μιας επαρχιακής διαδρομής εμφανίζει μικρές κλίσεις, ενώ παράλληλα εμφανίζεται ουδέτερο ακόμη και σε συνθήκες έντονης πίεσης. Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση διακρίνεται για την αμεσότητά του στις εντολές του οδηγού, όντας σχετικά ελαφρύ.
Στην πόλη, οι μικρές του διαστάσεις και το γρήγορο τιμόνι εκτιμώνται ιδιαίτερα σε επιτόπιους ελιγμούς, όπως και στο παρκάρισμα. Στον τομέα της άνεσης, παρά τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, το Ka δεν προβληματίζει κατά το πέρασμα των ανωμαλιών. Τα φρένα, τέλος, είναι πολύ καλά σε απόδοση.
Οδηγώντας το Opel ADAM, διαπιστώνεις ότι είναι αρκετά σπορτιφ! Πατάει πάνω σε μια πιο κοντή εκδοχή της πλατφόρμας του Opel Corsa, με την ανάρτησή του να διαθέτει την κλασσική αρχιτεκτονική της κατηγορίας. Χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου αποτελεί το αυξημένο του πλάτος (1.720 χλστ.) και τα αντίστοιχα πλατιά μετατρόχια (1.472 χλστ. μπροστά και 1.464 χλστ. πίσω), στοιχεία που συμβάλλουν στη σταθερότητα στο δρόμο και στην ουδετερότητα του συνόλου στις στροφές. To ADAM, τα πάει πολύ καλά στην πόλη, μιας και είναι ευκολοδήγητο, με όχι τόσο καλή ορατότητα προς τα πίσω, λόγω του μικρού παρμπρίζ. 
Στο δρόμο το Renault Twingo, αποπνέει στιβαρότητα, όντας σταθερό ακόμη και σε ρυθμούς που δεν ταιριάζουν (από πλευράς φιλοσοφίας) με τον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στις στροφές, μπαίνει με βαθιά πατημένο το πεντάλ του γκαζιού, αφού τόσο η ρύθμιση της ανάρτησης, όσο και τα φαρδιά μετατρόχια εξασφαλίζουν πολύ καλό «πάτημα». Το τιμόνι από την πλευρά του έχει καλή αμεσότητα στις εντολές του οδηγού, όμως η πληροφόρηση θα μπορούσε να ήταν καλύτερη. Σε καλά επίπεδα τέλος βρίσκεται και η άνεση, με την πίσω ανάρτηση να εμφανίζει μόνο κάποιες ελαφρές ξερές αντιδράσεις κατά το πέρασμα από ανωμαλίες. Καλή επίσης είναι και η απόδοση των φρένων. 
Το Toyota iQ εντυπωσιάζει με δύο πράγματα στο δρόμο: την ευελιξία του και το ότι «πατάει» σαν μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Ο κύκλος στροφής του είναι μόλις 3,9 μέτρα που σημαίνει ότι μπορείτε με δύο κινήσεις να κάνετε επιτόπιο ελιγμό σε φάρδος δρόμου μίας λωρίδας, ενώ υπό πίεση εμφανίζεται ουδέτερο και σίγουρο. 
Η ανάρτησή του είναι σωστά ρυθμισμένη επιτρέποντας λογικές και όχι ενοχλητικές κλίσεις στο αμάξωμα, καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση είναι το σύστημα διεύθυνσης, ενώ καλά αποδεικνύονται και τα φρένα. Στον αυτοκινητόδρομο από την άλλη το μίνι της ιαπωνικής φίρμας παρουσιάζεται αρκούντως σταθερό και με καλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Μοναδικοί περιορισμοί τίθενται από το κοντό μεταξόνιο, το οποίο στις μεγάλες ταχύτητες προσδίδει στο αμάξωμα, υπό συνθήκες, λίγο νευρικότητα, δίχως όμως να προβληματίζει ιδιαίτερα τον οδηγό.

Συμπέρασμα
To Ford Ka, με την νεανική εμφάνιση, την ευχάριστη οδική συμπεριφορά και την ευελιξία του, αποτελεί μία αξιόλογη πρόταση στην κατηγορία των μίνι.

Αν μη τι άλλο το φρέσκο Opel Adam σε κερδίζει με την ριζοσπαστική του σχεδίαση. Διαθέτει έντονο ταμπεραμέντο κι οδική συμπεριφορά τέτοια που δεν περνάει απαρατήρητο, τόσο με τις οδηγικές αρετές του, όσο και με την εμφάνιση του. 

Το Renault Twingo κι αυτό με την σειρά του, 
έχει κερδίσει το νεανικό αγοραστικό κοινό. Πέρα από την όμορφη σχεδίαση του, διαθέτει και πλούσιο εξοπλισμό που σίγουρα δελεάζει πολύ τον υποψήφιο αγοραστή. 

Εξίσου νεανική και πρωτοποριακή σχεδίαση διαθέτει και το Toyota iQ. Το iQ, είναι μια ειδική περίπτωση αυτοκινήτου, μιας και ξεχωρίζει με την ποιότητα κατασκευής, το lifestyle που πρεσβεύει, αλλά και για την οικονομία και την ευρυχωρία για τους επιβάτες. 

200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD  KA
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για OPEL  ADAM
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για RENAULT  TWINGO (NEO)
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για TOYOTA  iQ
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)