9 φωτογραφίες »

Παρόλο το καμουφλάζ, είναι εύκολο να αναγνωρίσει κανείς το χαμηλό εμπρός μέρος, το σχετικά επίπεδο καπό και το επίσης χαμηλό ύψος. Σκεφτείτε ότι το αυτοκίνητο που γνωρίσαμε είχε ζάντες διαμέτρου 23 ιντσών.

Οδηγούμε: Νέα Jaguar I-Pace

3.920 Επισκέψεις στο άρθρο (26/2/2018)

Από το ερχόμενο καλοκαίρι θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη η πρώτη ηλεκτρική Jaguar, την οποία εμείς γνωρίσαμε ήδη από κοντά. Ο πρώτος αντίπαλος ο οποίος θα πονοκεφαλιάσει είναι αναμφίβολα η Tesla.

Πλέον δύσκολα θα βρίσκεται κάποιος κατασκευαστής ο οποίος δε θα είναι στην… πρίζα! Η Jaguar είναι σίγουρα ένας από αυτούς καθώς είναι έτοιμη να ρίξει στην αγορά το νέο της «χαρτί», την I-Pace. Πρόκειται για το αυτοκίνητο που είχε κάνει την πρεμιέρα του ως πρωτότυπο στα τέλη του 2016 κι αφού ολοκλήρωσε μια πορεία εξέλιξης και ταυτόχρονης παρουσίας σε πολλά motor shows ανά τον κόσμο, μοιάζει πια έτοιμη να μπει κανονικά στην αγορά. Αυτό έχει προγραμματιστεί να γίνει προς το καλοκαίρι του 2018. 

Το πίσω άκρο είναι μυώδες και δυναμικό. Η οροφή καταλήγει σε ένα είδους μικρό σπόιλερ πάνω από το πίσω παρμπρίζ.

Το πίσω άκρο είναι μυώδες και δυναμικό. Η οροφή καταλήγει σε ένα είδους μικρό σπόιλερ πάνω από το πίσω παρμπρίζ.


Αρκετό καιρό πριν όμως, εμείς έχουμε τη δυνατότητα να βρεθούμε στο δεξί κάθισμα της I-Pace, και να πάρουμε μια καλή πρώτη γεύση για το crossover της νέας εποχής. Κι ας πρόκειται για προπαραγωγής οχήματα. Η I-Pace είναι ένα ουσιαστικά χάτσμπακ μοντέλο με μεγάλη πέμπτη πόρτα και μήκος στα 4,68 μέτρα. 

Ο Ιάν Κάλλουμ, αρχισχεδιαστής της Jaguar έχει δηλώσει ότι κανένα πρότζεκτ δεν τον έχει ενθουσιάσει ποτέ τόσο όσο η I-Pace. To αποτέλεσμα δείχνει ακριβώς αυτό το μεράκι με το οποίο έγινε η σχεδίαση.

Ο Ιάν Κάλλουμ, αρχισχεδιαστής της Jaguar έχει δηλώσει ότι κανένα πρότζεκτ δεν τον έχει ενθουσιάσει ποτέ τόσο όσο η I-Pace. To αποτέλεσμα δείχνει ακριβώς αυτό το μεράκι με το οποίο έγινε η σχεδίαση.


Σχεδιαστικά η Jaguar έχει πάρει εδώ και καιρό της αποφάσεις της. Κι αν η εξέλιξη συνεχίζεται σε άλλους τομείς, το θέμα του ντιζάιν φαίνεται ότι έχει λυθεί από την πρώτη στιγμή. Οι αλλαγές από το πρωτότυπο έως το τελικό μοντέλο παραγωγής θα είναι ελάχιστες, αν όχι ανύπαρκτες. Αυτό δεν εμποδίζει βέβαια την εταιρεία να μην αποκαλύπτει πλήρως την εικόνα του νέου μοντέλου της. Βαρύ καμουφλάζ λοιπόν για τα οχήματα της γνωριμίας μας, αλλά η ταυτότητα είναι εμφανής: Το εμπρός μέρος είναι συγκρατημένο αρκετά χαμηλά, το καπό είναι επίσης ιδιαίτερα επίπεδο ενώ η οροφή όσο η γραμμή της πηγαίνει προς τα πίσω αποκτά ολοένα και περισσότερα κουπέ στοιχεία. Λεπτά, οριζόντια φώτα τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος, όσο κι αν δεν τα έχουμε δει ακόμη σε τελική μορφή, είναι αναμενόμενο ότι θα διατηρούν σχεδιαστικό δεσμό τόσο με τα crossover όσο όμως και με τα πιο σπορ, δίθυρα μοντέλα της φίρμας. 

Mετά την πρεμιέρα στα τέλη του 2016 στο Λος ¶ντζελες, η I-Pace επέστρεψε στην πόλη της δυτικής ακτής των ΗΠΑ το 2017 (φωτ.), ενώ έκανε δημόσιες βόλτες και σε άλλες πόλεις, μεταξύ άλλων και στο Λονδίνο φυσικά.

Mετά την πρεμιέρα στα τέλη του 2016 στο Λος ¶ντζελες, η I-Pace επέστρεψε στην πόλη της δυτικής ακτής των ΗΠΑ το 2017 (φωτ.), ενώ έκανε δημόσιες βόλτες και σε άλλες πόλεις, μεταξύ άλλων και στο Λονδίνο φυσικά.


Πέπλο μυστηρίου, στο πλαίσιο της δοκιμής τουλάχιστον, κάλυπτε και το εσωτερικό. Το κόκπιτ παρέμεινε μακριά από οποιοδήποτε αδιάκριτο βλέμμα, συμπεριλαμβανομένου του δικού μας. Οι φωτογραφίες πάντως που έχουν ήδη δημοσιευτεί αλλά και η εικόνα που σχηματίσαμε ακόμα και υπό τις συνθήκες μυστικότητας στη διάρκεια της επαφής με το όχημα, μας επιτρέπουν να φανταστούμε το εσωτερικό της I-Pace με δύο βασικά στοιχεία: μια μίνιμαλ, κομψή αισθητική και δύο μεγάλες οθόνες αφής να αναλαμβάνουν τη λειτουργικότητα αλλά και να επηρεάζουν αναγκαστικά και τη στιλιστική διαμόρφωση του χώρου. 

Μίνιμαλ εσωτερικό: η λειτουργικότητα αλλά και η εμφάνιση στηρίζονται στην παρουσία μεγάλων μόνιτορ. Το κόκπιτ εδώ είναι το πρωτότυπο ακόμη, αλλά δεν αναμένεται να αλλάξει πολύ.

Μίνιμαλ εσωτερικό: η λειτουργικότητα αλλά και η εμφάνιση στηρίζονται στην παρουσία μεγάλων μόνιτορ. Το κόκπιτ εδώ είναι το πρωτότυπο ακόμη, αλλά δεν αναμένεται να αλλάξει πολύ.


Μπορούμε να αναφέρουμε άλλα στοιχεία όμως σχετικά με το εσωτερικό. Η θέση οδήγησης βρίσκεται πιο χαμηλά από ότι θα περίμενε κανείς από ένα SUV ή crossover ενώ γενικά η καμπίνα δείχνει πολύ αεράτη και ευρύχωρη ακόμα και στο πίσω κάθισμα. Είναι σαφές ότι η τεχνική βάση που έχει διαλέξει η Jaguar για το μοντέλο αυτό, έχει πολύ συγκρατημένες απαιτήσεις χώρων μέσα στην πλατφόρμα. 

Η πέμπτη πόρτα ευνοεί την πρακτικότητα σε καθημερινή χρήση. Πίσω από το μεγάλο άνοιγμα θα χωράνε αποσκευές συνολικού όγκου 530 λίτρων.

Η πέμπτη πόρτα ευνοεί την πρακτικότητα σε καθημερινή χρήση. Πίσω από το μεγάλο άνοιγμα θα χωράνε αποσκευές συνολικού όγκου 530 λίτρων.


Ας περάσουμε στο τεχνικό σκέλος τώρα: Το σύστημα αποτελείται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν στον εμπρός κι έναν στον πίσω άξονα με 147 kW (200 ίππους) ο καθένας. Η δε ροπή, συνδυαστικά, βρίσκεται στα 700 Nm. H ενέργεια που συγκεντρώνει η μπαταρία είναι αρκετά μεγάλη: 90 kWh. Η δε θέση των συσσωρευτών είναι στο δάπεδο για να εξοικονομείται χώρος, αλλά και, όπως ξέρουμε κι από άλλες τέτοιες περιπτώσεις, για να συγκρατείται και το κέντρο βάρους χαμηλά. Η Jaguar ασχολήθηκε ιδιαίτερα και με τη διαμόρφωση της ίδιας της μπαταρίας και υιοθέτησε συστοιχίες με κυψέλες πολύ λεπτές. Η αυτονομία πάντως που υπόσχεται δε δείχνει να υποχρεώνεται σε κάποια ιδιαίτερη θυσία, αφού τα πρώτα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας αναφέρουν μια ρεαλιστική ακτίνα δράσης 500 χιλιομέτρων. Αν αυτό επαληθευθεί τότε θα πρόκειται για μια πολύ ανταγωνιστική τιμή για τα δεδομένα της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων και δη των premium. 

Η πέμπτη πόρτα ευνοεί την πρακτικότητα σε καθημερινή χρήση. Πίσω από το μεγάλο άνοιγμα θα χωράνε αποσκευές συνολικού όγκου 530 λίτρων.

Η πέμπτη πόρτα ευνοεί την πρακτικότητα σε καθημερινή χρήση. Πίσω από το μεγάλο άνοιγμα θα χωράνε αποσκευές συνολικού όγκου 530 λίτρων.


Tι μπορεί να καταλάβει κανείς από όλα αυτά τα στοιχεία μέχρι τώρα; Το αυτοκίνητο αυτό φιλοδοξεί να ασκήσει πίεση σε πολλούς ανταγωνιστές του και να στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω στη Jaguar, όχι μόνο με αφορμή ένα ωραίο αμάξωμα και μια καλή οδική συμπεριφορά, αλλά να το κάνει αυτό ακόμα και όταν το αντικείμενο της συζήτησης είναι τα ηλεκτρικά οχήματα. Η πρώτη που πρέπει να ανησυχεί φαίνεται ότι είναι η Tesla, γιατί η ιδέα της I-Pace προσεγγίζει πολύ τη φιλοσοφία της αμερικανικής φίρμας αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων. 

Ώρα και για λίγη δράση όμως. Κατά την πρώτη συνοδήγησή μας με το αυτοκίνητο, στα βαριά χιονισμένα Midlands της Αγγλίας το πρώτο που μας τράβηξε την προσοχή ήταν κάτι που έλειπε: ο θόρυβος. Το αυτοκίνητο είναι απόλυτα ήσυχο, ειδικά στο εσωτερικό. Στα πηδάλια είναι ο Τζέιμς Μάθιους, άνθρωπος της Jaguar ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά τόσο τη διαδρομή όσο και το αυτοκίνητο, γεγονός που του επιτρέπει να κινείται πολύ σβέλτα. Η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή και έρχεται εντελώς αβίαστα. Δεν είναι όλα τέλεια βέβαια. Η αερανάρτηση δείχνει να χρειάζεται ακόμη λίγο ραφινάρισμα, ειδικά αν σκεφτούμε ότι το αυτοκίνητο πατάει πάνω σε ζάντες 23 ιντσών. 

Το λανσάρισμα όπως προαναφέραμε θα γίνει το καλοκαίρι που μας έρχεται. Στο ζήτημα της αγοράς, στο εξωτερικό περιμένουν ένα σημείο εκκίνησης εκεί στα 75.000 ευρώ. Κι αυτό είναι ακόμα στοιχεία που φέρνει τη νέα «ηλεκτρισμένη» Jaguar ακόμα πιο κοντά στην Tesla. 

Η άποψή μας
Αυτό το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα να ξυπνήσει μέσα σου την έντονη επιθυμία να το αποκτήσεις. Ίσως είναι από τις λίγες φορές που ισχύει τόσο για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η Jaguar I-Pace έχει ένα πολύ ευχάριστο φορμάτ και μέγεθος, έχει στιλ, δύναμη αλλά και χώρους. 

Μας άρεσε/Δε μας άρεσε
Σωστές αναλογίες στο αμάξωμα και φίνες λεπτομέρειες σε διάφορα σημεία: το ντιζάιν δείχνει πραγματικά αρχοντικό. Σίγουρα δε θα είναι ένα από τα πιο προσιτά αυτοκίνητα στην αγορά, ενώ κι αυτό θα πρέπει να αντιμετωπίσει γενικότερα ζητήματα, όπως την έλλειψη ευρείας υποδομής σε πολλές χώρες.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 
ηλεκτρικός 2x147 kW, στον εμπρός και τον πίσω άξονα αντίστοιχα 
Mπαταρία 90 kWh 
Iσχύς 400 ίπποι 
Ροπή 700 Nm
0-98 χλμ./ώρα 4 δλ. 
Μήκος 4.680 χλστ.
Χώρος αποσκευών 530 λτ. 
Αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0,29

SPRING SEAT
OPEL