Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οι Κινέζοι διπλασίασαν μέσα σε 1 χρόνο το μερίδιό τους στην Ευρώπη

(4/11/2025)
Οι Κινέζοι διπλασίασαν μέσα σε 1 χρόνο το μερίδιό τους στην Ευρώπη
2 Φωτογραφίες »

Η εκρηκτική άνοδος οφείλεται κυρίως στη BYD, τη MG και τις Omoda Jaecoo.
Κυριαρχία στα SUV – To BYD Seal U ξεπέρασε το VW Tiguan.
Προς το παρόν πίσω στα μικρότερα μοντέλα – αλλά έρχεται αντεπίθεση.
Plug-in hybrids και υβριδικά: Το «όπλο» της Κίνας απέναντι στους δασμούς.
Ευρωπαϊκή εξάπλωση με «βάση» το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νορβηγία.

autotriti team

Η εκρηκτική άνοδος οφείλεται κυρίως στη BYD, τη MG και τις Omoda Jaecoo

Οι κινεζικές μάρκες έγραψαν ιστορία τον Σεπτέμβριο, κατακτώντας ποσοστό 7,4% της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, υπερδιπλάσιο από το 3,3% που είχαν την ίδια περίοδο πέρυσι. Η εκρηκτική άνοδος οφείλεται κυρίως στη BYD, τη MG και τις Omoda/Jaecoo της Chery, οι οποίες εκμεταλλεύτηκαν την τεχνολογική τους υπεροχή στα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης – και το γεγονός ότι τα ευρωπαϊκά εργοστάσια ακόμα «τρέχουν» να προσαρμοστούν.

Κυριαρχία στα SUV – To BYD Seal U ξεπέρασε το VW Tiguan

Τα SUV αποτέλεσαν τη «μαγιά» της επιτυχίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce, σχεδόν 1 στα 5 μεσαία SUV που πωλήθηκαν τον Σεπτέμβριο στην Ευρώπη ήταν κινεζικό. Το BYD Seal U, το plug-in hybrid SUV, αναδείχθηκε το Νο1 σε πωλήσεις PHEV της Ευρώπης, ξεπερνώντας το Volkswagen Tiguan, με 11.115 ταξινομήσεις τον μήνα και 50.141 στο εννιάμηνο. Μαζί τα BYD Sealion 7 και Xpeng G6 ανέβασαν τη συνολική κινεζική διείσδυση στα μεσαία SUV στο 13,9%, ενώ τα MG HS, Jaecoo 7 και Omoda 5 έφεραν το μερίδιο στο 13,2% μόνο για τον Σεπτέμβριο.


Tο BYD Seal U, το plug-in hybrid SUV, αναδείχθηκε το Νο1 σε πωλήσεις PHEV της Ευρώπης,
2 Φωτογραφίες »

Tο BYD Seal U, το plug-in hybrid SUV, αναδείχθηκε το Νο1 σε πωλήσεις PHEV της Ευρώπης,

Προς το παρόν πίσω στα μικρότερα μοντέλα – αλλά έρχεται αντεπίθεση

Στην κατηγορία των μικρών SUV και αυτοκινήτων πόλης, οι Κινέζοι υπολείπονται ακόμη, καθώς εστιάζουν κυρίως σε κατηγορίες όπου έχουν ήδη εμπειρία από την εγχώρια αγορά. Παρόλα αυτά, το MG ZS παραμένει πρωταθλητής των κινεζικών πωλήσεων στα μικρά SUV με σχεδόν 95.000 μονάδες, ενώ το BYD Atto 2 και το ηλεκτρικό πόλης  Dolphin Surf αναμένεται να αυξήσουν σημαντικά τη διείσδυση το 2026. Το μερίδιο των Κινέζων στα μικρά αυτοκίνητα ήταν 4%, με το MG3 να ηγείται, αλλά οι αριθμοί αυτοί θεωρούνται «ησυχία πριν την καταιγίδα».

Plug-in hybrids και υβριδικά: Το «όπλο» της Κίνας απέναντι στους δασμούς

Η στρατηγική των plug-in hybrid μοντέλων αποδίδει εντυπωσιακά: οι Κινέζοι κατέκτησαν το 20% των PHEV πωλήσεων στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο και 11,9% στο εννιάμηνοΤο Jaecoo 7 ήταν το Νο3 PHEV της Ευρώπης, μόλις 27 ταξινομήσεις πίσω από το Tiguan, ενώ το MG eHS πλασαρίστηκε στην 8η θέση.

Top - 10 Κινέζικων μοντέλων τους πρώτους 9 μήνες του 2025 

 
Μοντέλο Πωλήσεις 
MG ZS 94,966
BYD Seal U  
55,504
MG HS  
54,851  
MG 3  
45,413
Jaecoo 7  
35,931  
Omoda 5  
29,597  
MG 4  
20,535
Polestar 4  
17,320
BYD Sealion 7  
14,880  
BYD Seal  
14,365  

Παράλληλα, και στα απλά υβριδικά, η MG σημείωσε θεαματική άνοδο, με το κινεζικό μερίδιο να εκτοξεύεται στο 11,6% από μόλις 3,3% πέρυσι. Το MG ZS max Hybrid ήταν το τέταρτο πιο δημοφιλές υβριδικό SUV της Ευρώπης, πίσω μόνο από τα μοντέλα της Toyota. Στον τομέα των καθαρά ηλεκτρικών, οι δασμοί της Ε.Ε. –που φθάνουν έως και 45,3% ανάλογα με την εταιρεία– έχουν επιβραδύνει τη δυναμική. Παρ’ όλα αυτά, τα κινεζικά EVs κράτησαν 11,3% μερίδιο στις πωλήσεις Σεπτεμβρίου.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>