• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Παρότι η Toyota έχει στα… ράφια της μικρού κυβισμού turbo βενζινοκινητήρα, αποφάσισε να φτιάξει έναν νέο, στη λογική του Rightsizing και του τι είναι καλύτερο για το μοντέλο.

Στα ενδότερα του νέου μοτέρ της Toyota

Διαβάστηκε από 15797 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/6/2017

Όταν οι περισσότεροι κατασκευαστές το έχουν ρίξει στο turbo, η Toyota επιμένει ατμοσφαιρικά. Και το κάνει, επειδή το έχει ψάξει… Αλλωστε, κινητήρα turbo βενζίνης μικρού κυβισμού έχει ήδη (βλ. Auris.) Όμως για το Yaris αποφάσισε να φτιάξει κάτι εντελώς νέο. Παρακάτω, λοιπόν, αναλύουμε τον νέο 1,5 Dual VVT-iE.

 
Θα αναρωτηθείτε ευλόγως: «Μα καλά στην εποχή του downsizing και των turbo, η Toyota αναπτύσσει καινούργιο κινητήρα ατμοσφαιρικό και όχι ιδιαίτερα χαμηλής χωρητικότητας;». Ας προσπαθήσουμε να ψηλαφίσουμε το συγκεκριμένο ερώτημα. Η αλήθεια είναι ότι μέχρι πολύ πρόσφατα, εν γένει οι Ιάπωνες κατασκευαστές συγκαταλέγονταν στους λίγους παγκοσμίως που επέμεναν στην εξέλιξη και παραγωγή κινητήρων φυσικής αναπνοής. Βέβαια, η ίδια η Toyota διαθέτει ήδη μερικούς υπερπληρωμένους κινητήρες βενζίνης όπως ο 1,2 Turbo και ο 2,0 Turbo που χρησιμοποιεί η Lexus. Γιατί όμως η Toyota αυξάνει τα κυβικά (ο κινητήρας που αντικαθιστά ο καινούργιος, ήταν 1.33 λίτρων) και επιμένει ατμοσφαιρικά; 

Έχει 111 άλογα και 136 Nm ροπή. Δεν είναι φτιαγμένος για υψηλές επιδόσεις, αλλά για υψηλές «αποδόσεις»!

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • St

    ευγε , πολύ ενδιαφέρον και πολύ κατατοπιστικό αρθρο.... σαν υποστηρικτης των ατμοσφαιρικών κινητηρων δεν εχω παρα να ευχηθω καλη επιτυχία στην τογιοταπου παντα ότι κανει το κανει μετα από μελετη, εισαι σοβαρη εταιρία , αυτό που κανει το εφαρμοζει σε διαρκεια και εμ αξιοπιστία, ηθελα να πω στο σιτε, να μας εξηγησει και αυτό που κανει στους ατμοσφαιρικούς δικους της κινητήρες η μαζντα ,, με την συμ[πιεση στα 1 προ; 20..με την χαμηλη ονομαστικη δυναμη , την καλη ροπη..λενε πως σε τέτοιοιους κινητήρες με μεγαλες συμπιεσεις στη πραξη και στην οδηγηση η σχετικα μιρκη ιπποδυναμη από 1,5 λιτρα αποδωση 105 άλογα , είναι πολύ μεγαλύτερη ...ετσι είναι; περιμενω απαντησεις....

      38
  • ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΑΣΤΟΣ

    Αυτά έλεγαν όταν βγήκε ο 1.33 με τους 99 ίππους. ότι δηλαδή καίει λίγο και τελικά σε νορμάλ συνθήκες έκαιγε 6.3 λίτρα και με πίεση πάνω από 7 l/100km, όταν ήταν τοποθετημένος στο yaris. Γιατί όταν τοποθετήθηκε στα AURIS, COROLLA η κατανάλωση ξεπερνούσε τα 8 l/100km. Από απόδοση βέβαια τίποτα, επιδόσεις αναιμικές κοντό σε κλιμάκωση κιβώτιο με συνέπεια ο θόρυβος να γίνεται αισθητός στην καμπίνα (115χλμ/ώρα με 3000 στροφές και 6η). Στα θετικά του 1.33 η αξιοπιστία του και η φθηνή συντήρηση. Ο καινούργιος κινητήρας 1.5l έχει το μειονέκτημα ότι αποδίδει 400 στροφές υψηλότερα τη ροπή του σε σχέση με τον 1.33, οι 111 ίπποι πραγματικά δεν ξέρω αν υπάρχουν σε επίπεδο δυναμομέτρησης. Τον θεωρώ λάθος λύση για το Yaris, η καλύτερη λύση είναι μακράν ο 1.2 turbo με τους 116 ίππους, κινητήρας κοντά στο πνεύμα της εποχής και το κυριότερο αποδοτικός με αρκετή ροπή, θα άλλαζε τελείως την εικόνα του αυτοκινήτου

      4
  • Πειραιωτης

    Συνηθως καθε προσπαθεια της τοyota στεφεται με επιτυχια σε οτι προσπαθει και στο νεο μοτερ θελω να πιστευω οτι θα εχουν την ιδια επιτυχια. Στο κατω κατω της γραφης κατι γνωριζουν περισσοτερο τοσα χρονια που επιμενουν σε ατμοσφαιρικους κινητηρες!

      3