• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τι αλλάζει με τις νέες μετρήσεις για τους ρύπους;

Νέες μετρήσεις ρύπων: Νέα ή φιμωμένα μοτέρ;

Διαβάστηκε από 4139 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/7/2018
 

Νέα όρια ρύπων: Νέα ή απλά «φιμωμένα» μοτέρ; Τι διαλέγουμε σε αυτόν τον αχταρμά ιπποδυνάμεων και ρύπων;

Leon Cupra με 300 ή 290 άλογα; Golf R με 310 ή 300; Και έρχονται κι άλλες μειώσεις για χάρη των νέων μετρήσεων που θέλουν χαμηλότερους ρύπους και κατανάλωση. Τι κάνεις; Αγοράζεις τώρα τα πολλά άλογα ή περιμένεις τους χαμηλούς ρύπους;

Αν τα αυτοκίνητα τα αγοράζαμε με το κιλό, ή με τον ίππο, η απάντηση θα ήταν απλή. Αγοράζεις τώρα, και όσο προλαβαίνεις. Τα μοτέρ είναι ακόμη «ανοιχτά» αφού μετρήθηκαν με το προηγούμενο σύστημα που ουσιαστικά βάζει το μοτέρ στον «πάγκο» και μετράει σε τεχνητές συνθήκες. Πράγμα που σημαίνει πως φόρτωνες άλογα και απλά έκοβες το μοτέρ στο φάσμα στροφών που μετρούνται οι ρύποι. Όμως ακριβώς εξαιτίας του σκανδάλου dieselgate, ο τρόπος μέτρησης άλλαξε και πλέον τα αυτοκίνητα μετριούνται σε πραγματικές συνθήκες. Οι μετρήσεις τώρα, με το WLTP, είναι πιο δύσκολες από ποτέ.

Όμως οι κατασκευαστές έχουν μέχρι το τέλος του 2019 για να προσαρμοστούν πλήρως. Αυτό κάνει την αγορά έναν αχταρμά. Σε μετρήσεις ανεξάρτητης αρχής στη Μ. Βρετανία, μοντέλα βρέθηκαν με ρύπους χαμηλότερους από ποτέ (και από κάθε πιθανό όριο), και άλλα με ρύπους 60 φορές υψηλότερους. Αν και η έρευνα επικεντρώθηκε στο ντίζελ, δείχνει ότι οι κατασκευαστές έχουν αρχίσει να προσαρμόζουν τα μοτέρ τους ώστε να «πιάσουν» το νέο Euro, ενώ άλλοι περιμένουν μέχρι τη λήξη της παράτασης στο τέλος του 2019.

Έτσι μοντέλα όπως η Mercedes CLS παράγουν μόλις 15 γρ. οξειδίων του αζώτου, εμφανώς προσαρμοσμένα στα νέα όρια και το νέο τρόπο μέτρησης, ενώ άλλα εκπέμπουν στον ίδιο κύκλο 890 γρ., σχεδόν 60 φορές περισσότερο. Γιατί απλά στα συγκεκριμένα μοντέλα δεν έχουν κάνει ακόμη αλλαγές.

Οι αλλαγές όμως έρχονται και θα είναι δραστικές. Πολλά αυτοκίνητα θα βρεθούν με νέα μοτέρ που δεν θα δυσκολεύονται, όμως αρκετά θα βρεθούν με ευνουχισμένες αποδόσεις απλά για να πιάσουν τα νούμερα. Μπορεί στα 300 άλογα η διαφορά των 10 ίππων να μην είναι μεγάλη, όμως σε πιο «απλά» μοντέλα, η απόδοση, και κυρίως ο τρόπος που τα άλογα βγαίνουν στον δρόμο, θα είναι σημαντικά διαφορετικά.

Φυσικά πολλοί πρόθυμοι βελτιωτές θα βρουν τρόπο να «ανοίγουν» τα «κλειστά» μοτέρ, με κάποιο κόστος. Είναι όμως αυτό λύση;

Τι κάνουμε λοιπόν;  Αγοράζουμε τώρα κι όσο προλάβουμε το «παλιό» γρήγορο αλλά ρυπογόνο; Ή περιμένουμε το νέο γιατί είναι καινούργιο, αλλά και γιατί δεν ρυπαίνει; Και μετά; Το «ξεκλειδώνουμε» με βελτίωση; Ή απλά δεχόμαστε τη νέα τάξη πραγμάτων; Τι λέτε;

 
Σχολιάστε την είδηση 3 σχόλια

Νέο Opel Corsa: Όλα όσα ξέρουμε πριν την αποκάλυψη

Nέα Toyota Corolla VS Hyundai i30 VS Opel Astra

Δοκιμή: Hyundai i30 Fastback N

Νέο Micra με 117 άλογα vs ανταγωνισμός

Η κίνηση στους δρόμους

Παλικάρι τα βάζει με δύο κλέφτες!

Δοκιμή: Νέα Toyota Corolla Hybrid

Οδηγήσαμε το Dacia Duster Pick-Up

Video: Nέο Opel Corsa GSi

Η Ford ο μεγάλος χορηγός της TRIMORE-XTERRA Greece

Μάρκες που δεν φτιάχνουν αυτοκίνητα: Γίνεται;

Τα 5 μικρομεσαία με τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών

6 σημεία ελέγχου του πέλματος

Βάλε αγωνιστικό κάθισμα!

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

MITSUBISHI: Ατοκο χρηματοδοτικό: 0% επιτόκιο,100 ευρώ/μήνα

NISSAN: Qashqai το απόλυτο SUV από 20.490€

CITROEN: Νέο C5 Aircross με 130PS από 22.550€

PEUGEOT: Nέο Peugeot 508 από 29.900€

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

MICHELIN: Επιδόσεις που φτιάχτηκαν για να διαρκούν

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 15.245€

Ψηφίστε και κερδίστε 4 μοτοσυκλέτες

περισσότερα »