Bridgestone Vs Dunlop Vs Toyo: Ντέρμπι ελαστικών, made in Japan
2 Φωτογραφίες »

Bridgestone Vs Dunlop Vs Toyo: Ντέρμπι ελαστικών, made in Japan

63.560 Επισκέψεις στο άρθρο (15/9/2023)

-Ιαπωνικής τεχνολογίας. Touring το Turanza, επιδόσεων τα άλλα 2.
-Θέλει 30 μέτρα για να κοκκαλώσει στο βρεγμένο το Toyo. 4 μέτρα παραπάνω χρειάστηκε το Dunlop.
-Στο Τop 2 καλύτερου κρατήματος-elk, απ όσα έχουμε δοκιμάσει, στο βρεγμένο, το Bridgestone.
-Στα ίδια λεφτά Bridgestone-Dunlop λίγο φθηνότερο το Toyo.

Πρόκειται για 3 φίρμες ελαστικών που «κουβαλούν» τεχνολογία ιαπωνική. Bridgestone, Dunlop και Toyo συνδέονται στις... καταβολές τους, έχουν όμως αρκετά διαφορετική φιλοσοφία μα και όνομα. Κλασικός premium «παίκτης» της αγοράς η Bridgestone, λάνσαρε τη νέα γενιά του θερινού ελαστικού Turanza 6 μόλις το 2022 αναβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο τις all-around προδιαγραφές του. Ελαστικά επιδόσεων (UHP) τα Dunlop Sport Maxx RT 2 και Toyo Proxes Comfort, μετρούν περισσότερα χρόνια στην αγορά.
 
Στην ετικέτα τους βλέπουμε δείκτη πρόσφυσης «Wet A» και στα τρία, καθώς και ίδιο δείκτη θορύβου (70 dB). Κατά τα λοιπά, το Turanza 6 έχει δείκτη οικονομίας «Fuel B» και ίδιο δείκτη φορτίου-ταχύτητας με το επίσης XL Proxes Comfort, την ώρα που το Dunlop αντέχει μικρότερο φορτίο αλλά ενδείκνυται και για υψηλότερες ταχύτητες κίνησης.
 
Και από μετρήσεις; Το AutoΤρίτη Test Center απαντά, με τα αποτελέσματα σε στεγνό και βρεγμένο, σε φρενάρισμα πανικού και Elk test (κράτημα). Οι δοκιμασίες γίνονται στις εγκαταστάσεις της Σχολής Ασφαλούς Οδήγησης Driving Academy. Ως αυτοκίνητο αναφοράς είχαμε το Ford Puma έκδοσης 125 ίππων με ήπια υβριδική τεχνολογία και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.
 

Μάρκα/Μοντέλο Bridgestone Turanza 6 Dunlop Sport Maxx RT 2 Toyo Proxes Comfort
Όχημα Επιβατικό Επιβατικό Επιβατικό
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
Θερινό Θερινό Θερινό
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
215/55 R17 215/55 R17 215/55 R17
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση.Τιμή μονάδας (€)
     
 
Στοιχεία κατασκευαστή
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
B C C
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
A A A
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (Α έως C)
70 70 70
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
98W XL 94Y 98W XL
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
3000 2680 3000
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
270 300 270
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
2022 2016 2020

Φρένα στο στεγνό: «Κόκκινο» για το Bridgestone, στα ίδια Dunlop & Toyo

Τα Ultra High Performance ελαστικά έχουν τις (θεωρητικές τουλάχιστον) προδιαγραφές για μεγάλη αποτελεσματικότητα σε στεγνό οδόστρωμα. Στις πιο συνηθισμένες οδηγικές συνθήκες στη χώρα μας. Το φρενάρισμα από τα 80 χλμ./ώρα είναι το πρώτο πεδίο υπεροχής για τα ελαστικά επιδόσεων των Dunlop και Toyo. Σαράντα (40) πόντους μικρότερη απόσταση χρειάστηκε το Proxes Comfort (26 μ.), με αμφότερα τα ελαστικά να βρίσκονται στο μέσο όρο του ανταγωνισμού τους. Εκτός αυτών των ορίων και στα «κόκκινα» βρέθηκε το Bridgestone Turanza 6 που ακινητοποιήθηκε πλήρως μετά από 27,1 μέτρα.

Κράτημα στο στεγνό: Ρεκόρ για το Sport Maxx RT 2, χωρίς διαφορές T6 & Proxes Comfort

Στρίψιμο... sports car είχε το Ford Puma της δοκιμής με ελαστικά Dunlop Sport Maxx RT 2. Ναι, το SUVάκι της Ford φημίζεται για την εξαιρετική οδική του συμπεριφορά, με το συγκεκριμένο σετ ελαστικών, όμως, το... τερμάτισε στο Elk test, ολοκληρώνοντας τη διαδικασία με πετυχημένη ταχύτητα εισόδου τα 81 χλμ./ώρα. Σε αυτές τις απαιτητικές συνθήκες είναι που... έκανε δουλειά η στοχευμένη κατασκευή του συγκεκριμένου ελαστικού με επαναστατικό υλικό πέλματος (ίχνος επαφής πέλματος) και συγκολλητική ρητίνη για μέγιστη πρόσφυση στο στεγνό οδόστρωμα. Συν τοις άλλοις, έχει μεγάλα μπλοκ εξωτερικού ώμου, για βελτιωμένη πρόσφυση στις στροφές και τις απότομες αλλαγές πορείας.
 
Μέσα στα όρια ασφάλειας που έχουμε βάλει κινήθηκαν τα Turanza 6, Proxes Comfort. Μάλιστα, η διαφορά στην ταχύτητα που πέρασαν τις κορίνες ήταν παραπλήσια, με το Bridgestone στα 78,1 και το Toyo στα 77,9 χλμ./ώρα.
 
Επιδόσεις - Μετρήσεις AutoΤρίτη Test Center
Μάρκα/Μοντέλο Bridgestone Turanza 6 Dunlop Sport Maxx RT 2 Toyo Proxes Comfort
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα στεγνό από 80 χλμ./ώρα (μ.)
27,1 Μέτρα    26,4 Μέτρα    26 Μέτρα   
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου.Επίδοση Elk Test στεγνό (χλμ./ώρα)
78,1 Χλμ/ώρα 81 Χλμ/ώρα 77,9 Χλμ/ώρα

Πράσινο  Πέρασε τα όρια της δοκιμασίας

Κόκκινο  Απέτυχε στη δοκιμασία (ή τα όρια αξιολόγησης)

Κίτρινο  Είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας του


Σύγκριση θερινά ελαστικά: Bridgestone Vs Dunlop Vs Toyo σε φρένα και Elk Test
2 Φωτογραφίες »

Σύγκριση θερινά ελαστικά: Bridgestone Vs Dunlop Vs Toyo σε φρένα και Elk Test

Φρένα στο βρεγμένο: Flop το Dunlop, καλύτερες επιδόσεις Bridgestone & Toyo

Διαφορετική εικόνα και εντυπώσεις πήραμε στο βρεγμένο. Εκεί, σε πρώτη φάση και στο φρενάρισμα πανικού τα Turanza 6 και Proxes Comfort τα πήγαν αρκετά καλύτερα, βγάζοντας μεγαλύτερη σιγουριά. Με το ελαστικό της Toyo χρειαστήκαμε 30,1 μέτρα μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση, χωρίς «πλανάρισμα» στο νερό και με λειτουργία του ABS μόνο σε απαραίτητες περιστάσεις.
 
Στα 31,3 μέτρα «κοκκαλώσαμε» με το Bridgestone. Αρκετά πιο μακριά (4 μέτρα περισσότερα σε σχέση με το Toyo), στα 34 μέτρα, ήταν η τελική απόσταση που καταγράψαμε με το Dunlop Sport Maxx RT 2. Η συγκεκριμένη επίδοση συγκαταλέγεται στις Flop5 των μέχρι τώρα μετρήσεών μας, με τα T6 και Proxes Comfort, πάντως, να βρίσκονται κι αυτά κάτω από τα όριά μας.

Κράτημα στο βρεγμένο: Σάρωσε το Turanza 6, ικανοποιεί το Proxes Comfort, κάτω από τη βάση το Sport Maxx RT 2

Κορυφαία επίδοση στην δοκιμασία αποφυγής κινδύνου σε βρόχινες συνθήκες οδήγησης πέτυχαν τα Turanza 6. Η νέα γενιά του ελαστικού της Bridgestone διαθέτει καινοτομίες για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στο βρεγμένο οδόστρωμα, όπως οι νέας σχεδίασης εγκοπές του πέλματος, για ακόμα ομαλότερη απομάκρυνση του νερού. Χάρη σε αυτές, μόλις το ελαστικό ακουμπήσει σε βρεγμένες επιφάνειες, το νερό βρίσκει καλύτερη και ταχύτερη «διαδρομή» διαφυγής. Κάπως έτσι, καταγράψαμε πέρασμα 68,7 χλμ./ώρα, τη 2η καλύτερη επίδοση στις ως τώρα μετρήσεις μας.
 
Αρκετά αξιόπιστο και ανθεκτικό στην υδρολίσθηση εμφανίστηκε και το Toyo Proxes Comfort. Διαθέτει, εξάλλου, την κατάλληλη σχεδίαση για τέτοιες περιστάσεις (συγκεκριμένο εσωτερικό πέλμα με αυλακώσεις), προκειμένου να «διώχνει» πιο εύκολα το νερό. Στην πράξη, το αυτοκίνητο αναφοράς με τα ελαστικά της Toyo σημείωσε ταχύτητα 66,9 χλμ./ώρα. Το συγκεκριμένο νούμερο βρίσκεται στο μέσο όρο του ανταγωνισμού, η γενικότερη οδήγηση με τα Proxes Comfort, όμως, χαρακτηρίζεται από αίσθηση ασφάλειας, διατήρηση κατευθυντικότητας και προοδευτικότητα αντιδράσεων ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες.
 
Σχεδόν 4 χιλιόμετρα πιο αργό πέρασμα (σε σχέση με το Bridgestone) σημείωσε το ελαστικό της Dunlop. Από τις πρώτες προσπάθειες που πραγματοποιήσαμε καταλάβαμε την δυσκολία του ελαστικού να βρει πρόσφυση πάνω στο νερό, για αυτό και κινηθήκαμε σε πιο χαμηλές ταχύτητες, με τα 64,6 χλμ./ώρα να είναι από τις τελευταίες μετρήσεις του αρχείου μας.
 
Επιδόσεις - Μετρήσεις AutoΤρίτη Test Center
Μάρκα/Μοντέλο Bridgestone Turanza 6 Dunlop Sport Maxx RT 2 Toyo Proxes Comfort
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα βρεγμένο από 80 χλμ./ώρα (μ.)
31,3 Μέτρα    34 Μέτρα    30,1 Μέτρα   
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου σε βρεγμένο δρόμο.Επίδοση Elk Test βρεγμένο (χλμ./ώρα)
68,7 Χλμ/ώρα 64,6 Χλμ/ώρα 66,9 Χλμ/ώρα

Πράσινο  Πέρασε τα όρια της δοκιμασίας

Κόκκινο  Απέτυχε στη δοκιμασία (ή τα όρια αξιολόγησης)

Κίτρινο  Είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας του
 

Value for money - Η γνώμη μας

Και πόσο κάνουν; Η διαφορά ανά 4άδα, χωρίς τοποθέτηση είναι γύρω στα 20 ευρώ, άρα κατά την γνώμη μας το κόστος μπαίνει σε 2η μοίρα. Όπως και η εμπορική εγγύηση, διότι και οι 3 μάρκες δίνουν (απεριόριστα χιλιόμετρα η Bridgestone, για 15.000 χλμ. οι Dunlop και Toyo). Για αυτό και ο νικητής θα προκύψει αποκλειστικά από τις επιδόσεις τους.

Σε κάθε περίπτωση, αν ψάχνεις εμπορίες ελαστικών & προσφορές τους, δες με 1 κλικ εδώ.
 
Στην τελική τους αξιολόγηση σε στεγνό και βρεγμένο Bridgestone Turanza 6 (67%) και Toyo Proxes Comfort (68%) έχουν σημαντικό προβάδισμα. Περισσότερο ισορροπημένη συμπεριφορά ανεξαρτήτως συνθηκών είχε το Toyo, all around μα με ειδίκευση στο βρεγμένο κατέγραψε το Bridgestone. Όσον αφορά το Dunlop Sport Maxx RT 2 είναι είτε του ύψους (super στο στεγνό), είτε του βάθους (χαμηλά στο βρεγμένο).
 
Τι είναι καλύτερο για σένα; Τα ελαστικά να είναι καλά στο στεγνό ή στο βρεγμένο; Πες μας την γνώμη σου.
 

Βαθμολογία AutoΤρίτη (%)
Μάρκα/Μοντέλο Bridgestone Turanza 6 Dunlop Sport Maxx RT2 Toyo Proxes Comfort
Σε φρεναρισμα και κράτημα στο στεγνόΑπόδοση στο στεγνό
61% 75% 65%
Σε φρεναρισμα και κράτημα στο βρεγμένοΑπόδοση στο βρεγμένο
74% 52% 71%
Φρεναρισμα σε στεγνό και βρεγμένοΑπόδοση στο φρενάρισμα
60% 56% 68%
Κρατημα σε στεγνό και βρεγμένοΚράτημα
75% 71% 68%
Η πιο συμφέρουσα επιλογή, με βάση την τελική βαθμολογία και την τιμή του.Value for money (%)
54% 54% 55%
Τελική βαθμολογία (%) 67% 63% 68%

Πράσινο  Πέρασε τα όρια της δοκιμασίας

Κόκκινο  Απέτυχε στη δοκιμασία (ή τα όρια αξιολόγησης)

Κίτρινο  Είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας του

Συνέχεια του άρθρου >>>
TI LINGLONG AGORAZO
NISSAN