" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τα Fiat Punto 0,9 TwinAir, Ford Fiesta 1,0 EcoBoost και Renault Clio 0,9 TCe αποτελούν τρεις άκρως ενδιαφέρουσες επιλογές.

Σχεδιαστικά, το Renault Clio είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μικρά μοντέλα, με πολλές παραπομπές σε κουπέ σχήματα.

Πολιτισμένο και αθόρυβο το 3κύλινδρο μοτέρ του Renault Clio, με καλές επιδόσεις και μειωμένες απαιτήσεις σε καύσιμο.

Ο 1.000άρης EcoBoost της Ford διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία, ενώ έχει και αρκετά χαμηλή κατανάλωση.

Το Fiat Punto με τον 0,9 TwinAir προσφέρει τις γρηγορότερες επιδόσεις, επωφελούμενο και από το 6τάχυτο κιβώτιο σφιχτής κλιμάκωσης.

Το εσωτερικό του Renault Clio ακολουθεί τις μοντέρνες γραμμές του αμαξώματος, με την οθόνη αφής στο κέντρο να τονίζει το τεχνολογικό του υπόβαθρο.

Στο ταμπλό του Fiesta η σχεδίαση είναι από τις πιο μοντέρνες στην κατηγορία, ενώ έχει γίνει χρήση περισσότερου μαλακού πλαστικού από τα υπόλοιπα.

Στο Punto, η σχεδίαση του εσωτερικού ακολουθεί σύγχρονες γραμμές, με την ποιότητα των υλικών να βρίσκεται σε καλά επίπεδα.

Το Fiesta διατηρείται στο δρόμο σπορτίφ και ευχάριστο, διατηρώντας έναν πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα όλων.

Ανετο και σταθερό σε όλες τις περιστάσεις, το Renault Clio δεν «προβληματίζεται» ούτε στο ταξίδι, ούτε στις στροφές.

Ευνοημένο από την εμπορική πολιτική της Fiat, το Punto 0,9 TwinAir είναι το φθηνότερο όλων και με αρκετά καλό εξοπλισμό.

Πιο άνετοι οι χώροι στο εσωτερικό του Clio, με το πορτ-μπαγκάζ να είναι και ένα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.

Στο πίσω κάθισμα του Punto υπάρχει πολύς αέρας για τα κεφάλια των επιβατών και ικανοποιητικός για τα γόνατα και τους ώμους τους.

Συγκρίνουμε 3 μικρά τούρμπο βενζινοκίνητα

Διαβάστηκε από 15292 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/6/2013

Τα Fiat Punto 0,9 TwinAir, Ford Fiesta 1,0 EcoBoost και Renault Clio 0,9 TCe δεν πληρώνουν τέλη, έχουν χαμηλή κατανάλωση αλλά και σούπερ εξελιγμένους «μικρούς» turbo κινητήρες, αποτελώντας 3 άκρως ενδιαφέρουσες επιλογές.

 
Η πρόσφατη τάση στην αυτοκίνηση μας έχει φέρει μικρούς σε κυβισμούς κινητήρες βενζίνης, οι οποίοι σε συνδυασμό με το turbo, καταφέρνουν να εμφανίζουν πολύ καλή απόδοση και να προσδίδουν σβέλτες επιδόσεις, χωρίς παράλληλα να απαιτούν μεγάλες ποσότητες καυσίμου. 

Τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα του είδους, αποτελούν ο 2κύλινδρος TwinAir των μόλις 875 κ.εκ. της Fiat, ο 1.000άρης 3κύλινδρος EcoBoost της Ford, αλλά και ο επίσης 3κύλινδρος TCe των 898 κ.εκ. της Renault. Τα μοτέρ αυτά στη μικρή κατηγορία εφοδιάζουν αντίστοιχα τα Fiat Punto, Ford Fiesta και Renault Clio, προσφέροντάς τους ένα ακόμη επιπλέον πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού της κατηγορίας και δημιουργώντας μια άκρως ενδιαφέρουσα τριάδα προς σύγκριση…

Εμφάνιση: Τραβάει τα βλέμματα το Renault Clio
Στο κομμάτι της σχεδίασης, το Renault Clio 4ης γενιάς βασίζεται πάνω στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας, με το συνολικό αποτέλεσμα να κερδίζει τις εντυπώσεις. Υπάρχουν πολλά στοιχεία που συναντούμε σε κουπέ οχήματα, όπως οι τονισμένοι ώμοι στο πίσω μέρος, οι «κρυμμένες» χειρολαβές των πίσω θυρών, αλλά και οι έντονες νευρώσεις που διατρέχουν το αμάξωμα του αυτοκινήτου. 

Στην περίπτωση του Fiesta, το πρόσφατα ανανεωμένο μοντέλο «φρέσκαρε» το παρουσιαστικό του κυρίως στο εμπρόσθιο τμήμα (νέα μάσκα-γρίλια και φωτιστικά), τονίζοντας το έτσι κι αλλιώς μοντέρνο σχήμα του αυτοκινήτου. Το Fiat Punto τέλος, παραμένει ένα από τα πιο νεανικά σε εμφάνιση μικρά, με ένα αμάξωμα που ακολουθεί την παράδοση των Ιταλών στα ξεχωριστά σε στιλ αυτοκίνητα. Η νεανικότητά του εντείνεται και από τη μεγάλη γκάμα συνδυασμού χρωμάτων που μπορεί να παραγγελθεί.


Κινητήρες-Κιβώτια: Τριάδα οικονομίας και πολύ καλής απόδοσης

Απόδοση-Επιδόσεις
Τo 2κύλινδρο turbo, 875 κ.εκ. TwinAir μοτέρ βενζίνης του Fiat Punto αποδίδει 85 ίππους με μέγιστη ροπή 145 Nm. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό εμφανίζει εξαιρετική απόκριση από το χαμηλότερο φάσμα των στροφών περιστροφής του, ενώ σε συνδυασμό με το σφιχτής κλιμάκωσης 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, κυρίως εν κινήσει. 

Στην περίπτωση του Fiesta, ο γνωστός και βραβευμένος 1.000άρης 3κύλινδρος EcoBoost αποφεύγει τους κραδασμούς και διαθέτει αρκετή δύναμη, αλλά κυρίως μεστό τράβηγμα από χαμηλά μέχρι να «τελειώσει» το στροφόμετρο, ταιριάζοντας με το δυναμικό πλαίσιο του αυτοκινήτου.

Όσον αφορά στον επίσης 3κύλινδρο 0,9 TCe του Renault Clio, εδώ η ισχύς είναι αντίστοιχα αυξημένη (90 PS στις 5.250 σ.α.λ.) και η ελαστικότητα δεδομένη από τις χαμηλές στροφές. Στα χαρακτηριστικά του κινητήρα και ο λιγοστός θόρυβος και κραδασμοί που φθάνουν στο εσωτερικό, ωστόσο στο κομμάτι των επιδόσεων, το 5άρι μακρύ μηχανικό κιβώτιο έχει ένα αντίκτυπο στις ρεπρίζ και ιδίως στη μέτρηση 80-120 χλμ./ώρα με 5η σχέση.

Κατανάλωση-Εκπομπές CO2
Στο κομμάτι της κατανάλωσης, τα τρία μηχανικά σύνολα διακρίνονται για τα πολύ χαμηλά επίπεδα καυσίμου που απαιτούν και τις εκπομπές ρύπων τους που μειώνονται κάτω από τα 100 γρ./χλμ. 

Σύμφωνα με το εργοστάσιο, το Punto 0,9 TwinAir έχει ένα μικρό προβάδισμα έναντι των Fiesta 1,0 EcoBoost 100 PS και Clio 0,9 TCe στο κομμάτι της μέσης κατανάλωσης, ωστόσο στην πράξη και σε πιεσμένους ρυθμούς, ο TwinAir εμφανίζεται περισσότερο απαιτητικός σε καύσιμο. 

Σημαντικό στοιχείο και των τριών μοντέλων πάντως, παραμένει το γεγονός ότι με τα 99 γρ. CO2 ανά χλμ. που εκπέμπουν, απαλλάσσονται από την καταβολή των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.


Εσωτερικό: Περισσότερο high-tech το Clio, πιο ποιοτική αίσθηση στο Fiesta

Σχεδίαση
Η εσωτερική σχεδίαση του Clio συμβαδίζει απόλυτα με το σύγχρονο παράστημα του αμαξώματος. Αποφεύγοντας μιμήσεις και αντιγραφές, η εικόνα στο εσωτερικό είναι διαφορετική από κάθε τι άλλο που υπάρχει στην κατηγορία. Την παράσταση κλέβουν η κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί την οθόνη του συστήματος infotainment Media Nav και ο ιδιόμορφος πίνακας οργάνων με τα επιχρωμιωμένα οβάλ μοτίβα. Αξίζει να σημειωθεί ότι, το Media Nav είναι εύχρηστο και απόλυτα συμβατό όσον αφορά στη συνδεσιμότητά του με το κινητό τηλέφωνο. 

Στο εσωτερικό του Fiesta, η πρόσφατη ανανέωση δεν αλλάζει το μοντέρνο χαρακτήρα της σχεδίασης, με τις μικροαλλαγές στο σχεδιαστικό κομμάτι, να αφορούν μόνο στο νέο φωτισμό ice blue του πίνακα οργάνων και της οθόνης στην κεντρική κονσόλα. 

Το Punto από την πλευρά του, διατηρεί και αυτό μια νεανική εικόνα στο εσωτερικό του, παρότι στην ανανεωμένη του γενιά δεν έχουν αλλάξει πολλά σε σχέση με το παρελθόν. 

Ποιότητα
Ικανοποιούν στο κομμάτι της ποιότητας τα εσωτερικά και των τριών μικρών μοντέλων, με αυτό του Ford Fiesta να φέρει περισσότερο μαλακό πλαστικό από αυτό του προ-ανανέωσης μοντέλου, χωρίς παράλληλα να παρατηρούνται τριγμοί από τη συναρμογή των υλικών. 

Στο εσωτερικό του Clio η ποιότητα των υλικών είναι σε καλά επίπεδα, με πλαστικό μαλακής υφής στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, ενώ η συναρμογή τους είναι, στο μεγαλύτερο μέρος, καλή και μόνο σε ορισμένα σημεία, όπως στην κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα, δείχνει λίγο χαλαρή. 

Το Punto τέλος, διαθέτει και αυτό μαλακά πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό και σκληρά στα χαμηλότερα σημεία, με το διάκοσμο και το φινίρισμα να ικανοποιούν, ωστόσο η συναρμογή έχει κάποιες ανομοιομορφίες.

Χώροι: Περισσότερη ευρυχωρία από το Clio
Μεταξύ των τριών αυτοκινήτων, το Renault Clio προσφέρει τους καλύτερους χώρους για επιβάτες στο εσωτερικό. Ειδικότερα, στο πίσω κάθισμα το Clio προσφέρει αρκετό πλάτος, χώρο για τα γόνατα και ικανοποιητικό «αέρα» για τα κεφάλια 2+1 ενήλικων επιβατών. Επιπλέον αυτού, το Clio έχει και ένα από τα μεγαλύτερα πορτ-μπαγκάζ της κατηγορίας (300 λτ.).

Ευρύχωρο για τέσσερις ενήλικες είναι και το Punto, έχοντας μάλιστα ελαφρύ πλεονέκτημα στο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Μικρότεροι εκ των τριών, είναι οι χώροι στο εσωτερικό του Fiesta, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι, δεν θα μεταφερθούν με σχετική άνεση 4 ενήλικες.

Οδική συμπεριφορά: Πιο σπορτίφ το Fiesta, το Clio πιο ισορροπημένο όλων
Πατώντας σε φαρδιά μετατρόχια, το Clio ξεχωρίζει για τη σταθερότητα και την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου που αφήνει με το «πάτημά» του. Συνδυάζει αριστοτεχνικά την άνεση και την υψηλή ποιότητα κύλισης με σωστή οδική συμπεριφορά και το γερό κράτημα. Το τιμόνι του έχει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ τα φρένα είναι  ιδιαίτερα αποδοτικά. 

Το Fiesta, από την άλλη, είχε πάντα έναν πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και αυτόν διατηρεί και μετά την ανανέωση, αλλά με περισσότερη προσοχή στην ποιότητα κύλισης και το φιλτράρισμα των ανωμαλιών. Το τιμόνι του παραμένει το πιο κοφτερό από τα τρία, ενώ και τα φρένα του είναι τα πιο αποτελεσματικά των τριών. 

Ασφαλές, ουδέτερο και γενικά ευχάριστο εμφανίζεται και το Punto προσφέροντας παράλληλα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης στους επιβάτες. Είναι σταθερό στην ευθεία και ευέλικτο στην πόλη. Στις στροφές το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο, με μικρή κλίση στο αμάξωμα και προοδευτικές αντιδράσεις, όταν το όριο πρόσφυσης εξαντλείται. 

Value For Money: Φθηνότερο το Punto, πιο πλήρες το Fiesta
Το Fiat Punto 0,9 TwinAir είναι το φθηνότερο εκ των τριών, με τιμή 12.000 ευρώ (με έκπτωση και απόσυρση) για την αρχική 5θυρη έκδοση Easy. Σε αυτή την τιμή μάλιστα, ο εξοπλισμός είναι αρκετά καλός, τόσο στο κομμάτι της ασφάλειας, όσο και στην άνεση. 

Αντίστοιχα επίπεδα εξοπλισμού προσφέρει και η αρχική έκδοση Expression του Renault Clio 0,9 TCe, ωστόσο υπάρχει μια διαφορά κόστους 1.000 ευρώ με το Punto.

Το Fiesta 1,0 EcoBoost 100 PS 5d τέλος, έχει τον πιο πλήρη εξοπλισμό (στάνταρ 7 αερόσακοι μεταξύ άλλων) και είναι μόνο 325 ευρώ ακριβότερο του Punto στην αρχική του έκδοση Trend.

Συμπέρασμα
Οι εποχές έχουν αλλάξει: Κάποτε, οι επιδόσεις απαιτούσαν κυβικά. Πλέον, αυτό δεν ισχύει. Η εξέλιξη της τεχνολογίας μας έφερε μικρά σε διαστάσεις turbo μηχανικά σύνολα, τα οποία προσφέρουν αρκετή ισχύ και γρήγορες επιδόσεις χωρίς παράλληλα να απαιτούν μεγάλες ποσότητες καυσίμου. Όλα αυτά χαρακτηρίζουν και τα τρία αυτοκίνητα του συγκριτικού μας, ικανοποιώντας απόλυτα τις απαιτήσεις του κοινού τους. 

Από εκεί και πέρα διαφορές υπάρχουν, αφού το Renault Clio με τους πολύ καλούς χώρους και το γενικότερο πάτημα μεγάλου αυτοκινήτου, μπορεί να απευθυνθεί σε αυτούς που ζητούν περισσότερα από το μικρό τους αυτοκίνητο.

Το Ford Fiesta από την άλλη, διατηρείται σχετικά compact σε διαστάσεις, αλλά με πιο σπορτίφ και οδηγικά χαρακτηριστικά από τα άλλα δύο μοντέλα.

Το Fiat Punto τέλος, παρά τα χρόνια παρουσίας του στην αγορά (από το 2005 ως Grande Punto) φιλοδοξεί να τέρψει το κοινό με το Ιταλικό του στιλ και φινέτσα, αλλά και με την καινοτομία ύπαρξης ενός κινητήρα 2 μόλις κυλίνδρων.

200 διαθέσιμα στοιχεία για FIAT  PUNTO 2012
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD  FIESTA
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για RENAULT  CLIO
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

 

Ποιο είναι το πιο ασφαλές παιδικό κάθισμα;

Ο μοναδικός μύθος γύρω από το Cng

Τι προσφέρουν τα χημικά πρόσθετα

Τι ξέρεις για τα φίλτρα λαδιού;

Η κίνηση στους δρόμους

Ιδού η ΒΜW Power BEV

Hyundai Kona VS VW T-Roc

Ντεμπούτο για την BMW M Next Concept

Δοκιμή: Νέα Mercedes-Benz CLA

Αποκλειστικό: Ανανεωμένο Audi Q5 & 2 νέα Audi SUV

Tι θα έλεγες για 4θυρη grand tourer Τοyota Supra;

Το Need for Speed Underground στ΄αλήθεια

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: No1 δίκτυο μεταχειρισμένων αυτ/των.

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

NISSAN: Micra με νέο 1.000άρι turbo από 12.690€

CITROEN: Reverse Sales με προνομιακή χρηματοδότηση και 5ετή εγγύηση

PEUGEOT: 208 & SUV 2008 Signature με το μεγαλύτερο όφελος!

MITSUBISHI: 0-100 Όλα τα επιβατικά μοντέλα με 0% επιτόκιο & 100€/μήνα

περισσότερα »