
Γεμίζω το βράδυ πριν φύγω.
Δε χρειάζεται να σταματήσω για φόρτιση ή να ψάξω για φορτιστή εκεί που θα πάω.
Όταν φτάσω, το βάζω σε μια πρίζα σούκο και το αφήνω να φορτίζει όσο δεν το χρησιμοποιώ.
Αν μείνω σε ξενοδοχείο με φορτιστή, φτάνουν 2-3 ώρες κάθε μέρα.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ως γνωστόν, αυτή συνήθως λαμβάνει χώρα είτε στο σπίτι είτε σε δημόσιους σταθμούς, ενώ χωρίζεται στην αργή φόρτιση (με εναλλασσόμενο ρεύμα AC) και στην ταχεία φόρτιση (με συνεχές ρεύμα DC) σε σταθμούς υψηλής ισχύος. Ομοίως, η διάρκεια φόρτισης ποικίλλει από ένα μισάωρο έως 8-12 ώρες, αναλόγως την ισχύ του σταθμού φόρτισης, αλλά και την χωρητικότητα της μπαταρίας του οχήματος.
Δε χρειάζεται καν να σταματήσεις για φόρτιση ή να ψάξεις φορτιστή εκεί που θα πας
«Με ψήνει η ιδέα να πάρω ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά πώς θα πάω μια εκδρομή; Θα πρέπει να ψάχνω πού θα το φορτίσω». Τάδε έφη καλός φίλος σε μια πρόσφατη κουβέντα. Ξέρετε κάτι όμως; Στην πραγματικότητα δε χρειάζεται να ασχοληθείτε πού και αν θα έχει σημείο φόρτισης εκεί που θα πάτε. Και δε μιλάμε για κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μεγάλη μπαταρία, όπως είχαμε κάνει παλιότερα με το Ford Mustang που πήγαμε στην ορεινή Αχαΐα και γυρίσαμε χωρίς να φορτίσουμε. Μιλάμε ακόμα και για μικρά ηλεκτρικά των 20-25 χιλιάδων ευρώ που εξοπλίζονται με μικρότερες μπαταρίες, τα οποία στο ταξίδι θέλουν φόρτιση κάθε 250 χιλιόμετρα.Φροντίζεις να φορτίσεις όλο το βράδυ πριν φύγεις για να ξεκινήσεις με 100% μπαταρία
Είναι δυνατόν δηλαδή να πας μια εκδρομή 200 χλμ. και να γυρίσεις χωρίς να χρειαστεί να ψάξεις πού θα φορτίσεις με ένα ηλεκτρικό που ανά 250 χλμ. ταξιδιού αδειάζει; Ναι αρκεί να προσέξεις κάποια απλά πραγματάκια.
Αρχικά, το βασικότερο είναι να έχεις το αυτοκίνητο πλήρως γεμάτο όταν ξεκινήσεις την εκδρομή σου. Φροντίζεις λοιπόν να το φορτίσεις όλο το βράδυ για να φτάσει στο 100% και να εκμεταλλευτείς το μέγιστο της μπαταρίας.
200 χλμ. μικτή διαδρομή (πόλη-επαρχία-εθνική) σημαίνει θα κάψεις 50-80% μπαταρία
Συνακόλουθα, για να πας στο χωριό, στο εξοχικό σου ή σε οποιοδήποτε άλλο προορισμό, σημαίνει σε πρώτη φάση πως θα οδηγήσεις κάποια -λίγα- χιλιόμετρα στην πόλη, μέχρι να βγεις σε κάποιον αυτοκινητόδρομο και μετά κάποια επαρχιακή διαδρομή. Διαδρομή δηλαδή με διαφορετική κατανάλωση ανάλογα την ταχύτητα κίνησης και το είδος του δρόμου.
Ανάλογα το ηλεκτρικό κατ΄επέκταση, αυτό μεταφράζεται μετά από όλες τις δοκιμές αυτονομίας και κατανάλωσης που έχει κάνει AutoΤρίτη Test Center ως εξής: θα ξεκινήσεις από το σπίτι με 100% και μέχρι να φτάσεις στον τελικό προορισμό σου θα κάψεις το 50% της μπαταρίας αν έχεις ηλεκτρικό με μεγάλη μπαταρία (από 70 kWh και πάνω) ή το 80% αν έχεις ηλεκτρικό με μικρή μπαταρία (45-50 kWh).
Αν είσαι σε ξενοδοχείο με φορτιστή, φτάνουν 2-3 ώρες κάθε μέρα
Συνεπώς σε κάθε περίπτωση θα έχεις κάποια χιλιόμετρα για να κάνεις τις διαδρομές που θέλεις την πρώτη μέρα, καθώς στα χωριά είναι μικρές οι αποστάσεις, ωστόσο σίγουρα την πρώτη μέρα θα χρειαστεί να φορτίσεις.
Αν έχεις κλείσει δωμάτιο σε ξενοδοχείο με φορτιστή, με 2-3 ώρες φόρτιση, σε ένα ηλεκτρικό με μικρή μπαταρία, θα «πάρετε» πίσω περίπου το 60% της μπαταρίας (καμιά 250αριά χλμ.). Γενικότερα ο κανόνας είναι πως με 2-3 ώρες την ημέρα όχι απλά δε θα έχετε πρόβλημα, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα είστε και σχεδόν πλήρως φορτισμένοι για την επιστροφή.