ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οι στάσεις του προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης

1.048 Επισκέψεις στο άρθρο (25/9/2025)
Οι στάσεις του προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης
2 Φωτογραφίες »

Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 15 εκατ. ευρώ.
Οι στάσεις θα καλύπτονται μέσα σε 17 λεπτά.
Στόχος η αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας και η σύνδεση με το κέντρο της πόλης.

autotriti team

Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 15 εκατ. ευρώ

Τα Υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσαν την έναρξη του έργου για τον προαστιακό σιδηρόδρομο Δυτικής Θεσσαλονίκης. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 15 εκατ. ευρώ και το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Μεταφορές» του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Το έργο θα αξιοποιήσει το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ θα περιλαμβάνει και νέες παρεμβάσεις. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η κατασκευή αποβαθρών, στεγάστρων και πεζογεφυρών, καθώς και η δημιουργία χώρων στάθμευσης και προσβάσεων. Παράλληλα, θα εγκατασταθούν σύγχρονα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση, ώστε να εξασφαλιστεί η ασφάλεια και η αποτελεσματικότητα των μετακινήσεων.

Ποιες θα είναι οι στάσεις του δικτύου

Το δίκτυο θα διαθέτει συνολικά επτά στάσεις: Σίνδο, Αγχίαλο, Διαβατά, Κορδελιό, Επτάνησο, Μενεμένη και Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης. Θα αναπτυχθεί σε δύο κλάδους από τα δυτικά (προς Σίνδο και προς Αγχίαλο–Διαβατά) και σε έναν ενιαίο κλάδο προς τα ανατολικά, έως τον Νέο Σ.Σ. Θεσσαλονίκης.

Με τον προαστιακό, η διαδρομή Θεσσαλονίκη–Αγχίαλος (13 χλμ.) θα καλύπτεται σε 17 λεπτά, ενώ η απόσταση Θεσσαλονίκη–Σίνδος (12 χλμ.) θα ολοκληρώνεται σε 15 λεπτά. Οι χρόνοι αυτοί αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά την καθημερινή μετακίνηση των πολιτών.


Το δίκτυο του προαστιακού.
2 Φωτογραφίες »

Το δίκτυο του προαστιακού.

Στόχος η αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας και η σύνδεση με το κέντρο της πόλης

Δικαιούχος του έργου είναι οι Σιδηρόδρομοι Ελλάδας Μ.Α.Ε., με στόχο την αναβάθμιση του υπεραστικού και προαστιακού δικτύου στη Θεσσαλονίκη. Το έργο εντάσσεται στη στρατηγική για τη δημιουργία ενός ασφαλούς, συνεκτικού και διαλειτουργικού συστήματος μεταφορών υψηλής ποιότητας, που θα εξυπηρετεί τη μητροπολιτική περιοχή και θα ενισχύσει τις αστικές συγκοινωνίες.

Η επένδυση στον προαστιακό της Δυτικής Θεσσαλονίκης θεωρείται καθοριστικής σημασίας για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, τη μείωση των ρύπων και τη σύνδεση των δυτικών συνοικιών με το κέντρο. Πρόκειται για ένα έργο που φιλοδοξεί να αλλάξει τις καθημερινές μετακινήσεις χιλιάδων πολιτών και να αποτελέσει πυλώνα μιας πιο βιώσιμης αστικής ανάπτυξης.

FORD
CUPRA