Η εκρηκτική άνοδος οφείλεται κυρίως στη BYD, τη MG και τις Omoda Jaecoo.
Κυριαρχία στα SUV – To BYD Seal U ξεπέρασε το VW Tiguan.
Προς το παρόν πίσω στα μικρότερα μοντέλα – αλλά έρχεται αντεπίθεση.
Plug-in hybrids και υβριδικά: Το «όπλο» της Κίνας απέναντι στους δασμούς.
Ευρωπαϊκή εξάπλωση με «βάση» το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νορβηγία.
Η εκρηκτική άνοδος οφείλεται κυρίως στη BYD, τη MG και τις Omoda Jaecoo
Οι κινεζικές μάρκες έγραψαν ιστορία τον Σεπτέμβριο, κατακτώντας ποσοστό 7,4% της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, υπερδιπλάσιο από το 3,3% που είχαν την ίδια περίοδο πέρυσι. Η εκρηκτική άνοδος οφείλεται κυρίως στη BYD, τη MG και τις Omoda/Jaecoo της Chery, οι οποίες εκμεταλλεύτηκαν την τεχνολογική τους υπεροχή στα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης – και το γεγονός ότι τα ευρωπαϊκά εργοστάσια ακόμα «τρέχουν» να προσαρμοστούν.
Κυριαρχία στα SUV – To BYD Seal U ξεπέρασε το VW Tiguan
Τα SUV αποτέλεσαν τη «μαγιά» της επιτυχίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce, σχεδόν 1 στα 5 μεσαία SUV που πωλήθηκαν τον Σεπτέμβριο στην Ευρώπη ήταν κινεζικό. Το BYD Seal U, το plug-in hybrid SUV, αναδείχθηκε το Νο1 σε πωλήσεις PHEV της Ευρώπης, ξεπερνώντας το Volkswagen Tiguan, με 11.115 ταξινομήσεις τον μήνα και 50.141 στο εννιάμηνο. Μαζί τα BYD Sealion 7 και Xpeng G6 ανέβασαν τη συνολική κινεζική διείσδυση στα μεσαία SUV στο 13,9%, ενώ τα MG HS, Jaecoo 7 και Omoda 5 έφεραν το μερίδιο στο 13,2% μόνο για τον Σεπτέμβριο.
Προς το παρόν πίσω στα μικρότερα μοντέλα – αλλά έρχεται αντεπίθεση
Στην κατηγορία των μικρών SUV και αυτοκινήτων πόλης, οι Κινέζοι υπολείπονται ακόμη, καθώς εστιάζουν κυρίως σε κατηγορίες όπου έχουν ήδη εμπειρία από την εγχώρια αγορά. Παρόλα αυτά, το MG ZS παραμένει πρωταθλητής των κινεζικών πωλήσεων στα μικρά SUV με σχεδόν 95.000 μονάδες, ενώ το BYD Atto 2 και το ηλεκτρικό πόλης Dolphin Surf αναμένεται να αυξήσουν σημαντικά τη διείσδυση το 2026. Το μερίδιο των Κινέζων στα μικρά αυτοκίνητα ήταν 4%, με το MG3 να ηγείται, αλλά οι αριθμοί αυτοί θεωρούνται «ησυχία πριν την καταιγίδα».
Plug-in hybrids και υβριδικά: Το «όπλο» της Κίνας απέναντι στους δασμούς
Η στρατηγική των plug-in hybrid μοντέλων αποδίδει εντυπωσιακά: οι Κινέζοι κατέκτησαν το 20% των PHEV πωλήσεων στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο και 11,9% στο εννιάμηνο. Το Jaecoo 7 ήταν το Νο3 PHEV της Ευρώπης, μόλις 27 ταξινομήσεις πίσω από το Tiguan, ενώ το MG eHS πλασαρίστηκε στην 8η θέση.
Top - 10 Κινέζικων μοντέλων τους πρώτους 9 μήνες του 2025
Μοντέλο
Πωλήσεις
MG ZS
94,966
BYD Seal U
55,504
MG HS
54,851
MG 3
45,413
Jaecoo 7
35,931
Omoda 5
29,597
MG 4
20,535
Polestar 4
17,320
BYD Sealion 7
14,880
BYD Seal
14,365
Παράλληλα, και στα απλά υβριδικά, η MG σημείωσε θεαματική άνοδο, με το κινεζικό μερίδιο να εκτοξεύεται στο 11,6% από μόλις 3,3% πέρυσι. Το MG ZS max Hybrid ήταν το τέταρτο πιο δημοφιλές υβριδικό SUV της Ευρώπης, πίσω μόνο από τα μοντέλα της Toyota. Στον τομέα των καθαρά ηλεκτρικών, οι δασμοί της Ε.Ε. –που φθάνουν έως και 45,3% ανάλογα με την εταιρεία– έχουν επιβραδύνει τη δυναμική. Παρ’ όλα αυτά, τα κινεζικά EVs κράτησαν 11,3% μερίδιο στις πωλήσεις Σεπτεμβρίου.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Ευρωπαϊκή εξάπλωση με «βάση» το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νορβηγία
Η μεγαλύτερη διείσδυση κινεζικών αυτοκινήτων σημειώνεται εκτός Ε.Ε.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι Κινέζοι άγγιξαν το 13,2% μερίδιο αγοράς, ξεπερνώντας τις κορεατικές μάρκες και φτάνοντας κοντά στα ιαπωνικά επίπεδα (14,9%). Εκεί, η BYD δήλωσε πως το Ηνωμένο Βασίλειο είναι πλέον η μεγαλύτερη αγορά της εκτός Κίνας.
Στη Νορβηγία, το μερίδιο έφτασε στο 12,8%, κυρίως χάρη σε BYD, MG, Polestar και Xpeng, ενώ Ισπανία (9,8%) και Ιταλία (8,4%) ακολουθούν με ταχύτερη ανάπτυξη από τον μέσο όρο της Ευρώπης. Αντίθετα, η Γερμανία παραμένει πιο επιφυλακτική με μόλις 2,9%, όπως και η Γαλλία με 3,7%.
Συμπέρασμα: Η «έφοδος» μόλις ξεκίνησε
Η Κίνα μπήκε στην ευρωπαϊκή αγορά όχι ως «φθηνή εναλλακτική», αλλά με τεχνολογικά ώριμα, πλήρως εξηλεκτρισμένα μοντέλα που χτυπούν ευθέως τη μεσαία και ανώτερη κατηγορία. Όπως σημειώνει ο αναλυτής Andrew Bergbaum της AlixPartners: «Οι Ιάπωνες ξεκίνησαν από τα φθηνά μοντέλα και μετά ανέβηκαν. Οι Κορεάτες το ίδιο. Οι Κινέζοι μπήκαν ταυτόχρονα στο value και στο volume». Αν συνεχίσουν έτσι, ο Σεπτέμβριος του 2025 θα θεωρείται μόνο η αρχή της νέας εποχής κινεζικής κυριαρχίας στην ευρωπαϊκή αγορά.