ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οι Ευρωπαίοι θέλουν κουμπιά και όχι οθόνες σύμφωνα με την VW

1.739 Επισκέψεις στο άρθρο (29/5/2025)
Οι Ευρωπαίοι θέλουν κουμπιά και όχι οθόνες σύμφωνα με την VW
2 Φωτογραφίες »

Επιστροφή στα απτά χειριστήρια, τέλος στην ταλαιπωρία των μενού.
Οι Ευρωπαίοι προτιμούν στα κουμπιά την αίσθηση και τον ξεκάθαρο έλεγχο.
Kάθε νέο μοντέλο θα έχει φυσικά κουμπιά για τα βασικά.
Η επιστροφή στα φυσικά χειριστήρια θα αυξήσει το κόστος.

autotriti team

Επιστροφή στα απτά χειριστήρια, τέλος στην ταλαιπωρία των μενού

Τα τελευταία χρόνια, οι οθόνες αφής μπήκαν για τα καλά στις καμπίνες των αυτοκινήτων, πολλές φορές μάλιστα αντικαθιστώντας εντελώς κουμπιά και διακόπτες. Η μόδα του ψηφιακού μινιμαλισμού έγινε σχεδόν κανόνας, ειδικά στα μοντέλα της Volkswagen. Όμως τώρα, η ίδια η VW παραδέχεται πως ήταν λάθος.

Οι Ευρωπαίοι προτιμούν στα κουμπιά την αίσθηση και τον ξεκάθαρο έλεγχο

Σύμφωνα με δηλώσεις του Ralf Brandstätter, επικεφαλής της VW στην Κίνα, οι Ευρωπαίοι οδηγοί προτιμούν την κλασσική εμπειρία. Δηλαδή φυσικούς διακόπτες, χειριστήρια με αίσθηση και ξεκάθαρο έλεγχο. «Οι Ευρωπαίοι θέλουν κουμπιά», είπε ξεκάθαρα και μάλλον δεν έχει άδικο, ειδικά αν σκεφτούμε οτι ο μέσος όρος ηλικίας φτάνει τα 56 έτη. Αντίθετα, στην Κίνα, όπου ο μέσος οδηγός είναι κάτω των 35, κυριαρχεί το “smart cockpit”: φωνητικές εντολές, ταμπλό-οθόνη και τεχνητή νοημοσύνη παντού.


Οι Ευρωπαίοι θέλουν κουμπιά και η VW τους άκουσε | autotriti.gr
2 Φωτογραφίες »

Οι Ευρωπαίοι θέλουν κουμπιά και η VW τους άκουσε | autotriti.gr

Kάθε νέο μοντέλο θα έχει φυσικά κουμπιά για τα βασικά

Η VW όμως φαίνεται αποφασισμένη να διορθώσει την πορεία της. Ο Andreas Mindt, επικεφαλής σχεδίασης, ήταν κατηγορηματικός: «Δεν θα ξανακάνουμε αυτό το λάθος. Είναι αυτοκίνητο. Όχι τηλέφωνο». Από εδώ και πέρα, κάθε νέο μοντέλο – ξεκινώντας από το ID.2all – θα έχει πέντε βασικά φυσικά κουμπιά: ένταση ήχου, θέρμανση οδηγού-συνοδηγού, ανεμιστήρας και αλάρμ. Τα πρώτα βήματα έγιναν ήδη. Τα ανανεωμένα Golf GTI και Golf R έχουν ξανά κουμπιά στο τιμόνι – αντί για τα εκνευριστικά touch panels που μας έβαζαν να… μαντεύουμε κάθε φορά. Μια μικρή αλλά σημαντική νίκη για όσους νοσταλγούν την αίσθηση του “κλικ”.

Η επιστροφή στα φυσικά χειριστήρια θα αυξήσει το κόστος

Φυσικά, η επιστροφή στα φυσικά χειριστήρια δεν έρχεται χωρίς κόστος. Περισσότερα εξαρτήματα, πιο πολύπλοκη συναρμολόγηση – άρα και υψηλότερη τιμή. Όμως για πολλούς, αυτή η διαφορά τιμής αξίζει. Γιατί ένα κουμπί που δουλεύει πάντα, χωρίς καθυστέρηση ή λάθος πάτημα, είναι κάτι που δύσκολα αντικαθίσταται από μια οθόνη. Η αλλαγή σχεδιαστικής φιλοσοφίας δεν θα μείνει μόνο στη Volkswagen. Όπως πάντα, ό,τι αλλάζει στην VW επηρεάζει και τις Skoda, SEAT, κ.ά., αφού μοιράζονται κοινές πλατφόρμες και τεχνολογίες. Άρα, αν είσαι φίλος του απλού και λειτουργικού ταμπλό, μάλλον έρχονται καλές μέρες. Η VW άκουσε (επιτέλους) τους οδηγούς της Ευρώπης και φέρνει πίσω κάτι που ποτέ δεν έπρεπε να φύγει: την απλότητα. Τα κουμπιά δεν είναι… αναχρονισμός. Είναι εργαλείο. Και, ναι, η τεχνολογία είναι σημαντική, αλλά στο τέλος της ημέρας, θες να χαμηλώσεις τη μουσική ή να βάλεις το air-condition σε λειτουργία με ένα άγγιγμα, όχι με τρία scroll και ένα tap.
 

ford
ford
MG