
Πώς η Tesla έγινε και ξε-έγινε το μέτρο σύγκρισης στα ηλεκτρικά;
Η Tesla βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων και όχι μόνο ανάμεσα στα ηλεκτρικά.
Κατάφερε να γίνει συνώνυμο της ηλεκτροκίνησης.
Δεν άλλαξε ποτέ τα μοντέλα της και ξεχάστηκε σχεδιαστικά στο 2018.
Η κακή ποιότητα, η λιτή σχεδίαση που δεν κρύβει όμως φτήνια, ο ανταγωνισμός και ο Elon γκρέμισαν τη μάρκα.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Η Tesla βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων και όχι μόνο ανάμεσα στα ηλεκτρικά
Η Tesla γιγαντώθηκε μέσα σε μια δεκαετία από το λανσάρισμα του Model S, και αφού έγινε το μέτρο σύγκρισης για κάθε ηλεκτρικό μοντέλο, βρέθηκε να κυνηγάει τον ανταγωνισμό, αν όχι σε τεχνολογία, σίγουρα σε μάρκετινγκ, και οσονούπω και σε πωλήσεις. Πως το κατάφερε αυτό;
Όσο το ολοκαίνουργιο, τότε, Model S ήταν η πιο κουλ αγορά στην Καλιφόρνια, η Ευρώπη κοιτούσε περιμένοντας πότε θα μπορέσει να «παίξει» και εκείνη με τους προχωρημένους, ευσυνείδητους και περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένους Αμερικανούς. Δεν άργησε, και με το λανσάρισμα του 3 και του Y, η Ευρώπη βρέθηκε με την Tesla να ξεπερνά σε πωλήσεις όλες τις γερμανικές φίρμες μαζί. Και αυτό όσο η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη ήταν ακόμη στην αρχή. Στην Ελλάδα κάποιοι έδιναν 80% της τιμής ενός καινούργιου Model S, 8 και δέκα ετών, εκτός εγγύησης, για να το φέρουν πρώτοι στους δρόμους της Αθήνας και να κάνουν το κομμάτι τους, πριν η μάρκα φτάσει στα εδάφη μας.
Κατάφερε να γίνει συνώνυμο της ηλεκτροκίνησης
Τα περασμένα 5 χρόνια τα μοντέλα της Tesla έγιναν συνώνυμο της ηλεκτροκίνησης, με κάθε νέο λανσάρισμα να συγκρίνεται αμέσως με κάποιο από τη γκάμα της. Ακόμη και οι μεγάλοι, παραδοσιακοί κατασκευαστές, είχαν κάθε νέο τους μοντέλο να αναφέρεται ως ανταγωνιστής του 3 ή του S ή του Υ ή του Χ. Και όχι μόνο για την αυτονομία της μπαταρίας, ή την ταχύτητα φόρτισης, αλλά και για τον συνολικό νεωτερισμό, ή ακόμη και κατά πόσο ακολουθούσε, λες και έπρεπε, την «μόδα» που χάραξε η Tesla σε ότι αφορά τη σχεδίαση. Ειδικά εντός καμπίνας, αλλά και την τεχνολογία του λογισμικού και την εμπειρία που η Tesla προσφέρει μέσα από αυτό στα μοντέλα της.
Δεν άλλαξε ποτέ τα μοντέλα της και ξεχάστηκε σχεδιαστικά στο 2018
Η Tesla την «είδε» Apple όμως και μπήκε στη λογική πως τα μοντέλα της θα είναι για πάντα τα ίδια. Το Model S διανύει ήδη το 13 έτος ζωής, και το 3 το ένατο. Μόλις τώρα, που κατάλαβε πως ακόμη και η Apple πρέπει κάθε τόσο να αλλάζει λίγο τη σχεδίαση, μπήκε στη λογική να φρεσκάρει το 3, ίσως όμως είναι πολύ αργά. Και αυτό γιατί μπορεί αυτό το σχήμα «κουφέτου» να ήταν αρχικά φρέσκο, όμως κούρασε. Όχι μόνο από μόνο του, αλλά και από τις διάφορες εκδοχές του που είδαμε σε μοντέλα του Κινεζικού ανταγωνισμού που θέλησαν λίγο από τη «δόξα» του.
Η κακή ποιότητα, η λιτή σχεδίαση που δεν κρύβει όμως φτήνια, ο ανταγωνισμός και ο Elon γκρέμισαν τη μάρκα
Αυτό που κόστισε πιο πολύ ήταν η μάλλον λανθασμένη αίσθηση στην Ευρώπη πως πρόκειται για premium μάρκα. Ειδικά όσοι έφυγαν από τις ευρωπαϊκές premium μάρκες για ένα Tesla απογοητεύτηκαν πολύ και σύντομα. Η ποιότητα ήταν και παραμένει μέτρια ως κακή, οι ζημιές, φθορές και κακοτεχνίες συνεχείς, ενώ ακόμη χειρότερα, η αρχική εικόνα της λιτής καμπίνας χάθηκε και έμεινε η πραγματικότητα. Πως πρόκειται για μια φθηνή, γυμνή, κενή περιεχομένου καμπίνα, με μόνο σημείο αναφοράς την οθόνη και τα γκάτζετ του λογισμικού. Βάλε τώρα τον ανταγωνισμό, που σύντομα έπιασε την Tesla σε κάθε τομέα που άξιζε, και την ξεπέρασε σύντομα σε θέματα σχεδίασης, καινοτομίας, (πραγματικής) τεχνολογίας, αξιοπιστίας, ποιότητας και τελικά εικόνας και η μάρκα βρίσκεται ήδη σε δεινή κατάσταση. Για κερασάκι, η συμμετοχή του Elon Musk στην κυβέρνηση Trump κατακρήμνισε την εικόνα της μάρκας, που από προοδευτική και προχωρημένη, τώρα εμφανίζεται ως το σήμα κάθε κακού και στραβού στην Αμερική και κατ’επέκταση στον κόσμο. Και οι πωλήσεις έπεσαν κάτω από το μισό.
Θα αντέξει η Tesla; Ή ήταν απλώς ένας διάττοντας αστέρας που ωφέλησε τη γρήγορη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και άναψε τα αίματα στον κατά τα άλλα κοιμισμένο ανταγωνισμό; Εσύ τι λες; Μπορεί η Tesla να επανέλθει από εκεί που είναι σήμερα;