• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ποιος αποφασίζει για τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

Διαβάστηκε από 4412 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/10/2018
 

Ποιός αποφασίζει στη χώρα μας και με τι κριτήριο για τις πολιτικές που χρειάζονται στο αυτοκίνητο;

Όταν η αυτοκίνηση βρίσκεται μια ανάσα από τη μεγαλύτερη αλλαγή στην ιστορία της, όταν το περιβάλλον πιέζεται περισσότερο από ποτέ, όταν είναι η ώρα να παρθούν αποφάσεις για το μέλλον του αυτοκινήτου, στην Ελλάδα, ποιός και πως αποφασίζει;
 
Από το 1980 ως σήμερα οι αποφάσεις και οι πολιτικές που πάρθηκαν για την αγορά αυτοκινήτου έχουν δημιουργήσει μια σειρά προβλημάτων που έκαναν την Ελλάδα, για ακόμη μία φορά, ιδιαίτερη περίπτωση. Από την υπερφορολόγηση που είδε όλη τη δεκαετία του 80 την Ελλάδα να μένει με σαράβαλα, την απελευθέρωση και μετά κατακρεούργηση των δίλιτρων πριν 10 χρόνια, την εμμονή με το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης που καθιστά το αυτοκίνητο ακριβό, και την κρίση που έκλεισε κάθε χρημοατοδότηση που θα βοηθούσε την ανανέωση του στόλου, η πολιτική που έχει ακολουθηθεί από τις κυβερνήσεις διαχρονικά, είναι λάθος.
 
Λάθος γιατί κανείς που αποφάσιζε για την αγορά αυτοκινήτου δεν είχε ιδέα τι συμβαίνει. Και σήμερα αυτό είναι περισσότερο πρόβλημα από ποτέ. Γιατί σήμερα οι αποφάσεις που πρέπει να παρθούν, πρέπει να είναι οι σωστές.
 
Πως θα γίνει όμως αυτό; Μιλάμε για αποφάσεις που πρέπει να παρθούν σε τρεις άξονες: ηλεκτρικά ή αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων, αυτόνομα αυτοκίνητα, και υποδομές για ηλεκτρικά και αυτόνομα αυτοκίνητα.
 
Βλέποντας τι κάνουν εκτός Ελλάδας, στον πρώτο άξονα, πρέπει να παρθούν αποφάσεις για το ποιά αυτοκίνητα θα είναι ο στόχος να αντικαταστήσουν το σημερινό στόλο μέχρι το 2030. Στην Ευρώπη φαίνεται πως ο στόχος είναι τα 75 γραμμάρια διοξειδίου ανά χιλιόμετρο και έτσι εκτός από τα ηλεκτρικά, θα πρέπει να πριμοδοτηθούν και τα υβριδικά, κυρίως αυτά με ηλεκτρική αυτονομία τουλάχιστον 20 χλμ. Αυτό σημαίνει φοροελαφρύνσεις και κίνητρα (απόσυρσης), και απαγορεύσεις (ντίζελ Euro3/4/5 και σταδιακά 6).
 
Για τα αυτόνομα αυτοκίνητα απαιτούνται νομοθετικά πλαίσια υψηλής τεχνογνωσίας, μελέτες και αποφάσεις που θα προωθήσουν τη χρήση τους χωρίς να θέτουν ζωές σε κίνδυνο. Επίσης απαιτείται όραμα επενδύσεων και κίνητρα για νέες εταιρείες που θα ξεκινήσουν να ετοιμάζουν υποδομές. Που θα φορτίζουν τα ηλεκτρικά; Πως θα διαμορφωθεί το ηλεκτρικό δίκτυο; Πως θα επικοινωνούν τα αυτόνομα αυτοκίνητα με τον δρόμο, τα σήματα, τα φανάρια, το ένα με το άλλο; Μιλάμε για πολύ υψηλή τεχνολογία, με πολλές κοινωνικές και ηθικές πτυχές.
 
Ποιός θα θέσει τους στόχους για το τι στόλο αυτοκινήτων θέλουμε μέχρι το 2030; Ποιός θα χαράξει τις πολιτικές για το πως θα το πετύχουμε; Ποιό πολιτικό προσωπικό μπορεί να νομοθετήσει για τις νέες τεχνολογίες και τις ριζικές αλλαγές που έρχονται στο αυτοκίνητο; Πως μπορούμε να αφήσουμε πίσω τα λάθη 30 ετών και να ξεκινήσουμε από την αρχή; Τί λέτε;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Χρήστος S

    Το πρώτο πράγμα που πρέπει ν' αλλάξει αν θέλουν αντικατάσταση του γερασμένου στόλου, είναι να ενισχυθεί η αγοραστική δύναμη του κόσμου. Με μισθούς 500-700€, δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει τίποτα, όσοι νόμοι και όσες απαγορεύσεις κι αν ψηφιστούν. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς το κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού ή υβριδικού οχήματος, γιατί για τέτοια οχήματα μιλάμε αν θέλουμε να προστατέψουμε το περιβάλλον και να κάνουμε την πραγματική μετάβαση στο μέλλον. Μέχρι τότε λοιπόν....σαραβαλάκι αγάπη μου!

      22
  • περισσότερα σχόλια

Οι 4 πρωταθλητές των πωλήσεων του 2018

Δοκιμή: Citroen C3 Aircross

T-Rug: Το ηλεκτρικό «Defender» της VW

Alfa Romeo: Σχεδίαση «μπαμπούσκα» ή ποικιλία;

Η κίνηση στους δρόμους

Tα πιο όμορφα αυτοκίνητα στην ιστορία;

Αμεσος Vs έμμεσος ψεκασμός

Ξεβουλώστε τα «σιφόνια» του αυτοκινήτου

«Καπνίζει» από το καπό; Ψυχραιμία!

Βάλε Mp3 στο αυτοκίνητο & ας είναι παλιό!

Χάλασε το diesel σου; Δες πως θα το φτιάξεις

Τι σημαίνει VTEC, Vanos και VVTi;

Νέα έκδοση Vulcano για Μaserati Levante

Πρώτες τιμές νέου Skoda Scala

Aνανεωμένο Renault Twingo

MEGA Αφιέρωμα: 25 χρόνια AutoΤρίτη

Κάντε αναφορά: Δείτε ποια αυτοκίνητα είναι ΦΕΤΟΣ για κλωτσιές

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

RENAULT: Total Care 5+ Aπολαύστε τη φροντίδα Renault με συνολικό όφελος έως και 30%

CITROEN: Ποδαρικό με Reverse Sales

NISSAN: Qashqai το απόλυτο SUV από 20.490€

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 14.990€

SKODA: Νέο Karoq με κάτω από 20.000€

PEUGEOT: Eπιλεγμένα μεταχειρισμένα σαν καινούρια έως 2/2

περισσότερα »